Illustratie van:
11

Fendt Farmer 2 - Spuiten in de autolak of de gewone lak?

Hallo allemaal,

ik ben bezig met een fendt farmer 2 en John Deere 510 op te zetten(restaureren)

nu was de vraag alleen wat het best is om te doen autolak of de gewone lak die de meeste gebruiken?

is het de meerprijs van de autolak waart? en heeft iemand een ruw idee wat het zou kosten om hem zo te laten spuiten?

moest ik ze ooit verkopen zou ik dit er dan uithalen bij verkoop of niet?

met vriendelijke groeten

Deel dit topic

Reacties

+1
Ik zou met autolak doen.Is toch duurzamer.
@frammi duurzamer als wat?
+1
Voor de 152 hebben we de motorkap en de spatborden laten spuiten door een autospuiter. Dit was afgelopen voorjaar en kostte toen volgens mij iets van achthonderd euro. De rest van de trekker heeft m'n pa gespoten, dat is gewoon netjes maar wat we hebben laten spuiten is toch wel wat mooier. De glans die zo'n autospuiter erop kan brengen maakt het wel echt mooi.
@Tractor TV vindt de glans bij autolak inderdaad wel prachtig, moest het voor 1500 euro gespoten geraken zou ik het wel overwegen maar als het richting 2500-4000 gaat zal het toch gwn lak worden denk ik...
+2
Autolak is duurzamer dan gewone lak, maar kost ook meer.
Professioneel laten spuiten wordt nog mooier, haast té mooi om de trekker daarna nog te gebruiken. De kosten zijn afhankelijk van wat je zelf voorbereidt (reinigen, schuren, delen demonteren, afplakken etc.). Moet de spuiter alles doen, dan ben je gauw €4000 kwijt.
Ik denk dat je de kosten van professioneel spuiten er bij verkoop niet weer uithaalt. Sommigen vinden het patine van een trekker in oude, niet-overgespoten staat zelfs mooier. Ik denk niet dat zo'n oud beestje €4000 duurder wordt door een spuitbeurt.
@roscho alles is al gestraald en de buik schuiven wil ik gerust zelf doen, zou dan best de motorkap en spatborden enz laten spuiten in de autolak en de buik niet dan? want de motor en versnellingsbak en de hef apart doen gaat waarschijnlijk ook op niet veel trekken dan?😅
+1
Wat je ook kan overwegen, is het plaatswerk met autolack en de rest in goede 2k industrielack. Autolack is harder hebben ze mij ooit "wijsgemaakt" en daarom minder geschikt om bijvoorbeeld een hefinrichting, waar je toch sowieso lackschade opdoet, te gebruiken.
@Schluterfan ja en dat zal waarschijnlijk ook nog meevallen op vlak van prijs dan? het mag wel 1500- 2500euro kosten maar alles daarboven begint toch al een hoop geld te kosten he... blijft uit eindelijk ook maar hobby
Quote Reactie van @Johndeereforlife :
het mag wel 1500- 2500euro kosten

Je zou de motorkap en de spatborden eraf kunnen draaien, grills demonteren en die zelf kunnen schuren, plamuren en evt. gronden. Als een professionele spuiter alleen hoeft te ontvetten en spuiten, denk ik dat je €120 - €150 voor de lak nodig hebt en misschien 2 uur werkloon. Voor € 300 zou het dan misschien kunnen lukken.
Je zou dan de rest zelf kunnen doen, evt. met 2K lak.
+1
@Schluterfan Deze lak (Histor verf) zit er al zo'n 40 jaar op.....😜

(klik om te vergroten)

R12
+1
@Schluterfan Deze lak (Histor verf) zit er al zo'n 40 jaar op.....😜
Oja dit zelf met de verfspuit + compressor gedaan!

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt Farmer 2 en hebben de trefwoorden john deere , fendt , fendt farmer 2 , Spuiten , verkoop , fendt farmer , restaureren en Kosten geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
11
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
0