Gevogeltebereidingen populair in charcuterieafdeling

Het thuisverbruik van kalkoen- en kipbereidingen zit in de lift. “De rijzende ster in de vleeswarenrayon zijn echt de gevogeltebereidingen. In 2017 consumeerden de Belgen 1,1 kg per capita, een stijging van 25 procent tegenover tien jaar geleden”, stelt VLAM vast. De charcuteriemarkt zelf blijft relatief stabiel over de jaren heen, al kochten de Belgen iets minder vleeswaren dan in 2016. Hard discount is het afzetkanaal dat de voorbije jaren het meeste terrein won en het is op weg om het belangrijkste kanaal te worden in de charcuteriemarkt.
 Gevogeltebereidingen populair in charcuterieafdeling (vilt.be)

Het thuisverbruik van kalkoen- en kipbereidingen zit in de lift. “De rijzende ster in de vleeswarenrayon zijn echt de gevogeltebereidingen. In 2017 consumeerden de Belgen 1,1 kg per capita, een stijging van 25 procent tegenover tien jaar geleden”, stelt VLAM vast. De charcuteriemarkt zelf blijft relatief stabiel over de jaren heen, al kochten de Belgen iets minder vleeswaren dan in 2016. Hard discount is het afzetkanaal dat de voorbije jaren het meeste terrein won en het is op weg om het belangrijkste kanaal te worden in de charcuteriemarkt.

Nieuwsgrazer

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden vlam geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!