Europese Green Deal legt milieulat GLB hoger

nieuweoogst.nl/nieuws/2019/…

Deel dit topic

Groen1

Laatste  |  

Reacties

+1
Farmer_
Fijn om EU lid te zijn.
+1
Groen1
Ambitieuze plannen moet Europa het eerste klimaatneutrale continent ter wereld worden
volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/…
+1
Groen1
TU: 'Nu van het gas af leidt alleen tot meer CO2-uitstoot'
ed.nl/eindhoven/…
+1
Groen1
+1
diezel
@Groen1
Benieuwd wat morgen de reacties zijn als het besef enigszins doorgedrongen is...…. 😞

(klik om te vergroten)

de Haas
@diezel Dit zijn berichten die niet in het nieuws komen. Een C-artiest die zijn wijf heeft besodemieterd interesseert het klootjesvolk des te meer.
+5
Pluto
Waardoor natuur herstel onbereikbaar wordt . WILLEN natuur organisatie wel de natuur herstellen ????. Of is dit DE manier om het verdien model hoog te houden . Altijd maar roeptoeteren het gaat steeds slechter en ondertussen jaarlijks miljoenen cashen . en geen cent uitgeven aan verbetering .
Groen1
NASA stelt dat koolstofdioxide de planeet groen maakt
megachirottera.blogspot.com/2019/12/…
+1
Groen1

jordi 1455
@Groen1 Kees verhoeven mag wat mij betreft levenslang achter tralies voor landverraad.
+2
Groen1

Groen1

Peppel
@Groen1 Het is toch bizar: Timmermans wil 575 miljard per jaar verbrassen en je hoort er geen burger over. Ook de media zwijgt in alle talen. Hoe lang is het nog maar geleden dat de Grieken steun moesten krijgen. Iedereen, incl.de media schreeuwde moord en brand. Bodemloze put. Komt nooit terug. Etc. Ik heb eens ff zitten googlen en wat blijkt tussen 2010 en 2018 heeft Griekenland in totaal 274 miljard euro steun ontvangen. Dat wil Fransie er dus elk half jaar doorheen jagen!
Deze boodschap moet ook veel beter verspreid worden. De burger moet gaan beseffen dat het hem ontzettend veel geld gaat kosten. Kunnen ze met de volgende actie mooi voor ons uitrijden naar Den Haag of Brussel ipv achter ons in de file te staan.
kwarkje
@Peppel in de journalistiek is er niemand die de vingers er aan wil branden
de Haas
@kwarkje journalistiek of "journalistiek" ?
+1
pieter p
Zal lang de smurf Timmermans zelf het vliegtuig pakt en niet zijn fiets(heeft hij er wel een?) kan ik dit niet serieus nemen. Waar moet deze extra stroom weg komen, in Frankrijk is het maar net aan met de stroomvoorziening.
+1
Groen1

Case max
Die Timmermans krijgt rest van lidstaten nooit mee idioot uit de eu is de beste stap ook voor voedselveiligheid dat onveilige voedsel uit buitenland laat ze ze daar zelf maar opeten ons eigen voedsel hier
jordi 1455
Deze groene waanzin wordt nog hopelijk het einde van de malafide EU en die corrupte eurocraten steen en been klagen dat de zogenaamde populisten verkiezingen winnen.
+1
Groen1
40% van het Europese landbouwbudget moet bijdragen aan het klimaatbeleid. Dat wil de Europese Commissie.
boerderij.nl/Home/Nieuws/…
Groen1
Groen1

