Minister weigert handhaving stikstofuitstoot tijdens onderhoud Zwanenburgbaan

Quote:
Tegelijkertijd heeft Schiphol nooit de moeite genomen een natuurvergunning aan te vragen, terwijl de PAS-melders hun zaakjes destijds gewoon op orde hadden. Dat de boeren nu worden aangepakt met dwangsommen van tonnen euro’s per kwartaal, terwijl een ongewis ‘uitzicht op legalisering’ voor Schiphol voldoende blijkt te zijn om zelfs nog meer stikstof te mogen uitstoten, is van een flagrante rechtsongelijkheid.

Deel dit topic

Reacties

kanniewaarzijn
Succes bij de "recht"er. Hebben het zelf ook een keer meegemaakt dat we rechtsongelijkheid aanvoerden in een kwestie. Antwoord van de "recht"er: "dat is geen rechtsongelijkheid, dan hebt u gewoon pech!" Tja...
-Jan-
Quote Reactie van @kanniewaarzijn:
dan hebt u gewoon pech!" Tja...

Je hebt nog zoiets als precedent en gelijkheidsbeginsel,goede advocaat weet daar wel raad mee
+4
kanniewaarzijn
Quote Reactie van @-Jan-:
precedent en gelijkheidsbeginsel,

Zo zou het moeten zijn, je hebt geen idee hoe corrupt dat D66/groenlinkszootje is. Met een enorme minachting voor alles wat boer of aanverwant is.
Spuit11
@kanniewaarzijn Eerlijk = eerlijk... andersom geldt hetzelfde😉
kanniewaarzijn
@Spuit11 Maar dan mèt een goede reden!
+1
Grasbaal
Het is eigenlijk een hele grote minachting voor wie hier nu problemen mee heeft..

Quote:
De minister beroept zich in haar besluit op de zogenaamd grote belangen van Schiphol. Zij is van mening dat handhaving onevenredig zou zijn, terwijl de Wet natuurbescherming helemaal niet voorziet in zo’n uitzondering. Nederland moet van de Europese Unie versneld werken aan natuurherstel en daarbij past geen enkele vorm van extra stikstofuitstoot, zo hebben rechters inmiddels tientallen keren bevestigd.
+1
jordi 1455
@Grasbaal Zou ze bij Tata Steel ook op de grote belangen beroepen?
BertK
Gaat de provincie hier niet over dan?
+9
nitevd
De ministerspost die Christianne van der Wal bekleedt blijkt gecreëerd te zijn voor maar twee doelen en 'natuurkwaliteit' zit daar gek genoeg niet bij. Doel 1 (uit VVD koker) is de industrie en luchtvaart in Nederland voorzien van vergunde stikstofruimte die ze momenteel ontberen, deze ruimte moet (gratis als het ff kan) weggekaapt worden bij de boeren.
Doel 2 (D66; en Tjeerds natte droom) is 50%reductie van de veestapel.
Zoiets kunnen VVD en D66 natuurlijk niet aan een LNV minister van de CU overlaten, dat bleek recent ook weer want toen stikstofruimte in Brussel besproken werd mocht Staghouwer niet eens mee en werd er weer eens over gelogen.
Helaas voor Christianne kan ze wel heel erg slecht liegen en is ook haar dossierkennis uiterst belabberd. Ze zakt telkens door de mand en komt vaak over als een domme gans. Achteraf niet zo'n heel gelukkige keuze dus. Het is te hopen dat Adema wel gebruik maakt van deze zwaktes en eindelijk de macht grijpt op LNV.
+3
Jan-T
Quote Reactie van @nitevd:
Adema wel gebruik maakt van deze zwaktes en eindelijk de macht grijpt op LNV.

Adema is wel aangesteld vanuit de meelopersclub CU dus ik acht de kans klein dat die wat goeds brengt.
+3
Kars
@Jan-T die adema heeft nog niks goed gebracht. Ook zon waardeloze vent.

« Terug naar discussielijst

Deel ook jouw kennis en inzicht

Hebben de thema's onderhoud , stikstof , schiphol , stikstofuitstoot , pas-melders en boeren geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de melkveehouderij kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!

REACTIES
11
DEELNEMERS
9
WEERGAVES
0