Hallo 2023!đź‘‹ De stikstofsamenvatting van onze volksvertegenwoordigers uit Den Haag
â—ŹUiterlijk januari 2023 Kwantificering van de doelstelling van de aanpak en criteria en drempelwaardes van de LBV+ (ordegrootte 2000-3000 ongewenste bedrijven)
â—ŹApril 2023 Openstelling Lbv en Lbv+
â—ŹZomer 2023 Afronding voorbereiding inzet verplichtend instrumentarium.
â—ŹNajaar 2023 Evaluatiemoment
â—ŹEind 2023 Sluitingsdatum Lbv+
â—ŹJanuari 2024 Start verplichtende aanpak, indien het vrijwillige spoor onvoldoende oplevert.
â—ŹDoei latente ruimte, De ingebruikname van latente ruimte voor nieuwe ontwikkelingen kan verder worden beperkt door voorwaarden te stellen aan salderen. Zoals gezegd voorzien de huidige afspraken en regels hier gedeeltelijk in. De voorgenomen vergunningplicht voor intern salderen maakt het mogelijk om voorwaarden te
stellen
Met de bedrijven en gezinnen om wie het gaat in de kortetermijnaanpak zullen we het gesprek zoveel mogelijk aan de keukentafel of in de bedrijfskantine voeren. Daarbij houden we de menselijke maat voortdurend in het oog en proberen we zoveel mogelijk aan te sluiten bij de wensen die zij hebben. Zo kunnen wij
gezamenlijk de toekomst in het landelijk gebied vormgeven, krijgen we stap voor stap meer ruimte om vergunningen te verlenen en kunnen ondernemers weer met vertrouwen de toekomst in.
De minister voor Natuur en Stikstof,
Ch. van der Wal-Zeggelink
Bron
Deel dit topic
Deel ook jouw kennis en inzicht
Hebben de thema's maat , stikstof , natuur , salderen , toekomst , regels , den haag en latente emissieruimte geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de melkveehouderij kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Reacties
waarbij alle partijen uit de agrarische keten en andere sectoren zoals de industrie
een bijdrage leveren.... waar is de luchtvaart en oa de wegen en woningbouw gebleven?