Case IH Luxxum 110 van Herbert

Demo/invaller

Herbert
Foto van een Case IH Luxxum 110. De jxu was toe aan een grote beurt, deze meegekregen zodat ik mij de komende dagen kan redden en de dealer geen drukte hoeft te hebben met de jxu. Qua formaat een slagje groter, qua techniek en luxe het tegenovergestelde van de jxu. Went snel πŸ˜†

Reacties

+3
Herbert
.

(klik om te vergroten)

Multicontroller en een aparte joystick waarmee je ook kunt schakelen
johndeere6230
Daar is wel aan te wennen of niet? Zeker met die doorlopende voorruit zo
+3
Herbert
@johndeere6230 ja dat werkt zeer prettig, helemaal met mijn lengte van 2 meter. Had eigenlijk even het dakraam schoon moeten maken voor de echte beleving. De trekker is een stuk hoger, kijkt overal een stuk beter op zo.
casejxu
Oh wauw. Zeker mooie machine. Eentje met wat uren al zeker?
+1
Herbert
@casejxu 2400, helft van mn jxu.
+1
Terwisscha
Mooie trekker! Ziet er ook nog lekker simpel uitπŸ‘πŸ‘
+1
Herbert
@Terwisscha ja went best snel. De automaatfuncties werken ook mooi soepel. Niet te vergelijken met mn maxxum. Die trappen zijn een keer zo groot.
Terwisscha
@Herbert automaat en PowerShift in een? Omdat je schrijf dat er met de joystick ook geschakeld kan worden
Herbert
@Terwisscha ja het is eigenlijk gewoon een powershift. 32x32. Ik dacht 3 schakelfuncties. Manueel, volledig automatisch voor de weg en beperkt automatisch in de groep
Terwisscha
@Herbert ideaal ja zoveel versnellingen
bluepower12
@Terwisscha powershift met automaat functie 😜
Terwisscha
@bluepower12 waarom doen ze dat? Heeft Deutz-Fahr nu geloof ik ook. RC shift of zo. Snap niet helemaal waarom dat gecombineerd moet worden.
bluepower12
@Terwisscha zodat je zelf niet meer hoeft te schakelen (bv bij transport). Bestaat al lang, maar werkt niet altijd even goed
Valtra man
@bluepower12 @Terwisscha Tegenwoordig in een powershift trekker heb je een rijpedaal, net als in een cvt. Daar regelt de trekker zowel toerental als powershiftstap. In theorie zou dat mooi moeten werken zonder schokken
bluepower12
@Valtra man ja, maar dat werkt niet altijd goed vooral niet onder belasting. Op de oudere dynashift zat het ook al weet niet of andere merken het ook al hadden
+1
Herbert
@Valtra man zoiets heeft deze ook. Als tie schakelt gaat het toerental vanzelf omlaag zodat je het nauwlijks door hebt. Er zit naast de gashendel ook nog een hendeltje die als het goed is het schakelmoment bepaalt, maar nog niet uitgeprobeerd. Mn maxxum heeft ook wel automatisch schakelen, maar daar zijn de trappen veel groter en gebruik ik eigenlijk nooit. Deze heeft een keer zoveel trappen en dat werkt echt prettig. Op straat verneem je alleen nog het groepen schakelen iets. Met voorladerwerk gaat het ook wel mooi op het erf.
+1
2850Johndeere6R
#blijvertje?😜πŸ’ͺ🏼
+2
Herbert
@2850Johndeere6R #BesteSint,...🀣
+1
casejxu
Quote Reactie van @Herbert:
BesteSint

Die komt bij mij morgen langs 😁😁😁
+2
Herbert
@casejxu geef maar ff door dat ik best lief ben geweest dit jaar
+2
2850Johndeere6R
@Herbert eerst netjes zingen heπŸ™ƒπŸ˜‰
+1
casejxu
@Herbert zal vragen of deze lmb zo ver komtπŸ€ͺ
JohnDeere5085
Vind dit mooie trekkers, hoe vond jij de cabine? ik vond hem krap en laag aanvoelen, stapte wel makkelijk in.
+1
Herbert
@JohnDeere5085 haha ik heb juist het tegenovergestelde idee. Vergeleken met de jxu een wat moeilijkere instap, de dieseltank zit mij wat in de weg en een smal trapje, maar wel wat meer hoofdruimte. Bij de jxu zit de ventilator en kachel wat in het zicht. Ook een fatsoenlijke bijrijdersstoel.

