John Deere Gator - Wat zijn de onderhoudskosten van een john deere gator
ik moet voor mijn werk een begroting maken voor verschillende golf/kiepkarren. Nu zou ik graag willen weten wat een john deere gator diesel of benzine gemiddeld kost per jaar qua onderhoud. En of een diesel of benzine goedkoper is om te onderhouden.
Ik heb in de begroting een paar elektrische gators verwerkt, daar zijn de onderhoudskosten in principe toch 0 euro per jaar?
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de John Deere Gator en hebben de trefwoorden onderhoud en onderhoudskosten geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Reacties
Benzine en diesel Gators. Op mijn werk hebben we een Kawasaki Mule, vergelijkbaar met een Gator van JD. JD is de bekendste met dat soort voertuigen en daarom heten ze in de volksmond allemaal Gator, net zo als elke terreinauto Jeep genoemd word. Maar de echte naam voor Gators e.d. is site carrier. Maar goed, bij mij op het werk dus die Mule, gekozen was voor benzine, was vooral in aanschaf goedkoper dan de diesel. Heel veel onderhoud hebben die dingen verder niet nodig. In algemeen is diesel iets duurder in onderhoud, maar daar staat tegenover dat diesel zelf weer goedkoper is en ook minder van nodig.
Voor de precieze verschillen moet je zelf maar geen rekenen, ik ga hier niet jouw huiswerk doen.
Waarom perse JD Gator, als je toch aan het vergelijken gaat tussen benzine, diesel, elektrisch, waarom dan ook niet verschillende merken vergelijken? Ik noemde al de Kawasaki, maar Kubota heeft ook site carriers en er zijn vast nog wel meer merken.
Als hij veel wordt gebruikt moet je inderdaad denken aan banden, maar ook schokbrekers, veren, accu’s (en dat kan soms nog op hele hoge kosten uitdraaien), elektromotor revisie/vervanging, oliepomp (als er hydraulische functies op zitten), oliefilters, een paar olieleidingen en ga zo maar door. Dat zijn niet de onderdelen die jaarlijks kapot gaan maar misschien wel een keer stuk gaan binnen de economische levensduur
terwijl een diesel meer waarde vast is.
Die snelle gators kosten nieuw inmiddels meer dan $20.000 canadese dollar.