John Deere 6155R van gerrit power

John Deere 6155R

gerrit power
Op deze foto is Boom agriservices (Dussen) × actief met een John Deere 6155R.

Gisteren trekker en sleepslang even bij dealer gebracht, sectiecontrol moet iets verandert worden en trekker krijgt grote beurt zodat over paar weken weer volle bak tegenaan kunnen. Het is alweer aftellen 😎
CaseCS130
@gerrit power je had laatst ook een sleepslangset te koop zeker? Was dat die andere die je van een collega had overgenomen?
+2
gerrit power
@CaseCS130 klopt hebben we nog te koop ga me eigen focussen om maximale uit deze bemester te halen, icm met voor mij drukke periode het graan een bij te huren van collega die alleen gras doet.
CaseCS130
@gerrit power Ah, ja kan me voorstellen dat het lastig is om uit zo'n 2e combi hetzelfde te halen als uit je 1e. Alleen goed personeel al, dan qua planning nog.

Reacties

deufi
Hoeveel uur heb je er nu op staan? Met veer over voor de beurt?
+1
gerrit power
@deufi 3500 maar deze trekker is huur contract geweest, nu hebben we hem overgenomen, dus kijken hem grondig na voor nieuwe seizoen vooral herinrichtingen en vooras krijgt hier veel voor kiezen 90% tijd hangt deze sleepslang eraan.
deufi
@gerrit power als je zoveel uren maakt is het voor jou dan niet interessanter om hem iedere 3 jaar in te ruilen op een nieuwe?
+1
gerrit power
@deufi nee nieuw is op moment te duur, en trekker sleepslang geschikt maken ben je iedere keer toch veel geld kwijt nu 2 jaar nog voor sleepslang dan kijken we weer kan deze trekker lichter werk gaan doen. Op die manier toch lage kostprijs per draaiuur zien te maken.
redgiant
Ik zag hem voorbij rijden bij Giessen.
+1
gerrit power
@redgiant kan kloppen ben over brakel gegaan.
MaxxuM4ever
Netjes met drukwissel
gerrit power
@MaxxuM4ever ptg set komt te koop komt Agribrink op makkelijker te combineren met onze trekkers en werktuigen alles zelfde hebben ook ptg aanhanger module te koop.
+1
MaxxuM4ever
@gerrit power wij hebben geen trekkers met lucht thuis dus dat wordt hem niet voor trekker en kipper. Achteraf iets te zuinig geweest met opties aanklikken bij de laatste trekker.
valmet6400power
@MaxxuM4ever
Opzich is het ook niet nodig toch? Wij hebben op de 8550 wel lucht zitten maar gebruik het nooit. V-snaar is er jaarrond af. We hebben alles praktisch rondom huis en als we wel naar die losse kavel moeten rijden we ook geen 40 op lage spanning.
+1
RaHeados
@valmet6400power als je nieuwe kieper of getrokken machine hebt die geremd zijn, is het volgensmij wel standaard met lucht nu. daarmee belemmer je misschien wel een optie daarvoor in de toekomst.
+2
valmet6400power
@RaHeados
Wij zijn niet in de markt voor dusdanig nieuwe kiepwagens en onze spuit hebben we net nog kunnen kopen zonder verplichte luchtremmen dus dat zingt onze tijd wel uit wat dat betreft. Lucht remt wel een stuk beter maar dat zeg ik, wij hebben niks wat op lucht remt verder.
MaxxuM4ever
@valmet6400power trekkers valt wel mee, op de zelfrijdende spuit zou het wel mooi zijn omdat hij altijd thuis wordt gevuld en dan met een volle tank naar het perceel. Tijdens het spuiten kun je dan de spanning een stuk laten zakken en voor over de weg terug de spanning weer omhoog.
valmet6400power
@MaxxuM4ever
Aan de andere kant, die spuitpaden rij je toch al vast/dicht dus waarom zou je dan je grens helemaal op willen zoeken met spuiten? Wij hebben de (smalle) spuitbanden wel VF en dan in bandenspanning dat hij vol 5 nokken aan de grond heeft. En dan die 6400 ervoor op spanning dat hij met een volle spuit 4 nokken aan de grond heeft, want dat is niet VF. Maar wij hoeven dan ook minder de weg over dan jullie.
MaxxuM4ever
@valmet6400power het kan soms net het verschil zijn tussen het op eigen kracht redden of dat er een sleeptrekker bij voor moet. Nu leggen we wel eens boxplanken in de spuitsporen op hele slechte plekken. Die VF banden is een mooie uitvinding. Die zitten er bij ons ook onder maar er past maar 48” op. Jullie 54” is dan een heel stukje mooier.
+1
valmet6400power
@MaxxuM4ever
Zonder VF banden met die vorige spuit hadden we eigenlijk ook nooit problemen met draagkracht hoor. En toen liep ook alles op 48 inch, dus de trekker ook.
Maar nu inderdaad op 54 inch moet het gek gaan als we niet meer vooruit komen. De 142 op VF achterbanden zorgde eigenlijk voor meer chaos in de spuitpaden omdat die banden eigenlijk slecht lossen als het nat is. Dus dan gooide die allemaal brokken vanuit het spuitpad op de ruggen omdat hij de bodem eruit reed.
Nu hebben we die banden niet onder de 6400 geprobeerd maar die staat gewoon op normale 54 inch achterbanden en weegt 2000 kg minder dan de 142. En dan is het probleem voorbij.

TractorFan kan jouw hulp goed gebruiken

Op TractorFan helpen gebruikers elkaar met het oplossen van technische vragen met betrekking tot John Deere. Ook staan er nu al 604 foto's van de John Deere 6155R. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Met jouw kennis en inzicht kunnen we ook deze site nét dat beetje beter maken. Help je mee? Maak dan ook een (gratis) account aan!

REACTIES
3
PUNTEN
35
WEERGAVES
24
MEER FOTO'S
MEER INFORMATIE