(klik om te vergroten)

casejxu
@Herbert jxu cabine voelt en toont veel ruimer idd. Jij veel last van kachelunit? Valt mij nog wel mee eigenlijk
+1
Herbert
@casejxu aah nee geen last, maar laden van de opraapwagen b.v. is met de luxxum een stuk overzichtelijker. Deze heeft het zijconsole en een smal achterraam wat in het eerste blik ook wel wat kleinmaken lijkt, dat grote achterraam geeft ook wel een ruim gevoel bij de jxu. Moet zeggen dat het mij nu totaal niet stoort in de luxxum. De achterste hoeken zijn nu wel weer open wat ook best prettig is.
T60401
@Herbert Las ik nou dat je serieus naar een andere aan het kijken bent. jxu is toch nog lang niet op?
+12
Herbert
@T60401 tjah trekkerboer hΓ¨πŸ˜†πŸ˜
nee nog lang niet op, maar nu nog dik geld waard. Denk dat met doorrijden de komende paar jaar/uren ineens duur zouden worden qua afschrijving en hem helemaal afrijden was ook niet het plan. Ding heeft nog geen enkel groot mankement gehad, maar met zo'n voorlader trekker weet je het nooit. 13 jaar ontzettend veel probleemloos plezier van gehad, maar we gaan afscheid nemen. De luxxum mag blijven. Vraag mij over een paar jaar maar of het een verstandige keuze wasπŸ˜„
+6
Fendt926Driver
@Herbert top.
Mooi nieuw blijven rijden.
Belasting betaald mee en jij rijdt weer probleemloos.
Waarom moet iets op zijn om nieuw te kopen.
Heb je straks elke dag plezier van met voeren
+4
T60401
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
Mooi nieuw blijven rijden.Belasting betaald mee en jij rijdt weer probleemloos.

uueee dat die reactie weer uitgerekend van onze driedansrijder uit saasveld moet komen.
J asper
@Herbert Hoeveel jaar/uur boer je er op vooruit? Zit ook voorasvering op ofniet? Dat lijkt me wel een genot met voorlader πŸ‘πŸ»πŸ‘πŸ»πŸ‘Œ
Herbert
@J asper jxu 4800 luxxum precies de helft. Luxxum is 9 jaar jonger uit 2019. Heeft vooras en cabinevering wat met de voorlader heel prettig is. De voorlader en de trekker krijgen een grote beurt en meteen ook maar nieuwe voorbanden, dus mag eerst nog weer even met de jxu spelen als afscheid.
J asper
@Herbert Dan heeft die nog niet veel
gelopenπŸ‘πŸ»πŸ‘πŸ» Succes ermee, hoeveel
uur heeft je andere gelopen?
+2
Herbert
@J asper bijna 3000. Op de Deutz na maar proberen de boel niet al te ver op te laten lopen. Hoeft er elke ruil ook niet extreem veel bij. Is het nog een keer te behappen. Ook wel leuk om weer eens op wat anders te werken. Rij ook zelden op wat anders, werk nooit buiten de deur. Dus dat werkplezier is mij ook wel een maandje melkgeld waard🀣
+1
J asper
@Herbert Klopt, met 5 euro per uur bij leggen(deze trekker is ook niet echt vergelijkbaar met jxu dus rest is voor dat verschil) Voor net zo kaliber trekker red je vaak wel en rij je geen eens zo duur. En wel weer een mooi stuk jonger, en sta je niet in een keer voor zo grote investering. Ik vindt alleen een goeie en fijne trekker weg doen zondeπŸ˜…πŸ€£
J asper
@J asper Die 5 euro zal inmiddels ook wel wat extra zijn. Prijzen anno 2023 moeten er nog wat in slijten πŸ€£πŸ˜…πŸ™ˆ
+2
Herbert
@J asper
Quote:
5 euro

Het valt niet mee om met zo'n inruil uren te gaan rekenen. Weet wel dat de inruilprijs van de jxu niet veel lager was dan de dikke 45k wat we er destijds voor betaald hebben. Dus die is gewoon ontzettend goedkoop geweest deze 13 jaar. De luxxum is idd niet te vergelijken, ben wel fan van snufjes, hele huis ook vol met dat google smart spul. Nu sluit de voertrekker daar ook wat op aan🀣 Verwacht dat deze wel wat meer gaat kosten per uur maargoed, zolang we er maar plezier aan beleven.
+4
Fendt926Driver
Quote Reactie van @Herbert:
Verwacht dat deze wel wat meer gaat kosten per uur maargoed,

Je kunt de onderhoud van de luxum ook zo bekijken

(klik om te vergroten)