Farmer_
@Groen1 Gestoorde gekken, volgende crisis duurt niet lang meer.
Groen1
Recordaantal SUV’s in Duitsland kan fabrikanten megaboetes kosten
In Duitsland zijn dit jaar voor het eerst meer dan een miljoen SUV's geregistreerd.Mede door de liefde voor de grote wagens dreigt Duitsland zijn klimaatdoelen niet te halen.Hoge boetes dreigen voor fabrikanten die niet aan de aangescherpte uitstootregels voldoen.
In Duitsland is de SUV populairder dan ooit. Voor het eerst zijn meer dan een miljoen grote auto’s in één jaar geregistreerd. Hun marktaandeel is bij de nieuwe registraties nu 31%. Dat bleek woensdag uit nieuwe cijfers van de Duitse dienst die verantwoordelijk is voor het wegverkeer.
De populariteit van de SUV brengt de overheid en mogelijk ook fabrikanten in problemen. Duitsland dreigt zijn klimaatdoelen niet te halen. Vooral de uitstoot van de transportsector is daar debet aan. Voor fabrikanten dreigen torenhoge boetes.
‘SUV's zijn het symbool van een ontwikkeling in de verkeerde richting’, zei Dorothee Saar, verkeersexpert van milieuorganisatie Umwelthilfe in een reactie op de nieuwe cijfers. Al in november werd de het recordaantal van een miljoen toelatingen gepasseerd, blijkt nu.

Gemiddelde uitstoot neemt toe
Door de SUV’s blijft de gemiddelde uitstoot van broeikasgassen van nieuwe wagens toenemen. Veel andere nieuwe personenauto’s zijn schoner dan oudere modellen en het elektrisch rijden neemt toe. Maar dat kan het uitdijen van de vloot van SUV’s die zwaarder zijn en daardoor meer brandstof verbruiken niet compenseren.
De behoefte van de Duitser aan een eigen auto blijft toenemen. Ook in de grote steden neemt het aantal auto’s toe. Het aantal personenauto’s steeg in tien jaar tijd met 14% tot 47,1 miljoen, aldus cijfers van hoogleraar Ferdinand Dudenhöffer. ‘Dit is duidelijk in tegenspraak met de bewering dat de Duitse bevolking ‘automoe’ is. Het tegendeel is het geval.’
Zowel het aantal personenauto's in Duitsland als de autodichtheid is toegenomen. In 2009 waren er in Duitsland 504 personenauto's per 1000 inwoners. Nu is dat 567 personenauto's. ‘De hoge verkopen van SUV’s zullen de komende jaren aanhouden’, voorspelde Dudenhöffer woensdag in de Duitse pers. ‘Als het SUV-segment blijft groeien in dit tempo, is meer dan 50% van de nieuwe auto's in 2025 een SUV.’
Autofabrikanten profiteren van de verkopen. Ze kunnen de inkomsten goed gebruiken voor de miljardeninvesteringen in elektrisch rijden. Risico’s zijn er ook. Per 1 januari worden de uitstootregels aangescherpt.
Per 1 januari geldt een uitstootlimiet van 95 gram CO2 per kilometer voor het overgrote deel van de nieuwe wagens. De gemiddelde CO2-uitstoot van de Duitse vloot is veel hoger. In november was het 155,5 gram per kilometer en in augustus 157 gram, aldus cijfers van analist Arndt Ellinghorst van zakenbank Evercore.
Ellinghorst waarschuwde klanten woensdag dat Duitse autofabrikanten het risico lopen ‘honderden miljoenen, zo niet miljarden euro’s per bedrijf’ aan boetes opgelegd te krijgen. ‘We zien nog steeds weinig verbetering. We blijven hameren op het feit dat autofabrikanten het risico lopen op aanzienlijke boetes als er niet meer wordt gedaan.’

