Grote uitdaging voor IT specialisten - Mission Impossible

Het is al weer heel snel 1 maart, dat wordt een hele grote uitdaging voor de IT specialisten die de module voor ZuivelNL en RVO mogen maken en beheren om alle fosfaatrechten van melkveehouders en niet-melkveehouders met verschillende referentie datums te koppelen en de afrekening te verzorgen. Daarnaast zal er een hele bezwaren stroom op gang komen die dan deels ook weer recht gebreid moet worden.

Een grote uitdaging dus om dit op korte termijn goed werkend te krijgen. Dit lijkt mij een mission impossible @Jan is Hobbyboer.

Deel dit topic

Reacties

cs-agrar
@Tinus al offerte aan het maken?
Drentsboertje
Helemaal mee eens heb nog steeds geen referentie 2-7-2015
jan is hobbyboer
Omdat het hier niet om de invoer van gegevens (da's meestal IT-technisch het meeste gedoe), maar een soort van rapportage functie gaat (gegevens bij elkaar schrapen en dan een overzicht/factuur maken, de gegevens zijn er al), denk ik dat de complexiteit van dit project reuze meevalt. En volgens mij hoeft pas na 1 april de eerste factuur de deur uit. Dus er is bijna 2 maanden tijd om dit te realiseren, lijkt me voor een goede MKB programmeur niet echt een probleem.

. Hoewel ik de regeling nog niet exact doorgelezen heb zijn volgens mij (uit de losse pols) de belangrijkste invoergegevens het aantal dieren per UBN op een bepaald tijdstip, 2 juli 2015, 1 oktober 2016 of 15 december 2016 en vervolgens per 1e van de maand. Deze zijn vastgelegd in het I en R systeem (geboortedatum, aan- en afvoerdatum en of ze gekalfd hebben). Of iemand melk levert/kalvermester is vast ook wel ergens geregistreerd dus die gegevens zijn er ook. Veel meer heb je volgens mij niet nodig. Het gaat om een relatief beperkt aantal gegevens, ik denk iets van 50.000 melkveehouders en paar miljoen koeien, dus de performance zal ook geen probleem zijn. De rekenregels zijn beperkt en technisch ook wel duidelijk dichtgetimmerd (wat een ongekende luxe is voor een programmeur). Omdat de onderliggende IenR gegevens kunnen veranderen moet er elke maand wel een herberekening plaatsvinden zodat eventueel een correctiefactuur gestuurd kan worden. That's all.

Ik denk dus dat het allemaal wel te doen is, maar dit soort klussen wordt nooit aan ZZP-ers toegekend, dit wordt uitgevoerd door grote IT-bedrijven die voor de overheid en multinationals werken, dan komen er eerst consultants, dan analisten, dan programmeurs en dan wil het nog wel eens een flinke doorlooptijd hebben, er moet immers ook gefactureerd kunnen worden. Dit opgetuigde circus lijkt me de grootste risicofactor voor het tijdig opleveren van deze klus.

Voorlopig ga ik er maar vanuit dat het gewoon goed komt binnen 2 maanden.

« Terug naar discussielijst

Deel ook jouw kennis en inzicht

Hebben de thema's melkveehouders , zuivelnl , rvo en fosfaatrechten geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de melkveehouderij kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!

REACTIES
3
DEELNEMERS
3
WEERGAVES
0