Zelfs ik krijg de aanbieding nog
+2
T60401
@Fendt926Driver Die 600 750 uren beurt is veelste lang naar mijn inziens. motorolie gaat er rond de 350 uur nieuwe op. Die grote beurt vindt ik weer veelste vroeg kan wel bij het dubbelen van het aantal uren.
+1
J asper
@T60401 Waarom moet er al zo snel
nieuwe motor olie op?
+1
T60401
@J asper met 600 uur is hij veelste schraal.
J asper
@T60401 Als ze dat zelf adviseren moet het toch kunnen lijkt mij? Ik weet het ook niet onze is na 500 uur nog best helder(zegt niks over hoe schraal die is) maar gaat er wel af straks een keer.
+1
casejxu
@T60401 doe zelf torretje elke 450/500 uur ergens en grote beurt met 1500. Geeft tot dusver geen problemen en scheelt weer wat in onderhoudskosten. Al zijn die sowieso niet zo hoog bij een jxuπŸ˜…
+1
fan van trekkers
@T60401 ik beveel je het niet aan maar bij ons wordt de motorolie ieder jaar ververst en dat variert tussen de 800 en 1800 uurπŸ˜…. In 14000 uur nog nooit schades aan motor gehad
+2
johndeere6230
@fan van trekkers

Nu zijn die fpt motoren ook 1 van de weinige echt goede dingen aan een nhπŸ™ˆπŸ˜œ

Hier ook 1x per jaar en dat varieert tussen de 600 en 150 uurπŸ˜…
fan van trekkers
@johndeere6230 jullie hebben 270 toch? Gaat dat niet goed?
johndeere6230
@fan van trekkers

Op het werk ja, dat gaat opzich prima. Maar de (elektrische) ventielen en willen nog wel eens storing geven, sowieso elektrisch nog wel eens storing mee. Maar weinig echt schokkende dingen. Buiten dat ik het softwarematig geen fijne trekkers vind
fan van trekkers
@johndeere6230 herkenbare problemen, daarom rijden wij autocommand. Vorige week met een nieuwe 300 gereden. Die is echt vloeiend en schokt en hapert niets. Gelijk lag toerental naar de 57 kmh. Hopen dat de flippers ook beter blijven. Het programmeren is wel echt easy
johndeere6230
@fan van trekkers

Waar ik het over had zijn ook AC, tegenwoordig hebben ze geen PC meer. Die gaat in januari ook omgeruild worden.

Die nieuwe 300 schijnen prachtige trekkers te zijn ja. Ben heel benieuwd, het interieur heeft in ieder geval een flinke stap vooruit gedaan
+1
fan van trekkers
@johndeere6230 correctie, daarom rijden wij powercommand*πŸ˜‚. Hopen dat die nieuwe cabine heel wat minder storingen geeft
johndeere6230
@fan van trekkers

Haha, maar die kunnen met elektronische ventielen ook behoorlijk etteren. Die 7040 op werk hebben ze uiteindelijk omgebouwd naar mechanisch. Die elektronische liepen elke keer te kloten
+2
Fendt926Driver
Quote Reactie van @fan van trekkers:
Gelijk lag toerental naar de 57 kmh.

Rare zin.
Of had lag laag moeten zijn dat je met gereduceerd toerental 57 kunt rijden
fan van trekkers
@Fendt926Driver ja klopt. Wat snel uitgetypt. Maximale koppel bij 1300 rpm. Hij probeert hem rond de 1500 rpm te houden met wegtrekken en blijft dan rond de 1500 hangen op 57. Erg aangename beleving, ook met de stilste cabine in zijn klasse
T60401
Quote Reactie van @fan van trekkers:
wordt de motorolie ieder jaar ververst en dat variert tussen de 800 en 1800 uur

Als ik dat zo lees kunnen er wel wat uurtjes bij. Gaan we max 500 uur aanhouden. Motorolie die er staat was ook niet de goedkoopste dus die zal kwalitatief ook wel beter zijn.
newholland6640
@T60401

Ze zeggen ook niet voor niks 750 of jaarlijks
+1
Deutz 8006spezial
@newholland6640 is deutz dan de enige die met de nieuwe Types zegt, 1000 uur motor en 2000 transmissie of om de 2 jaar
newholland6640
@Deutz 8006spezial

Geen flauw idee. Mijn merkenkennis is niet zo breed
+3
T60401
Quote Reactie van @newholland6640:
s 750 of jaarlijks

dat kan ik ook niet helemaal volgen heb een trekker die loopt maar een 150 uur per jaar die doe ik mooi om de twee jaar. Zou de olie met de tijd zoveel slechter worden geloof er niets van. dus dat jaarlijks is gewoon verkoop praat
newholland6640
@T60401 koude uren slijt een motor meer. Dus ik snap het wel
J asper
@Fendt926Driver Aanbieding?πŸ™ˆπŸ€•πŸ€‘
+1
Fendt926Driver
Quote Reactie van @J asper:
Aanbieding

