Marktaandeel huismerken wordt steeds groter

Het leeuwendeel van wat we in de supermarkt kopen, bestaat nog steeds uit nationale merken. Maar met een marktaandeel van 35,3 procent scoren de huismerken beter dan ooit. Dat heeft te maken met de groeiende kloof in de prijzen, maar ook het betere aanbod en de toegenomen kwaliteit van huismerken speelt mee. “Huismerken zijn bovendien aanvaardbaar geworden in categorieën waar dat tot voor enkele jaren nog ondenkbaar was, denk maar aan babyvoeding”, zegt Pierre-Alexander Billiet van Gondola, een onderzoeksbureau dat de markt van ‘fast-moving consumer goods’ opvolgt.
 Marktaandeel huismerken wordt steeds groter (vilt.be)

Het leeuwendeel van wat we in de supermarkt kopen, bestaat nog steeds uit nationale merken. Maar met een marktaandeel van 35,3 procent scoren de huismerken beter dan ooit. Dat heeft te maken met de groeiende kloof in de prijzen, maar ook het betere aanbod en de toegenomen kwaliteit van huismerken speelt mee. “Huismerken zijn bovendien aanvaardbaar geworden in categorieën waar dat tot voor enkele jaren nog ondenkbaar was, denk maar aan babyvoeding”, zegt Pierre-Alexander Billiet van Gondola, een onderzoeksbureau dat de markt van ‘fast-moving consumer goods’ opvolgt.

Nieuwsgrazer

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden kopen en supermarkt geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!