Massey Ferguson 575 - MF575 slaat af bij ploegen
Gisteren had mijn vader problemen bij het ploegen. De tractor was afgeslagen en niet meer te starten. Toen hij een tijd later probeerde startte hij zonder problemen.
Toen een half uur stationair laten lopen, niets aan de hand, toen weer aan het ploegen en na een baan stopte de tractor er weer mee . Niet te starten meer. Slechts na een half uurtje startte hij (gelukkig) weer, toen maar de ploeg omhoog en naar huis gereden.
Zit er een soort sensor op voor overtemperatuur of oliedruk ofzo, wat problemen kan geven?
En zo ja, kan deze sensor gebypasst worden? Brandstoftoevoer prima, en ook de accu is nog prima, dus moeten we wat verder zoeken.
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 575 en hebben de trefwoorden ploegen , ploeg , massey ferguson , ferguson , tractor , accu , oliedruk , massey , starten , sensor en Aan het ploegen geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Zelfde probleem, zelfde oplossing(en) als in je vorige topic.
tractorfan.nl/topic/101555/
de trekker verbruikt diesel en dat wordt langzaam minder en de trekker slaat af. Door een vacuum gezogen tank of te weinig doorstroming van de diesel. Na even gewacht te hebben heft het vacuum of de langzame doorstroming zich op en kun je weer even rijden tot het zoch weer voordoet.
mocht je de dop willen uitsluiten en 1 of 2 banen ploegen zonder dop op de tank zorg dan wel dat er niet anders vuil in kan komen door er bijvoorbeeld een panty overheen te trekken
Het verhaal van vacuüm trekken van de tank is niet erg waarschijnlijk, maar t proberen waard.
Vorige keer hebben we opvoerpompje gereviseerd met nieuw membraam, zeefje en klepjes en het fijn-brandstof-filter vervangen. Ja beste Stefan-inter, dus wat meer dan alleen de leiding doorgeblazen, ook al vind ik het fijn dat je reageert ik vind je reacties wel wat kort-door-de-bocht.
Het verschil met de vorige keer is dat het ineens is, van 100% vermogen naar niks. Vorige keer merkte we dat je meer en meer gas nodig had. Vandaar dachten we nu aan wat anders...
Wat het deze keer is weet ik nog niet... Als het opgelost is laat ik het wel weten, maar we worden dus behoorlijk in de brandstoftoevoer hoek gestuurd. Echter, straks een brandstofleiding los gemaakt en er komt flink wat brandstof door als je met het opvoerpompje pompt...
Jullie zaten inderdaad allemaal op het goede spoor. Inderdaad was het weer vuil in de filters.
Alleen vreemd dat de vorige keer enkel het vermogen afnam en nu de tractor resoluut afsloeg.
Hoe dan ook, het gereviseerde opvoerpompje weer schoongemaakt (zat helemaal vol) en een nieuw brandstoffilter bood uitkomst. Toen een heel geviool om het systeem te ontluchten.
Die wartelschroef zit zo vast dat we hem niet los kregen en we waren bang om een en ander te beschadigen aan de brandstofverdeler (of hoe dat onderdeel ook heet, hogedrukpomp?).
Mijn pa heeft toen nog 5 Ha kunnen ploegen en zaaiklaar maken en inmiddels is de mais gezaaid.
Dank voor jullie hulp! Voor degenen die cynisch reageren: gelieve begrip (en een beetje geduld) te hebben voor mensen die slechts sporadisch te maken hebben met dieseltechniek en dus nog veel moeten leren. Met name dit leren is voor mij de reden om dit bericht te plaatsen, er zullen vast in de toekomst mensen zijn die hetzelfde ondervinden. (of ben ik nou zoveel dommer dan de rest...)
Voor de overigen, nogmaals dank!