Mijn fendt dealer moet ik zelf bellen of ze nog tijd hebben.
Timmerman stuurt zelfs klanten die fendt rijden nog papieren voor onderhouds beurten...
+7
zettelmeyer
@Fendt926Driver mij sturen ze over onderhoud van aardappelrooiers aanbiedingen.... case dealers ook voor onderhoud, newholland dealer om bier te kome drinke en de valtra dealer rekeningenπŸ˜…
RaHeados
@zettelmeyer case dealer stuurt hier n kaart met acties, nog nooit geweest of geΓ―nformeerd daar πŸ™ˆπŸ€£
+2
claasfendt
@zettelmeyer dan zou ik voor de new Holland dealer gaan
zettelmeyer
@claasfendt dat werd ook duur bezoekjeπŸ™ˆ
+1
T60401
@zettelmeyer Dan had je ook bij de case dealer kunnen slagen. 🤔
+1
zettelmeyer
@T60401 nee terug reis...
+4
T60401
@zettelmeyer o die stomme wouten weer. Dacht dat je en NH shovel gekocht had.
casejxu
Quote Reactie van @T60401:
NH shovel

Dat zou @zettelmeyer alias de valtradriver niet over ze hart kunnen verkrijgen🀣🀣
+1
zettelmeyer
@casejxu haha ik ben niet zo zinnig als de fendtrijders hier op tf he
+2
Herbert
@Fendt926Driver. Laat vrijwel alle beurten bij ze doen, weten zij ook de volledige geschiedenis van de trekker en zo komen ze nog wel eens wat kleine dingen tegen die mij niet opgevallen waren. Is ook nog wel eens makkelijk tijdens discussies over inruilwaardesπŸ˜„
casejxu
Quote Reactie van @Herbert:
luxxum mag blijven.

Kijk aan. Een gebruikte trekker omgeruild voor een iets minder gebruikte?
+1
Herbert
@casejxu ja het was totaal niet de insteek, maar deze bevalt wel zo dat het maar door moest gaan. Nieuw gaat mij veelstegek
+1
casejxu
@Herbert leuke trekkers rijker zoπŸ‘Œ niet gedacht de deutz dan weg te doen?😜
+2
Herbert
@casejxu haha Sinterklaas bedankte al voor deze deal, bij de kerstman kreeg ik het zo net rond🀣
T60401
Quote Reactie van @Herbert:
aar ontzettend veel probleemloos plezier van gehad, maar we gaan afscheid nemen. De luxxum mag blijven. Vraag mij over een paar jaar maar of het een verstandige keuze wa

Top kun je weer een jaar of 10 door. Nu weet je wat je had met de jxu. Een andere is altijd afwachten. maar dat is bij een nieuwe ook zo. Is die lustrum vergelijkbaar met de T5 serie van NH?
Herbert
@T60401 voor zover ik weet is dit model alleen als case ih of Steyr Multi verkrijgbaar. Zit ook een aparte zf bak in.
Tjah 2e hands is altijd een gokje. Ik weet waar hij weg komt maar ken ze niet. Ruilden om de paar jaar de voertrekker in.
+2
fan van trekkers
@T60401 new holland heeft geen vergelijkbare trekker met de luxxum. De luxxum is eigenlijk een opvolger van de case cs. De transmissie is ook niet door cnh gebouwd, maar wordt ingekocht bij zf. Qua formaat en grootte is hij wel vergelijkbaar met een t5 electrocommand. Wordt de luxxum nog gebouwd nu ze de verstrum cvx en ad8 hebben?
dx11
Quote Reactie van @Herbert:
De luxxum mag blijven

