Commissie-Remkes: Lelystad Airport alleen open bij lagere stikstofuitstoot


Originele beschrijving

De uitstoot van stikstof door de luchtvaart moet omlaag, stelt de stikstofcommissie-Remkes. Als dit niet gebeurt, zou Lelystad Airport niet open mogen en mag Schiphol niet verder groeien. Dat melden meerdere media, waaronder NOS op basis van de gelekte inhoud van een nieuw stikstofrapport.

Deel dit topic



 Remkes: Alleen groei Schiphol en opening Lelystad Airport bij minder stikstof (tubantia.nl)

De luchtvaart in Nederland mag alleen nog maar groeien, als de uitstoot van stikstof daalt. Dat concludeert een commissie onder leiding van VVD’er Johan Remkes in opdracht van het kabinet. Pas dan kan Schiphol extra vluchten krijgen en mag Lelystad Airport open.

 Commissie-Remkes: Lelystad Airport alleen open bij lagere stikstofuitstoot (nu.nl)

De uitstoot van stikstof door de luchtvaart moet omlaag, stelt de stikstofcommissie-Remkes. Als dit niet gebeurt, zou Lelystad Airport niet open mogen en mag Schiphol niet verder groeien. Dat melden meerdere media, waaronder NOS op basis van de gelekte inhoud van een nieuw stikstofrapport.

tinus-1234

Laatste  |  

Reacties

tinus-1234
Gewoon dus elektrisch taxiën en weer door...
Koeien boertje
@tinus-1234 mijn elektrisch moet ik doorgeven, en mn gasolie verbruik niet.
Dus alles mechanisch doen is voor de melk duurzaam tegenwoordig
friesboertje
@Koeien boertje
Voor de kringspierwijzer moeten ze je dieselverbruik toch weten?

Althans daar vraagt mijn invulmeneer altijd om.
Detukkeroettwente
@tinus-1234 Ja ja , ook dit gaan we rekenkundig oplossen . !!!
+1
anonymous_400
@tinus-1234 De Nederlandse melkveehouders hadden gewoon met de petter moeten blijven melken hè, dan hadden ze nu over kunnen stappen op elektrisch melken en was alles weer opgelost
Kars
Zweefvliegtuigjes
Farma_boerke
Leon Adegeest heeft reeds aangetoond dat ook de overheid creatief kan (laten) rekenen om Lelystad airport mogelijk te maken. Men is nu bezig met een andere list, namelijk luchtvaart in aparte wet/regeling te vervatten waardoor geen natuurbeschermingsvergunning nodig zou zijn.
Melkveehouder.
@Farma_boerke Die list kunnen ze in Den Haag op hun buik schrijven. Dat is namelijk een zogenoemde ‘bovenwettelijke’ regeling die via de (Europese) rechter onderuit gehaald zal worden. Het is niet zo moeilijk: gewoon de motivering van MOB kopieëren en vervolgens aan de rechter voorleggen. Succes verzekerd😎
Pluto
Was er vandaag geen hoogleraar die gehakt maakte van de Lelystad vergunning ???. Gesjoemel met hogere temperaturen invoeren in een reken model met als gevolg minder depositie door verdunning en verwaaien . Onder politieke druk wordt alles vloeibaar !.
Farma_boerke
@Pluto Uitgezocht door Leon Adegeest
[url]https://mobile.twitter.com/LeonAdegeest1/status/1215707650631053312[/url]
Pluto
@Farma_boerke klopt . Berekeningen maken op basis van zo weinig motor vermogen dat het vliegtuig in werkelijkheid uit de lucht zou vallen .
buorman
Positief nieuws
Detukkeroettwente
Ontmantelen , lelystad en schiphol .
buorman
@Detukkeroettwente
Nee, bestaand gebruik [ten tijde aanwijzing N2000] kunnen ze vergund krijgen
Kringloper
Lelystad gaat gewoon open hoor.
buorman
@Kringloper
Open zal die wel gaan, maar gewoon???
Ook het moment waarop is 1 groot ?
kwarkje
@Kringloper net als de F1 verzinnen ze wel iets
Gokje: ADC?
weurding
Lelystad is een van de plekken die het laatst ingepolderd is. Als ze dat land en de stikstof die ermee vrijkomt teruggeven aan de natuur kunnen ze er nog een paar watervliegtuigen laten landen. Probleem opgelost
Detukkeroettwente
Ga er maar vanuit dat er nog een verraassssing uut de hoge hoed komt van rutte , de melkveehouder uut OENKERK !!!
diezel
Quote Reactie van @Detukkeroettwente:
een verraassssing uut de hoge hoed komt van rutte

