Consument

Consument nieuws

Minder schakels in varkensvleesketen bij Plus

19-10-2019 - Relevant onderscheid in varkensvlees moet een klant herkennen. Pas als dat zichtbaar is en wordt begrepen, is een consument bereid er meer voor te betalen. 'Werkelijk elk facet in de keten moet dan kloppen', zegt Denise Dijkhof van Plus supermarkten.

Nieuwsgrazer

160 voedingswetenschappers wijzen Nutri-Score af omdat het logo de consument zou verwarren

18-10-2019 -

Nieuwsgrazer

Marktautoriteit: Dominant KPN remt aanleg van glasvezel opzettelijk af

18-10-2019 - KPN dwarsboomt de aanleg van glasvezelnetwerken door gebruik te maken van zijn dominante positie. Dat stelt Autoriteit Markt & Consument (ACM) op basis van een marktstudie. Volgens de toezichthouder houdt KPN zijn concurrenten opzettelijk klein en dat zet een rem op de verdere uitrol van glasvezelnetwerken.

Nieuwsgrazer

Nog meer Consument nieuws

Datum Onderwerp Reacties
13-10-2019 ‘Een consument in Peking is de Nederlandse boer niet trouw’ 0 reacties
13-10-2019 Consument geeft kwart meer uit aan eieren met keurmerk 0 reacties
11-10-2019 Zijn labels duurzaam? 0 reacties
11-10-2019 Thank a Farmer Day betrekt consument bij boeren en voedselproductie 0 reacties
10-10-2019 Consument geeft minder geld uit aan 'duurzaam' vlees 0 reacties
10-10-2019 Shopper-activatie orchidee bij Albert Heijn 0 reacties
10-10-2019 Aldi en Lidl: geen kipvleeswaren met keurmerk 0 reacties
08-10-2019 Bedenkers voedselkeuzelogo’s houden geen rekening met de consument van de toekomst 0 reacties
08-10-2019 K.I. Samen moet voor klachten over oneerlijke concurrentie bij ACM zijn 0 reacties
04-10-2019 Euro per kilo meer voor kip deert consument niet 0 reacties
04-10-2019 Zowel producent als consument de eigen weg kwijt door ‘influencers’ 0 reacties
03-10-2019 Nederlandse consument besteedt meer aan duurzaam geproduceerd voedsel 0 reacties
03-10-2019 Zijn labels duurzaam? 0 reacties
03-10-2019 'Bewuste consument betaalt 45 cent per ei en 12 euro per kilo vlees van dubbeldoelkip' 0 reacties
02-10-2019 ‘Maatschappelijk gewenste innovatie inzetten om kringloop te sluiten’ 0 reacties
27-09-2019 Warenwet moet actueel blijven om consumenten te beschermen tegen risico’s van deze tijd 0 reacties
27-09-2019 Vaasleven trosroos kan met 30 procent verbeterd worden 0 reacties
20-09-2019 'Bewuste consument betaalt 14 euro voor kilo kipfilet' 0 reacties
20-09-2019 Consument koopt steeds vaker rechtstreeks bij grote merken: partner of duivel voor retail? 0 reacties
17-09-2019 Consument moet koolzaadolie ontdekken 0 reacties
11-09-2019 Productontwikkeling bij Hessing: van idee tot supermarktschap 0 reacties
05-09-2019 Hybride troeft zaadvaste ui met gemak af 0 reacties
05-09-2019 De echte prijs van voedsel is óók een kwestie van wat we willen 0 reacties
03-09-2019 Kabinet: aandacht voor meer plantaardige voedselvoorziening neemt toe 0 reacties
29-08-2019 Carola Schouten: 'Nederlander mag gewoon vlees blijven eten' 0 reacties
29-08-2019 Carola Schouten: 'Nederlander mag gewoon vlees blijven eten' 0 reacties
27-08-2019 Graffiti-actie tegen de AH kip 0 reacties
26-08-2019 De consument trapt in het verhaal van ‘duurzame’ shea-margarine - toch is dat een kans 0 reacties
23-08-2019 Eet de Nederlander wel minder vlees? 0 reacties
21-08-2019 Grootste varkensconcern China focust op pluimvee 0 reacties
17-08-2019 Palmolievrije margarine speelt in op werkelijkheidsbeeld van de consument 0 reacties
09-08-2019 'TrackEasy is schot in roos voor FrieslandCampina' - Interview Job Westerhof 0 reacties
07-08-2019 Slachterijbouwer Marel wil geld verdienen aan slachtdata 0 reacties
07-08-2019 Supermarkten overspoelen consument met vleesstunts 0 reacties
06-08-2019 Een nieuw melkmerk op boeren­verstand 21 reacties
06-08-2019 Slachtmachinefabrikant wil geld verdienen aan slachtdata 0 reacties
01-08-2019 Soms een keuze maken #blog 0 reacties
01-08-2019 Boer legt contact met gratis pannenkoek 0 reacties
30-07-2019 Rozen uit Afrika zijn spotgoedkoop, maar voelen ongemakkelijk 0 reacties
30-07-2019 Varkens in Nood spoort restaurants aan tot diervriendelijker menu’s 0 reacties
26-07-2019 Dit is waarom een peer met een verhaal beter verkoopt 0 reacties
26-07-2019 ACM start onderzoek naar prijsvorming in voedselketen 0 reacties