De dealers weten wel wat ze meegeven 😜
Herbert
@dx11 haha ik kwam met het ideeπŸ™ˆ
+1
Baltus_steyr
Heb volgensmij ook zon een met steyr variant 100 mee gereden. wel fijne trekker mij leek voor ons geen grote meerwaarde ivm mestrijden oprapen en maaien. Voor een 2de trekker erbij lijkt me dit een prima trekker!
+1
zettelmeyer
Succes met de aankoop. Voorlader ziet er niet echt fris uit lijkt het wel....
Herbert
@zettelmeyer scherp, die is wat ouder dan de trekker. Heeft eerst op een trekker eerder van die boer gezeten en is toen overgezet op deze. Ook die lopen ze volledig na en nieuwe bussen.
zettelmeyer
@Herbert ja zoiets dacht ik al, maar mooi dat die gereviseerd word. Cilinders ook gelijk want dat is nog al duur grapje
Herbert
@zettelmeyer Deze voorlader was ook niet mijn eerste keus geweest maar hij zit er eenmaal op. Zal wel veel buiten gestaan hebben met die nattigheid de laatste maanden. Dan krijg je die roeststrepen ook nog wel een keer. Verder kan ik geen sporen zien van mishandeling oid.
+3
zettelmeyer
@Herbert zorg dat ze goed de aanhechting van de bussen controleren op het frame, zijn zwakke plekken is mijn ervaring....
+1
Herbert
@zettelmeyer ik ken de foto's 🀣
+3
CaseCS130
Dit kan mijn Steyr hart wel bekoren, mooie upgrade van een jxu af. Veel plezier er mee.
+5
casejxu
@CaseCS130 ja herbert stapt vam een Case over op een nieuwere case. Jij ziet een Italiaan ingerolen worden op een Oostenrijker
+2
Baltus_steyr
+1
J asper
@CaseCS130 Groenoord nog een hele mooie staan voor jou😜
+1
CaseCS130
@J asper Ja dat is de goede kleur inderdaad πŸ‘Œ
assink
Waar en wanneer kom de oude te koop? 😛
Misschien wel een mooi alternatief voor de 845, je schakelt je een ongeluk met het voorladerwerk 😀
casejxu
@assink daar ga je heel veel plezier aam beleven!!
Herbert
@assink Timmerman Hardenberg. Wanneer is nog niet helemaal duidelijk. Misschien eind dit jaar anders januari. Krijg hem eerst nog weer terug dus stuur maar pb als je een privΓ© proefritje wil makenπŸ˜„
+1
johndeere6230
@Herbert

Komt er ook nog fronthef/ aftakas op de nieuwe?
Herbert
@johndeere6230 nee, heeft voor mij weinig toegevoegde waarde. Ermee stalvoeren ga ik toch niet doen omdat ik de voorlader ook meerdere keren daags nodig ben. Maaiers kan die toch niet trekken, dus daar hoeft het ook niet voor. Ben al lang blij dat tie wel af en toe voor de tank kan tijdens het stalvoerseizoen. De kuilsnijder is er sneller af dan de maaier en opraapwagen.
johndeere6230
@Herbert

Ahh ja, dan voegt het weinig toe. Dacht wellicht als die grote er keer mee ophoudt dat je dan kunt stalvoeren. Maar met achtermaaier en de Deutz voor de raapwagen kun je je ook een heel eind redden
Herbert
@johndeere6230 gaat wel klooien worden met alleen een triple achter🀣
T60401
@Herbert Ga mijn oude maaitrekker weer de fronten en aftakas in orde maken. Heb nu geen backup als mijn blauwe geen zin heeft. en voor zomerstalvoeren vindt ik dat maar niks. Je moet dan iedere dag gras kunnen halen.
J asper
@T60401 Je kunt toch met je triple maaien en daarna ophalen? Hier wordt dat niks 305 kan hem lang niet tillenπŸ˜…πŸ™ˆ
T60401
Quote Reactie van @J asper:
e triple maaien en daarna ophalen? Hier wordt dat niks 305 kan hem lang niet tillen

Dat zou kunnen maar gewoon met frontmaaier is tien keer handiger. betwijfel of hij met de trippel voor aan de grond blijft dus fronthef heb ik toch nodig. En mocht het dan met grasmaaien voor de kuil fout gaan heb ik gelijk ook nog een backup.

Gaat makkelijk met de 305. vraag je even aan een buurman of hij de maaiers in het land wilt leggen. Hoeft hij ze alleen maar vooruit te trekken. Maaiers op gang brengen gaat met de 305 makkelijker dan met de 412. 😅
J asper
@T60401 Dat wil wel
met 305 Idd🀣 Die heeft ook vloeistof koppeling op aftakas dus niks loos. Maar met shovel naar land brengen dan😎

Nee klopt gewoon met frontmaaier is heel wat makkelijkerπŸ˜… En dan kun je er ook gewoon normaal een keer mee maaien mocht dat zo uit komen.
johndeere6230
@Herbert

