Afdeling klein leed (onderhoud trekkers)
Ik had remleiding trekker lek en trekker stond nu toch bij mechanisatiebedrijf dus ze belden dat ik 200 uur te laat was met grote beurt, of ik dat nu gelijk wou doen, dus nu mijn vraag wat doen jullie met de beurten van de trekkers
zelf/niet of mechanisatiebedrijf?
zelf/niet of mechanisatiebedrijf?
Deel dit topic
Deel ook jouw kennis en inzicht
Hebben de thema's trekker en lek geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de melkveehouderij kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste
Reacties
Ook andere zaken wordt dan mee genomen en gecontroleerd zo als storinglijs verlichting cabine filters koelsysteem airco slijtdelen zo als stuurkogels rubber blokken
Kalibreren van sensoren
En overige gebreken die ik zelf door geef
Laatste keer dat die daar geweest was voor een beurt was in 2017, 2021 zelf en nu in 2024 weer naar mech bedrijf. Een 400 uur per jaar
Wij proberen mee te gaan en te helpen bij onderhoud.
Verder doen we in de winter zelf zoveel mogelijk en uitgebreid machineonderhoud. Dan voorkom je zoveel mogelijk storing in de zomer. Dat ene lagertje wat in de winter al niet fris liep moet dan in de zomer zsm vervangen worden tegen een dik uurtarief en voorrijkosten. Kun je het beter swinters zelf al doen.
En je moet natuurlijk een onderhoudslijst hebben van wat wanneer moet gebeuren.
Als je er toch niks aan vind kun je er beter niet aan beginnen, als je een klein beetje handig bent en je hebt er schik van kun je een vracht geld besparen.
De rest van alle onder onderhoud doen we allemaal zelf en hebben we ook de middelen en kennis voor.
Kosten gem. Per jaar 65,- euro en dat is over de laatste 30 jaar