Britse reclamewaakhond zet biomelkadvertentie stop

In Groot-Brittannië is een kleine mediarel ontstaan over een beslissing van reclamewaakhond ASA. Zuivelverwerker Arla maakte in een lokale krant reclame voor biomelk met de vaag geformuleerde claim ‘beter voor het land, ondersteun een meer duurzame toekomst’. Iemand die het niet begrepen heeft op melkveehouderij diende daar klacht tegen in. De reclamewaakhond spreekt zich niet uit over wat nu beter is voor het milieu, biologische of gangbare melkveehouderij, maar wijst Arla er enkel op dat de consument niet mag denken dat biomelk een positieve milieu-impact heeft gelet op de ganse levenscyclus van het product. Het inspireerde De Morgen om de discussie over bio versus gangbaar opnieuw aan te wakkeren.

Deel dit topic

Reacties

+1
Nick83
Deze mediarel is misschien wel betere reclame dan de oorspronkelijke reclame...

« Terug naar discussielijst

Deel ook jouw kennis en inzicht

Hebben de thema's melkveehouderij , reclame , milieu , arla , biomelk , zuivelverwerker en consument geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de melkveehouderij kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!

REACTIES
1
DEELNEMERS
1
WEERGAVES
0