Oja is waar ookπŸ˜‚

Je kan links rechts wel apart heffen toch? Dan gewoon 1 naar beneden. Hier zo ook wel eens de middag volgemaakt op het werk op die manier. Slipkoppeling opgerookt, dus aftakas vanaf de verdeelpot los gemaakt en de rest van de middag met 1 maaier omhoog verder
+1
Herbert
@johndeere6230 haha alles kan, maar denk dat de opraapwagen de zwakste schakel is momenteel 🀣
T60401
@Herbert Met wat kunst en vliegwerk kun je de opraapwegen altijd wel weer aan de gang krijgen. Heb je een trekker stuk en moet hij wat uit elkaar ben je zo een week verder.
J asper
@T60401 Dat had ik maar niet te hard gezegt. Jij hebt ook een Mengele net als gerbert en ikπŸ™ˆ
T60401
@J asper ja het zwakste punt zij de invoerbalken. met 1 minder krijg je het gras ook in de kar.
J asper
@T60401 Ik heb er nog nooit last van gehad gellukig maar onderdelen wordt wel steeds moeilijker. De nieuwe Fendt wagens zijn wel vrij hetzelfde nog en passen ook nog genoeg dingen van op een Mengele. Maar er zijn ook al heel veel dingen die niet passen en niet meer leverbaar zijn. Armpjes curverbaan picup oa.
assink
@2850Johndeere6R
Jup, maar ben bang dat ik teveel bij moet gaan leggen. Wordt toch iets te duur voor de hobby, denk dat ik amper de 100 uur per jaar haal. 😅
Fendt926Driver
Quote Reactie van @assink:
Wordt toch iets te duur voor de hobby,

Dat is het jammere er aan.
Maar vragen staat vrij en dan hoor je wat er bij moet..
Voor 100 uur kun je met de nieuwe ook zo maar 150 uur maken omdat het zo mooi rijdt.
Kost het nog meer (aan diesel) per jaar
+1
assink
@Fendt926Driver
Tja, het is geen must hier. Zijn eigenlijk voor ons werk meer dan goed voorzien qua trekkers en werktuigen.
Kan wel 2 trekkers in gaan ruilen, maar een extra trekker voor het grijpen is toch nog best makkelijk.
En voor dit jaar al genoeg uitgegeven qua zonnepanelen etc. Volgend jaar is het asbest aan de beurt, dus het kan op de lange baan.
Fendt926Driver
Quote Reactie van @assink:
En voor dit jaar al genoeg uitgegeven qua zonnepanelen etc. Volgend jaar is het asbest aan de beurt, dus het kan op de lange baan.

Ja groot gelijk.
Hier na de asbest vervangen en de zonnepanelen ook bijna een nieuwe 145pk fendt armer.
Maar wel blij dat ik het gedaan heb
casejxu
@assink prijzen zijn goed gestegen laatste jaren wij hebben 3 jaar terug een 1090 met 4000 uur. Voorlader en elektrische hef gekocht daar vroegen ze toen 13.000 euro minder voor!
T60401
@assink Ik zou toch maar eens informeren ze handelen heel graag op dit moment. Ze moeten met een redelijke prijs beginnen omdat ze niet weten wat voor klant er komt. Wil iemand wat inruilen dan kunnen ze daar een dikke prijs voor geven. Wil de klant niets inruilen dan kan er zomaar 20% van de prijs af.
+2
Herbert
@2850Johndeere6R Prijs valt mij mee
+2
Fendt926Driver
Quote Reactie van @Herbert:
Prijs valt mij mee

Jah logisch jij hebt nog een veel duurdere gekocht voor de hobby πŸ˜‡πŸ˜‡
+2
Herbert
@Fendt926Driver over hobby's gesproken, kijk eens wat ik tegenkom in de zoektocht naar de offerte van de jxu πŸ˜„

(klik om te vergroten)

Fendt926Driver
Quote Reactie van @Herbert:
over hobby's gesproken

Poahh mooi..
Is die te koop??
+1
casejxu
@Herbert nou als je weet dat onze toen zonder voorlader in 2007 nieuw 48.000 euro moest kostenπŸ˜…
Herbert
@casejxu inclusief btw dan? Ik meen mij toch echt te herinneren dat die van ons met voorlader en een zooitje aanbouwdelen geen 50 ex heeft gekost. Weet niet meer helemaal hoe het is gegaan, de Deutz eerst als inruil, maar daar zagen we toch vrij snel vanaf. Eens zien of ik het nog kan terugvinden
casejxu
@Herbert weet ik niet. Wij zaten toen nog in de marge regeling dus zou zomaar kunnen. Met inruil betaalde we minder als jou oude kost πŸ˜…
+1
Herbert
@casejxu eind 2007 hebben wij toen die 105 gekocht als ik het mij goed herinner. Dit weet ik helemaal niet meer zeker, maar daarvan staat mij nog altijd in het geheugen een 35000 toe ofzo met inruil van een nette 856xl. Dat komt dan ook wel overeen met jou. 2010 was de bankencrisis dus zal mij niks verbazen dat het toen een koopje was daardoor. Rond die tijd hebben we toen ook relatief goedkoop de stal 5 spanten langer gemaakt. Aannemers zaten te vechten om werk.
RaHeados
@Herbert
Quote:
Aannemers zaten te vechten om werk
geld krijgen toen ook goedkoop, of was materiaal en arbeid niet duur?
+2
Herbert
@RaHeados materiaal en arbeid. Ze waren al lang blij dat ze de medewerkers bezig konden houden.
+1
casejxu
@Herbert dat bedoel ik. En ze doen het erg goed hier dus blijven nog wel even!
+2
johndeere6230
@2850Johndeere6R

