AGRIbumper lost gewichtprobleem met triple maaiers op GPS op!



Steeds meer fabrikanten van voederwinningsmachines zoals o.a. Kuhn, John Deere , Lely, Krone, Claas, Pöttinger, Vico, Sip en anderen brengen grotere maaiers op de markt. Grote werkbreedte en rijsnelheid is het devies om efficiënt te kunnen maaien en veel hectares in korte tijd te kunnen wegwerken.

Deel dit topic

Reacties

+6
hobbyboer
Ik zie een foutje in de titel staan.
Waarschijnlijk is het: AGRIbumper veroorzaakt gewichtsprobleem triplemaaiers.
De meeste frontmaaiers zijn al zwaar genoeg.
Loonwerker_Erwin
@hobbyboer is dat zo? De geduwde frontmaaiers wegen nog steeds niet zoveel terwijl de achtermaaiers alleen maar breder worden.... En afvoerbanden komen meer op de markt.

Ik weet niet of de bumper zo ideaal is maar ik snap de gedachtengang wel.
Fendt926Driver
@Loonwerker_Erwin mijn deutz fahr frontmaaier weegt 1040 kg als die hoog is os de achtermaaier meestal ook hoog. Laag net andersom. Een tripple vraagt een trekker met een eigen gewicht van rond de 7 ton of meer. Dus ik zie het hele probleem ook niet echt
walker1
@Fendt926Driver Inderdaad. Zeker in heuvelachtig terrein zoals Limburg staat er toch al vaak een maatje grotere trekker tussen als in de platte streken.
+2
Andre150
Lijkt mij sterk overdreven verhaal, scheef afgesleten voorbanden in het veld tijdens het maaien door gebruik GPS?
+3
spotmelker
@Andre150 Het is een verkapte advertentie maar om een (over)gewichtsprobleem op te lossen met nog meer gewicht?
+1
walker1
Wazig verhaal, wat heeft het verlies van een gps signaal nu te maken met het gewicht van de maaiers en het wel of niet hebben van een bumper????
Wimsumar
Beste Walker1 e.a.:

Quote Reactie van @walker1:
Wazig

Nee hoor best wel logisch, althans als je "frontmaai"-ervaring hebt. Als je namelijk geen/onvoldoende gewichtsoverdracht (d.m.v. veren of een oliedrukaccumulator) van de frontmaaier op de vooras hebt (tijdens het maaien) wordt de trekker 'onbestuurbaar' (en zou daardoor, indien van toepassing, het G.P.S.-signaal verliezen/er onvoldoende op reageren).
ares697
@Wimsumar Als er te weinig druk op de voorwielen kan zijn is een wielpositiesensor de oplossing. De GPS gaat dan niet het stuur flink omgooien als de trekker te weinig beweegt na een correctie.
+1
Wimsumar
Beste Ares697:

Quote Reactie van @ares697:
te weinig druk op de voorwielen

Te weinig druk op de voorwielen bij een frontmaaicombinatie is een afstelfout: In maaistand moet het overgrote deel van het frontmaaiergewicht nog op de fronthef/vooras blijven 'drukken'. (De maaier moet je in principe in maaistand handmatig van de grond kunnen tillen).
jordi 1455
@walker1 Ik vraag mij af of er überhaupt gps wordt gebruikt voor het maaien.
walker1
@jordi 1455 Echt nodig is het natuurlijk niet, maar zeker met die grote tripple maaiers kan je er wel de overlap mee beperken en bv ook telkens 1 of 2 maaibreedtes overslaan.
+1
valmet6400power
@jordi 1455

In de Flevopolder enzo wel, als je toch een trekker met gps hebt kun je die net zo gebruiken.. denk dat je ervan opkijkt hoeveel overlap dat scheelt!
+2
CaseCS130
Bullshit reclame crap. Jammer dat websites als trekkerweb geen onderscheid maken in serieuze artikelen en reclame.
+2
SJB533
@CaseCS130
Of diegene, die achter dat account zit....
+1
Tom VB
Wtf is een "verzie" ?

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden gps , john deere en maaien geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
16
DEELNEMERS
13
WEERGAVES
10
TREFWOORDEN