Vandaag een stukje uit de Volkskrant, speciaal voor mensen die alles beter weten over FC.Het gaat over A-merken versus huismerken.
Sommige A-merken zoals HAK, Mona en Campina houden anders wel goed stand. Verklaring: Uiteindelijk gaat het allemaal om marketing en prijzen. Je moet een beter product maken dan al je concurrenten en de consument moet weten dat dat zo is en de prijs die je ervoor vraagt, ervoor willen betalen. Blijkbaar hebben die merken die mix goed op orde.
Deel ook jouw kennis en inzicht
Hebben de thema's campina geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de melkveehouderij kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste
Reacties
zie [melkquotum.startpagina.nl]
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/02/2010 21:27 door arie.j.
zie o.m. [nos.nl]
Daarnaast is dit wel een onderzoek van de supermarkt branch zelf die graag huismerken wil verkopen, dus pas op.
Het is verder alleen de omzet van supermarkten, de verdere verkooppunten zijn er niet bij in begrepen.
Behoorlijk meer dan FC, maar ze pikken ook alleen de krenten uit de pap
Die 50 cent van je klopt natuurlijk van geen kant willen ze ook nog winst maken.
Dat kan ieder zo wel uitrekenen.
Dat wil zeggen dat er voor de netto marge nog de rente voor vreemd vermogen af moet (en ook de belastingen)
Je moet echter niet gaan overdrijven m.b.t. het rendement van de particuliere zuivelverwerkers.
Robert van Ballegooijen is overigen niet meer bij FC, maar directeur bij Bart's Retail (Deltamilk heeft hem aangetrokken als nieuwe commissaris bij De Graafstroom )
Zie [www.logistiek.nl]
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/02/2010 21:29 door arie.j.
Waarom altijd een negatieve insteek richting medewerkers van de fabriek??. Denk je nu echt dat ze daar zomaar wat kunnen aanklooien zonder dat ze terecht worden gewezen daar anderen?.
[dan geeft Wim zijn wortels liever weg ]
Maar de verschuiving naar huismerken is al even aan de gang en je mag niet onderschatten dat de gemiddelde burger tot nu toe weinig van de crisis gemerkt heeft. Maar als de consument de hand op de knip gaat houden voor luxere dingen vallen hier ook de A-merken onder.
Valt me trouwens in de supermarkten toch al een tijdje op dat Campina/Mona behoorlijk aan het stunten is met acties als 3 halen-2 betalen, tijdelijk in prijs verlaagd, etc..
-------------------------------------------------------
> doet rfc dat of doet de supermarkt dat ??????
Ik denk in samenspraak aangezien ik het meestal in specialeactie-displays zie staan.
je moet wel bij blijven 1234 , campina is al jaren het grootste merk ,friesevlag is voor een groot deel overgegaan naar arla
dus ik weet niet wat jij als 2e merk ziet , mona misschien
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/02/2010 12:03 door theo.
Paar dagen geleden werden de jaarcijfers van Heineken bekend, wel meer marge maar minder omzet. Dat klinkt wel leuk maar er is een snijpunt en dat weten die gasten ook en daar geeft wel stof tot nadenken.
Als wij dan maar zwijgen en ja knikken, geef je ze een vrijbrief om te doen en laten wat ze willen. En als het ff minder gaat omdat ze bijv. hun uiterste best niet doen, of gewoon fouten maken, gaat dat van onze melkprijs af.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/02/2010 11:39 door gerrie-hul.