Knap geld nog wel, zag van de week een t5050, blauwe tegenhanger. Ook met voorlader en 2000 uur minder, voor 5000 minder zo uit m’n hoofd
+2
Herbert
@johndeere6230 Tjah men wil wel betalen voor eenvoud en betrouwbaarheid tegenwoordig. En geen adblue etc.
+1
Herbert
@johndeere6230 ik las je opmerkingen even verkeerd, waarom zo'n blauwe dan voor minder te koop staat zal dan ook wel aan de staat liggen (en dat het een NH is😝). Zal ook niet de eerste trekker zijn waar b.v. nog de eerste olie op zit.
casejxu
@Herbert New holland heeft ook een tijdje met eigen onderdelen ipv een Bosch hydrauliek pomp gewerkt. Daardoor waren ze ook iets goeie koper is mij altijd verteld!
fan van trekkers
@Herbert jij had ook een vol uitgevoerde trekker met lader, shuttle en 3dw ventielen. Zeker die laatste twee opties staan niet vaak te koop
+1
johndeere6230
@Herbert

Hahah, heb hem nog even opgezocht. Was iets te optimistisch, maar vond de prijs meevallen voor hoe die er bij staat

tractors-and-machinery.nl/item/725014/…

Staat bij nh dealer hier in de buurt, die zouden twijfelachtige trekkers niet zelf verkopen vaak
+2
casejxu
@johndeere6230 is eigenlijk zelfde trekker maar dan blauw, nieuwe Michelin banden en 2500 uur minder! En dat voor 2000 minder...
+2
T60401
@casejxu Bied maar eens 35 op die rode zonder inruil. Dan heb je er drie. 😁
+1
Herbert
@casejxu haha idd, zou als ik zelf zoekende was dan misschien ook wel kleurenblind worden🀣

Hier mooie voor jou, gewoon vragen of tie wil ruilen😝

(klik om te vergroten)

casejxu
@Herbert later als we groot zijn😜😜😜 bevalt nu te goed 2 dezelfde trekkers. Alles past en is uitwisselbaar.
+1
Baltus_steyr
@casejxu ik denk dat er later bij jullie eerder een oude case cvx komt... 😁
+1
J asper
@Baltus_steyr
Quote:
oude case cvx

Paul was klaar met aan die bakken sleutelen zij die laatst πŸ˜œπŸ€£πŸ˜…
+1
Fast Eddy
@J asper

Die CVX bakken kan je zelf nog repareren als je handig bent.
casejxu
@Fast Eddy geloof niet dat een vario ingewikkeld is als een raket. Dus dat moet ook lukken hoor😜
Fast Eddy
@casejxu

Waarom laat iedereen de vario van een Fendt omruilen of repareren door een speciaal bedrijf?
+1
casejxu
@Fast Eddy waarschijnlijk omdat je precies mort weten wat je moet doen. Aanhaalmomenten. Maatafstellingen en je moet aan de spulletjes komen. Maar een vario in en uit elkaar halen lijkt mij geen hoogste wiskunde. Durf het wel aan hoor😜
Fendt926Driver
Quote Reactie van @Fast Eddy:
Waarom laat iedereen de vario van een Fendt omruilen of repareren door een speciaal bedrijf?

Waar heb je die wijsheid vandaan?
De monteur hier bij de dealer repareert ze ook wel zelf.
Ligt er net aan welke code verschijnt dus waar de storing zit
J asper
@Fast Eddy
Quote:
Waarom laat iedereen de vario van een Fendt omruilen

Omdat β€œhelaas” niet kan bij een cvx bak. Dat laten repareren van Fendt varios door een andere partij heb ik nog weinig positiefs over gehoord trouwens.
+1
Fast Eddy
@J asper

Bak revisie doen de meeste mechanisatiebedrijven zelf. Over vario bakken wordt altijd heel raar over gedaan. Zo`n ruilsysteem werkt ook wel. En je hebt weer een frisse bak natuurlijk.
Baltus_steyr
@J asper van de /een (oudere) cvx???
casejxu
@Baltus_steyr die bakken ken ik wel van binnen jaπŸ˜…
T60401
@casejxu rijmotor van een kraan is een verstekbare plunjerpomp. Vario is dat niet het zelfde principe?
casejxu
Quote Reactie van @T60401:
rijmotor van een kraan

