Massey Ferguson 2604 H van David Bakker

Massey Ferguson 2604 H

David Bakker
Foto van een Massey Ferguson 2604 H
Een 2604 H.
Als je dit zo ziet denk je : mooi trekkertje
Commenrail 3 cilinder motor lekker modern

Reacties

+5
David Bakker
Maar kijk je naar de achterkant wat zien we dan ?

(klik om te vergroten)

Een achterbrug van een 135 , gewoon lekker simpel met trommel remmen.
+3
Massey 2705
@David Bakker klopt , bewezen kwaliteit . En waarom iets veranderen wat goed is.
Deze heeft geen Perkins meer denk ik ?
+2
David Bakker
@Massey 2705 in de folder staat Simpson .
Nooit van gehoord.
+5
Massey 2705
@David Bakker mijn MF 2680HD komt uit brazilie, daar mochten ze 10 jaar terug nog met Perkins gebouwd worden. Nu raapt AGCO overal de beste deal vandaan , en kan er van alles onder de motorkap zitten... ( made in China rommel)
+3
cyrus-van-gelder
@Massey 2705 Daar kunnen ze beter loempia's blijven vouwen. Sambal er bij....
  • πŸ˜‹πŸ˜‹πŸ˜‹πŸ˜‹πŸ˜œπŸ˜œπŸ˜œπŸ˜œπŸ˜œπŸ˜œπŸ˜œ
+1
Massey 2705
+1
cyrus-van-gelder
@Massey 2705 dan smaakt het tenminste nog lekker.
Over de kwaliteit van sommige producten ben ik ook niet zo te spreken hoor.
En de handleiding die er dan bij zit kan ik ook niet lezen. ....
  • 😜😜😜😜😜😜😜😜
+2
Hanomag22
@Massey 2705 Simpson is een Indiaas bedrijf dat in de motorenbouw is gekomen via perkins licenties.
+1
jordi 1455
Quote Reactie van @Hanomag22:
Simpson is een Indiaas bedrijf dat in de motorenbouw is gekomen via perkins licenties.

klopt, het is een zusterbedrijf van de Indiase trekkerbouwer TAFE (waar agco een aandeelhouder in is), die MF trekker sinds de jaren 60 in licentie bouwd, daarnaast bouwt het ook trekkers voor Massey Ferguson voor de Indiase markt.
+4
Hanomag22
@David Bakker ok. Opgeleukte versie van, wat ik denk, het beste trekkerontwerp dat er is.
+2
jammermaarhelaas
Quote Reactie van @Hanomag22:
het beste trekkerontwerp dat er is

Ontstaan nadat Harry Ferguson bij Henry Ford aanklopte met zijn idee van een tractor met zijn Ferguson Systeem (3 punt hef met trekkracht regeling). Er werd in een Ford autofabriek wat ruimte vrij gemaakt en binnen niet al te lange tijd stond daar de Ford 9N.

tractorfan.nl/picture/953494/…
+3
Massey 2705
@jammermaarhelaas er zit wel iets meer aan vast , want zo fijn was die samen werking niet..!
+4
Hanomag22
@Massey 2705 er zijn wel meer huwelijken die goed beginnen en voor t gerecht eindigen. Feit is dat beide heren F tot vandaag een grote stempel drukken op de landbouw mechanisatie en briljante ideeΓ«n hadden.
+1
Hannesman
@David Bakker houd ook de onderdelen van de mf 135 beschikbaar πŸ˜…
+2
jammermaarhelaas
@Massey 2705

Op mijn profielfoto staan beide heren nog gebroederlijk naast elkaar bij hun machine.

De onmin ontstond toch pas na het overlijden van H. Ford senior? Over hun samenwerking bestond bij mijn weten slechts een mondelinge afspraak tussen hen beide.

Heb er wel eens meer over gelezen, en hoe het verder precies zit weet ik niet. Weet wel dat als uitkomst van een rechtszaak Ford een flinke som geld aan Ferguson moest overmaken.

Maar ik hoor ook wel graag eens het verhaal van de andere kant (gezien je profielnaam).

Hier een link naar een stukje hierover:
irishamerica.com/2004/02/…
+1
Hanomag22
@jammermaarhelaas Tsja. Ford heeft aan de samenwerking een goede 3 punts hef overgehouden. Ferguson kwam er veel beter af, die gingen met een goed complete trekkerontwerp er vandoor.

In grote lijnen was de constructie van de eerdere Ferguson die David Brown maakte natuurlijk ook al een kopie van de Fordson. Blokbouwwijze zonder separaat chassis is een Ford uitvinding.
+1
jammermaarhelaas
@Hanomag22

Ferguson maakte als uitvinder destijds al een hefsysteem waarmee een ploeg achter een Fordson F gemonteerd kon worden, en later samen met David Browm een eigen tractor, zoals je al aangeeft, blokbouwwijze, zelfdragend frame, maar als wel met het 3 punt hefsysteem met trekkrachtregeling. Zie video:

Hanomag22
@jammermaarhelaas klopt helemaal. Alle credits voor de hef en gewichtsoverdracht gaan naar Ferguson.
+2
Hannesman
@jammermaarhelaas "uit MF 35&65 in detail" De volgende opmerkelijke episode in Harry Fergusons leven was de rechtszaak die hij had aangespannen tegen de the Ford Motor Company of America. Dit werd ingediend in januari 1948 en omvatte drie claims. De eerste was dat Ford de waarde van Harry Ferguson Inc tot nul had teruggebracht; Helaas bedroeg de claim 80 miljoen dollar, maar onder de Amerikaanse antitrustwetgeving werd dit bedrag verdrievoudigd tot 240 miljoen dollar. De tweede claim, ter waarde van $ 11,1 miljoen, betrof schending van de Ferguson-patenten op de 8N-tractor van Ford. Ten derde een claim voor letsel en schade, zonder dat er een bedrag aan verbonden was. Bovendien werd in maart 1951 de oorspronkelijke claim van $240 miljoen, door Harry Ferguson verhoogd tot $342 miljoen. In april 1952 leverde een buitengerechtelijke schikking Harry Ferguson $ 9,25 miljoen op. Hij was teleurgesteld over het bedrag, maar maakte er goede publiciteit over omdat het een overwinning voor de kleine man betekende, een scenario van David vs Goliath

TractorFan kan jouw hulp goed gebruiken

Op TractorFan helpen gebruikers elkaar met het oplossen van technische vragen met betrekking tot Massey Ferguson. Ook staan er nu al 1 foto's van de Massey Ferguson 2604 H. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Met jouw kennis en inzicht kunnen we ook deze site nΓ©t dat beetje beter maken. Help je mee? Maak dan ook een (gratis) account aan!

REACTIES
3
PUNTEN
14
WEERGAVES
20
MEER FOTO'S
MEER INFORMATIE