Supermarkt verdient niets aan merkzuivelproducten
Supermarkt verdient niets aan zuivelproducten
10-10-2014 • Over de melkprijs is altijd alles bekend. Maar wat leveren zuivelproducten nu daadwerkelijk op voor supermarkten? En hoe valt dit rendement voor supermarkten te verhogen? Daarop gaf Henk Hollak, directeur van Jumbo Hollak in Zelhem, antwoord op het symposium Ondernemen in 3D in Varsseveld.
Het rendement van supermarkten stond vorig jaar onder druk.
En waar supermarkten het zeker niet van moeten hebben zijn zuivelproducten, zo stelt Hollak.
Uit zijn verdere verhaal bleek dat hij dan de merkzuivel bedoelde, huismerken werd meer aan verdient
Deel dit topic
Deel ook jouw kennis en inzicht
Hebben de thema's melk , melkprijs , supermarkt , zuivel , rendement en symposium geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de melkveehouderij kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste
Reacties
Misschien wordt daar de winst wel mee afgeroomd?
En dat was ongeveer gelijk aan al hun kosten , dus verdiende ze er weinig tot niets aan.
Op huismerkzuivel was de marge echter richting 40% vertelde die verder.
Dus bleef daar wel aardig wat van over.
Stel dat dit waar is , dan moet de zuivelindustrie toch wel enorm veel meer voor de eigen merken in rekening brengen.
Want huismerk is in supermarkt al flink goedkoper
Stel: Merkzuivelartikel in de winkel kost 1,00 euro en het huismerk 0,90 cent
Dan zegt hij in feite dat de inkoop 0,80 cent voor het merkartikel is en 0,54 cent ( 0,90 min 40%) voor het vergelijkbare huismerkartikel is.
Dat er verschil weet ik , maar zo’n verschil lijkt me nogal onwaarschijnlijk.
Maar vragen jullie het je fabriek eens.