Waarom krijgt een Fendt 309C de voermengwagen niet aan de gang???
Ter compensatie mogen we van z'n vader de 309C een tijdje lenen/huren; mooi toch!
Fendt kan voermengwagen zonder steunen en kreunen best redelijk de baas ( 2,5 vracht/dag van gem. ongeveer 8650kg) uiteraard aan de 540 r.p.m. Probleem begint als je wilt lossen, dan krijg je de wagen haast met geen mogelijkheid aan de gang. Veel gas, weinig gas de motor sterft gewoon; ook de pa van branie lukt het niet. Hebben we nog nooit met geen enkele trekker bij ons meegemaakt.
Heeft dit type Fendt trekker soms een heel afwijkende koppel- of vermogenskromme???
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Hebben de trefwoorden trekker , fendt , tractor , motor , 956xl , vermogen , voermengwagen , gas , schade en type geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
maar waarom zet je het mengen uit dan?
als ik mijn wagen vol weg zet en 3 uur later weer opstart heeft de 145pk sterke xylon er nog moeite mee
maar 4500 kg met 62pk sterke 305 loopt hier prima. maar ik laat hem draaien tot die weer leeg is.
soms helpt het om de losdeur open te doen met de opstart van de aftakas en als iets te lossen
dus volgas aftakas aan als motor dan smoort even de hendel terug dat de motor weer op adem komt en dan weer hendel los. Is natuurlijk niet voor dagelijks gebruik.
Je kan die branie jongen natuurlijk ook een riek en kruiwagen geven en laat hem zo maar de koeien voeren
De lsa / Holland farmer waren beter (zwaarder )
IHC 956 95pk @ 2200tpm, 364Nm @ 1400tpm
Fendt 309 C ("vierkant neus") 95pk @ 2350 tpm, 378Nm @ 1500tpm
Fendt 309 C ("ronde neus") 100pk @ 2350tpm, 390Nm @ 1500tpm
@Rood bloed
Waar de pto toerentallen liggen kan ik zo snel niet vinden, maar bovenstaand verhaal lijkt me duidelijk:
Wanneer je bij de Fendt niet per ongeluk de 750 tpm pto aan hebt staan, dan behoeven bovenstaande goede cijfers van Fendt enige toelichting van een kenner... of de IHC moet later door de gebruiker zijn opgevoerd...?
De Fendt zou namelijk de IHC aan moeten kunnen, want dat komt uit de praktijk test cijfers. Dat de IHC dan een 6 cilinder is en de Fendt een 4 cilinder is dan nog louter bijzaak.
Bij ons gaat de wagen pas uit als hij leeg is.
T kost enorm veel kracht om t aan het draaien te krijgen helemaal als je een mestkoeien mengsel in de wagen hebt wat lekker gaat zakken in de wagen.
Er stond laatste een trekker bij een mechanisatie in de buurt met een opgerookte koppeling door elke keer een volle wagen aan t draaien te zetten....