160 pk op één foto
TractorFan kan jouw hulp goed gebruiken
Op TractorFan helpen gebruikers elkaar met het oplossen van technische vragen met betrekking tot Kramer. Ook staan er nu al 98 foto's van de Kramer U800. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Met jouw kennis en inzicht kunnen we ook deze site nét dat beetje beter maken. Help je mee? Maak dan ook een (gratis) account aan!
We hadden zaterdag deelgenomen met bijde Kramers aan oldtimer festival Huizen. Het was een race tegen de klok, want vorig weekend lag de vooras nog compleet uit elkaar en vrijdag moest de vooras nog gemonteerd worden en een eerste proefrit gemaakt worden, dat laatste was om 9 uur 's avonds het geval. Alles was perfect in orde en geen olie lekkage of tegenvallers, dus het kon er van komen gisteren. Gisteren hebben bijde machines het weer zonder gekke dingen doorstaan, dus we kunnen ons klaar gaan maken voor Panningen.
Op de foto valt het verschil in wielbasis goed te zien (650 mm) 2150 mm vs 2800 mm, en het verschil in bouwjaar; 1962 (voorruit uit één stuk) en 1961 (vooruit in 2 delen met een middenstijl).
Mijn U800 is de enigste in Nederland met een lange wielbasis en tevens het oude type cabine. Het is daarnaast een van de laatst geleverde U800's met het oude type cabine (eind december 1961). In 1962 zijn ze bij Kramer gelijk overgestapt op de Kögel cabines met één doorlopende voorruit.
Ook valt het verschil in bak lengte goed te zien. Maar natuurlijk zijn bijde machines totaal anders samen gesteld door de klant. Bijde Kramers hebben een versnellingsbak en portaalassen van het type 50'er, dit type werd pas in 1964 veranderd door het type 80'er.
De donker groene Kramer is natuurlijk nog niet klaar, de achterkant al wel en technisch is alles bijna op punt, de motor was al redelijk goed en verdiende alleen een grondige service beurt, de versnellingsbak is nagezien en speling is overal uit gehaald. Voor- en achteras zijn eronder uit geweest en zijn compleet los geweest en het remsysteem is ook geheel gereviseerd. Daarnaast is de laadbak deels nieuw erop terug gekomen, ook de achterspatbord zijn nieuw. Er is ook nog een trekhaak onder gekomen voor een aanhangwagen.
Laatste
Reacties
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
Hopen dat ze beide een mooie plek in Panningen krijgen dat ik ze daar eens kan bewonderen.