26-07-2019 Holland Paviljoen op de Internationale Grüne Woche 2020 0 reacties
25-07-2019 Van boer tot bord: eindelijk inzicht in de prijsvorming van ons eten 0 reacties
25-07-2019 Ontvangt boer nu echt een te lage prijs? 0 reacties
19-07-2019 Een op tien Gelderse boeren verkoopt direct 0 reacties
18-07-2019 Varkensvlees wordt te duur: consument kiest vaker voor kip 0 reacties
11-07-2019 'Vleesveehouderij moet kansen beter verzilveren' 1 reactie
09-07-2019 ‘Kip-van-morgen-wet’ moet voedsel nog wat duurder mogen maken 0 reacties
28-06-2019 Gaat consument betalen voor biodiversiteit? 0 reacties
25-06-2019 Coalitie benadrukt verdienmodel bij kringlooplandbouw 0 reacties
25-06-2019 Coalitie benadrukt verdienmodel bij kringlooplandbouw 0 reacties
25-06-2019 Coalitie benadrukt verdienmodel bij kringlooplandbouw 0 reacties
20-06-2019 Gentech en plastic kunnen voedselverspilling terugdringen, maar de consument wil dat niet 0 reacties
18-06-2019 Belgische consument betaalt de boer graag wat meer 0 reacties
18-06-2019 LTO/NOP vraagt zich af hoe ACM zorgt dat boer bovenwettelijke eisen betaald krijgt 0 reacties
13-06-2019 LTO over kringlooplandbouw in Tweede Kamer 0 reacties
07-06-2019 Waarom we ons ineens druk maken om een schaarste aan zoete aardappelen 0 reacties
06-06-2019 Kortere Gelderse keten wint terrein 0 reacties
06-06-2019 Stelling: Vion is hét aangewezen bedrijf om ketenregisseur te worden in de varkenshouderij 0 reacties
29-05-2019 Startschot eenduidige aanpak voor meer consumptie alternatieve eiwitten 0 reacties
28-05-2019 Albert Heijn helpt staatssecretaris Blokhuis aan een grootschalig gezondheidsexperiment 0 reacties
23-05-2019 Samen door de keten heen #blog 0 reacties
16-05-2019 Bijna alle vanillevla misleidt de consument 0 reacties
13-05-2019 Sector wil consument warm maken voor Hollandse kaas 0 reacties
10-05-2019 'Importheffingen VS raken ook Nederlandse producenten' 0 reacties
06-05-2019 Alleen Lidl is nog een beetje aardig voor de Nederlandse koeienboer 0 reacties
04-05-2019 Wat moet de veehouder met nepvlees en -melk? 5 reacties
03-05-2019 Consument legt met BBQ Star premium vlees op barbecue 0 reacties
01-05-2019 Tip van jouw advocaat: let op bij ‘zonder toegevoegd suiker’ 0 reacties
01-05-2019 Vleesvervangers steeds populairder, vooral door innovatie 0 reacties
25-04-2019 'Varkensvlees wordt duurder door Afrikaanse varkenspest' 0 reacties
12-04-2019 Welke landbouwer verkies jij tot 'Korte-Keten-Kop'? 0 reacties
09-04-2019 “Wij maken het onderscheid” zegt PlanetProof 0 reacties
03-04-2019 Europees Parlement wil af van de naam ‘veggieburger’ 0 reacties
03-04-2019 Questionmark start initiatief over radicale ketentransparantie: ‘Transparant over Duurzaamheid’ 0 reacties
02-04-2019 Albert Heijn zet ketencode op ei 0 reacties
28-03-2019 Bodenfrostfreitag-campagne volgende week van start 0 reacties
26-03-2019 "Er is meer publiek draagvlak voor genbewerking nodig" 0 reacties
22-03-2019 Goed voorbereid het nieuwe tuinseizoen in 0 reacties
17-03-2019 Videoserie Blij met een ei 0 reacties
16-03-2019 CO2-belasting: deze landen gingen Nederland voor 0 reacties
13-03-2019 Duurdere aardappelen, ook voor de consument 0 reacties
12-03-2019 Duurdere aardappelen, ook voor de consument 0 reacties
08-03-2019 Zwitserse varkenshouders doodziek van hoge welzijnseisen: consument koopt vlees over de grens 0 reacties
06-03-2019 Kwaliteitsdirecteur Vion: ‘Definitie voedselfraude GFSI levert verwarring op’ 0 reacties
06-03-2019 Kerst bij Van Lint in Boskoop 0 reacties
01-03-2019 FoodDrinkEurope waarschuwt voor de gevolgen van een harde Brexit 0 reacties
20-02-2019 Wie betaalt de rekening van dure uien? 0 reacties
18-02-2019 Food Future Event: Dirty Label Revolutie 0 reacties
10-02-2019 Wildgroei aan halalkeurmerken, maar waar ze voor staan is onduidelijk 0 reacties
03-02-2019 ‘Akkerbouwers moeten méér online de boer op’ 0 reacties
26-01-2019 Groei omzet biologische producten zwakt af 0 reacties
26-01-2019 Groei omzet biologische producten zwakt af 0 reacties
24-01-2019 Consument wil minder zoete producten, maar mist smaak 0 reacties
24-01-2019 Groei omzet biologische producten zwakt af 0 reacties
23-01-2019 De consument is niet dom 0 reacties