Onze oude ahlmann ook. Heb ik ook helemaal uit en in elkaar gehad. Vario zit wel ff anders in elkaar volgens mij
T60401
Quote Reactie van @casejxu:
nze oude ahlmann ook. Heb ik ook helemaal uit en in elkaar geha

Bij de vorige kraan wilde ze ons ook een nieuwe aan smeren. Zelf twee nieuwe lagers in gezet en het was weer een nieuwe. Lagers gaven wat te veel ruimte op de spiegelplaat waardoor de olie daar langst weg fietste.
casejxu
@T60401 bij ons waren de tanden van uitgaande as weg... dus die as er uit en as laten repareren. Ruil pomp was 3500eu. As los 3800eu. Asje locaal laten fixen 500πŸ‘Œ
+1
casejxu
@Baltus_steyr @J asper hahaha zal wel een fendt worden... beetje op stand rijden😜
+1
newholland6640
@Herbert

Niks kopen wat voor die schuur staat
casejxu
@newholland6640 zijn al vaker twijfels over uot gesproken hier!
ford8630power
@newholland6640 Het heeft hier wel goed uit gepakt, je moet er geluk mee hebben
newholland6640
@ford8630power

Dat is zeker waar. Maar de een is betrouwbaarder dan de ander.
Wat heb je daar gekocht?
+1
ford8630power
@newholland6640 deze 6810, had wel wat achterstallig onderhoud maar doet het prima.

(klik om te vergroten)

newholland6640
@ford8630power oke mooie trekker. Speciaal voor stalvoeren?
ford8630power
@newholland6640 klopt, en voor de voerwagen in de winter
+2
johndeere6230
@casejxu

Dat dacht ik dus ook ja, zou haast overwegen blauw te gaan rijden. Zijn fijne trekkertjes, wegcomfort kon beter, maar op het erf meer dan dikke prima en lage instap
+1
fan van trekkers
@johndeere6230 nette trekker, de gehele t5000 reeks heeft ook een turbo, terwijl dat bij de tla pas vanaf 90 pk was
+1
bart99
Knap trekkertjeπŸ‘πŸΌ Maar begrijp ik nou goed dat deze de triplemaaiers niet kan trekken terwijl de oude dat wel kon? Zo ja, vanwaar de keuze om voor deze ruil te gaan? πŸ˜ƒ
newholland6640
@bart99

Nee deze is ingeruild op jxu. Tripple staat een maxxum voor
Herbert
@newholland6640 oh dat ook ja, de maxxum blijft wel, de jxu gaat weg.
Herbert
@bart99 de maxxum is ook een 110, maar heeft wel een boost tot 140. Deze niet. Dit is ook wel een 4 cilinder maar wel kleiner.
+1
bart99
@Herbert Ah de jxu gaat weg, haalde ze ff door elkaar. Succes er mee!!
+7
Herbert
Nu die zo weer in de stal staat hoop ik dat tie 2 jaar bij Timmerman op de plas blijft staan. Heb ik ff de tijd om te sparen 🀣πŸ₯²

(klik om te vergroten)

casejxu
@Herbert haha je ga 'm missen heaπŸ™ƒπŸ™ƒ
+1
Herbert
@casejxu ooh vast wel haha. Laat de luxxum maar weer snel terug komen, uit het oog uit het hart 🀣
casejxu
@Herbert haha luxe wend snel!
+1
Herbert
@casejxu ja dat zeker, maar eenvoud heeft toch ook wel wat. De luxxum heeft wel ff tijd nodig om volledig te leren kennen. Destijds toen ik over ging op de maxxum was het ook ontzettend wennen, maar zou niet meer terug willen.
Heb jij vering op de voorlader zitten? Dat is toch wel het opvallendste wat ik nu verneem. Dat geklapper en geschok.
+1
casejxu
@Herbert haha ja dat zal wel. Ja van t voorjaar zelf er opgemaakt. En dat bevalt heel goed!

TractorFan kan jouw hulp goed gebruiken

Op TractorFan helpen gebruikers elkaar met het oplossen van technische vragen met betrekking tot Case IH. Ook staan er nu al 8 foto's van de Case IH Luxxum 110. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Met jouw kennis en inzicht kunnen we ook deze site nΓ©t dat beetje beter maken. Help je mee? Maak dan ook een (gratis) account aan!

REACTIES
12
PUNTEN
49
WEERGAVES
34
MEER FOTO'S
MEER INFORMATIE