Deel ook jouw kennis en inzicht
De melkveehouderij staat bol van de ontwikkelingen. Elke dag worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de melkveehouderij kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste
Reacties
of passen we de KLW aan net zolang tot het "gewenste plaatje" klopt.
CO2 uitstoot is juist goed voor ons mensen en de natuur.
(Heb het hier niet over fijnstof en NOx)
Zit nu 3 of 4 jaar in een vko studie club, en het lukt mij niet om onder de 1200 gr co2 uitstoot te komen.Heb vorige week nog gevraagd dat wanneer ik voor 2020 mijn vee, , ben zelfvoorzienend in ruwvoer, totale productie dit jaar en alle verdere gegevens aanlever, hoeveel kg brok ik dit jaar mag voeren en hoeveel kunstmest ik dit jaar mag aankopen om onder de 1200 gr co2 uitstoot te komen. Antwoord was dit is vooraf niet te berekenen. Beste methode was gaan intensiveren en de productie verhogen.
In tijden zoals deze er achter komen dat je eigenlijk een totaal onzinnige baan hebt en mensen het leven moeilijker maakt.
En nog steeds niet doorhebben hoever ze ontspoord zijn van wat mens zijn primair zinvol maakt
Wanneer het niet in en in triest zou zijn zou ik er om kun lachen
Nu denk ik: ga aub een echte baan zoeken
Iets met oude mensen of in de zorg. Zeer zinvolle bezigheden
Er zullen er niet veel zijn die afgelopen dagen voor het schap hebben zitten turen of het goede stickertje van de SMK er wel op zat
En dan durven te beginnen over wetenschappelijke onderbouwing, hoeveel oogkleppen heeft die stakker op?
Oja ook nog een kuil/hooi monster extra nemen anders klopt de klw niet.
Alles opgeteld hoeveel zou dat dan totaal per melkveehouder kosten? Afgezien de tijd dat je er aan kwijt ben?
Momenteel wordt gewoon alles wat maar op zuivel lijkt verkocht alsof het leven ervan afhangt.
Daar moet de aandacht op komen. Zuivel en vlees voorop in de schijf van 5 en alleen maar positieve reclame. En omhoog met de basis prijzen.