Boetes
Voor Ellinghorst markeert januari 2020 een ‘keerpunt’ in de sector. De penetratie van elektrische auto’s zal omhoog moeten. Nu is 3,9% van de wagens elektrisch of hybride. Dat is niet heel veel meer dan de 2,5 tot 3,5% uit dezelfde periode in 2018. ‘Er is geen sprake van een trendbreuk’, aldus hoogleraar Dudenhöffer.
Om te voldoen aan de inkomende nieuwe regelgeving moet het percentage meer dan verdubbelen tot 7 à 8 op basis van de cijfers van Evercore.
Fabrikanten die niet aan de doelstelling voldoen, krijgen vanaf 2021 te maken met boetes van €95 voor elke gram boven de limiet, vermenigvuldigd met het aantal verkochte auto’s in de EU. In 2021 en de jaren erna zal de regelgeving verder worden aangescherpt.
+1
Pluto
@Groen1 Het boete systeem is opgericht om geld binnen te harken niet om het milieu te ontzien . Iedereen moet over naar de elektrische auto maar als je vraagt wat is het trekgewicht blijft het stil . Ze kopen in Duitsland echt geen SUV alleen voor de hoogzit !!.
Groen1

Groen1
EU-klimaatchef Frans Timmermans: 1000 miljard euro voor klimaatneutrale EU is pas het begin
tpo.nl/2020/01/…
+1
de Haas
@Groen1 he-le-maal van de pot gerukt.
Groen1
De grote plannen van Ursula von der Leyen
Een triljoen euro voor klimaatgekte
Tegen 2030 moet de EU investeringen van een biljoen euro mobiliseren om Europa "klimaatneutraal" te maken. Dat werd aangekondigd door Ursula von der Leyen in Luxemburg. Het is een geplande economie van enorme proporties die zelfs de USSR in de beste Sovjettijd niet zou durven doen.
Een triljoen euro! Wat kon hiermee niet worden opgelost voor sociale en economische problemen? Hoeveel arme gepensioneerden of werklozen zou het helpen? Hoeveel scholen, straten, kleuterscholen, zwembaden of ziekenhuizen kunt u renoveren?
Maar het geld is gepland om de CO2-uitstoot te verminderen. Je moet het op je tong leggen: miljoenen Europeanen glijden uit in sociale ellende en de EU plant het grootste project in haar geschiedenis tot nu toe, namelijk om "klimaatneutraal" te worden.
EU-voorzitter Ursula von der Leyen spreekt enthousiast over "Europa's man op de maan". Ze noemt het de "Green Deal". Het is een gigantisch project, een project van één miljard euro [zie rapporten » Spiegel «, » Süddeutsche «]. Er is sprake van een "duurzaam Europees investeringsplan". De EU moet tegen 2030 investeringen van een biljoen euro mobiliseren. Ursula von der Leyen heeft dit nu in Luxemburg bevestigd.
Zoals Der Spiegel meldde, moet 485 miljard euro tegen 2030 rechtstreeks uit de EU-begroting worden gefinancierd. Nog eens 280 miljard euro zal Europa binnenkomen via particuliere en publieke donoren die tegen gunstige voorwaarden moeten investeren. De EU wil ook fondsen werven ter ondersteuning van regio's die problemen ondervinden als gevolg van de structurele verandering die gepland is voor het klimaatbeleid.
Het is een geplande economie van enorme proporties die zelfs de USSR in de beste Sovjettijd niet zou durven doen. Maar de Groenen gaan niet ver genoeg. Wat een waanzin!
kwarkje
@Groen1 wat kunnen we er tegen doen?
Pluto
Als de EU in 2050 klimaat neutraal wil zijn moet de ontvolking langzaamaan wel opgestart worden !.
Groen1

+1
Groen1

+1
nicagra
Doordat de euro geen drol meer waard is in 2030 omdat ze er maar bij drukken is dit geen onrealistisch getal.
De duitse mark was in de vooroorlogse crisis ook niets waard,oude tijden herleven.
Groen1
Europees Parlement neemt resolutie over Green Deal aan
nu.nl/buitenland/6024049/…
+1
Groen1
« Terug naar discussielijst

Deze site mist jouw kennis en inzicht

De melkveehouderij staat bol van de ontwikkelingen. Elke dag worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de melkveehouderij kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!