Uitbreiding Lelystad Airport is een van de projecten die onder de Crisis- en herstelwet valt.
Tsja, veel bla-bla, maar uitkomst staat vast.
nl.wikipedia.org/wiki/Crisis-_en_herstelwet/
BertK
Toch jammer dat de spuitvliegtuigjes al opgedoekt zijn...
+1
Bartlehiemboer
Iemand uitkomst enquete hart van Nederland (SBS6) vliegschaamte gezien? Niet te geloven hoe vaak de mensen het vliegtuig pakken jong en oud het maakt niet uit. Op de vraag of ze zich ook schuldig voelen? Totaal niet, ze willen wel het vakantiegevoel hebben.... Zit je dan te kijken als vegetarier, bioboer, geen gas in huis, binnenkort een windmolen voor de energie etc. Met in het achterhoofd de milieuactivisten, burgers, politiek die de boeren overal de schuld van geven. Al die extra kosten die wij moeten uitgeven voor een schone lucht maar iedereen pakt zonder schaamte het vliegtuig. Wat een wereld.
+1
spotmelker
@Bartlehiemboer de vliegers vegen terecht hun reet af aan het politieke stikstof probleem. Kunnen we een voorbeeld aan nemen.
jan.1
Quote Reactie van @Bartlehiemboer:
Iemand uitkomst enquete hart van Nederland (SBS6) vliegschaamte gezien? Niet te geloven hoe vaak de mensen het vliegtuig pakken jong en oud het maakt niet uit. Op de vraag of ze zich ook schuldig voelen? Totaal niet, ze willen wel het vakantiegevoel hebben.... Zit je dan te kijken als vegetarier, bioboer, geen gas in huis, binnenkort een windmolen voor de energie etc. Met in het achterhoofd de milieuactivisten, burgers, politiek die de boeren overal de schuld van geven. Al die extra kosten die wij moeten uitgeven voor een schone lucht maar iedereen pakt zonder schaamte het vliegtuig. Wat een wereld.

Vliegen kost nix meer tegenwoordig,toch logisch dat we de hele aardbol overvliegen.Iedereen doet er aan mee op een enkel klein meisje na...:😬
En een auto of bus in een stad vervuild meer ter plekke als een vliegtuig op 10 km hoogte..
Behalve rond schiphol ,daar verga je van de kerosine stank..
+1
Farma_boerke
Er zijn wel meer issues met luchtvaart, CO2, ruimtegebruik, maar ook dumpingen brandstof.

Kort geleden ging dit nog mis bij LAX.
latimes.com/california/story/…

Dumpingen komen ook hier in Nederland gewoon voor, meest boven IJselmeer of Noordzee, omdat altijd iets teveel brandstof word meegenomen uit veiligheidsoverwegingen.
buorman
@Farma_boerke

En dus lijkt het gepraat over glijvluchten mij een k.lverhaal, als de weersomstandigheden maar even anders zijn dan ingeschat hou je brandstof over of je komt te kort
Farma_boerke
@buorman Het probleem van veel vliegtuigmoteren is het feit dat ze met een APU (Auxilary power unit) moeten worden opgestart. Niet alle toestellen hebben dat intern (Steeds meer wel) en worden opgestart bij de gate. door elektrisch te verplaatsen win je niet veel en bij glijvluchten wil je dat je motoren altijd ook weer op starten. Glijden met laag toerental...
« Terug naar discussielijst

Deze site mist jouw kennis en inzicht

De melkveehouderij staat bol van de ontwikkelingen. Elke dag worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de melkveehouderij kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!