In het programma Vandaag Inside kwam het ter sprake. Wie heeft zich laten piepelen?
Jumbo kondigde als eerste Nederlandse supermarkt aan te stoppen met aanbiedingen op vlees. Volgens experts was dit een inschattingsfout. Van Wakker Dier kreeg Jumbo weliswaar lof, maar klanten haakten hierdoor af, zegt hoogleraar Laurens Sloot, directeur van EFMI Business School. ,,Uit ons onderzoek blijkt dat 45 procent van de klanten naar aanbiedingen kijkt. Veel mensen bekijken de folder en bepalen daarna waar ze boodschappen doen. Vlees blijft voor veel mensen belangrijk, dus kijken ze waar ze wel aanbiedingen vinden.’’ Topman Ton van Veen zei zelf dat de stap de supermarkt ‘veel geld heeft gekost’. ,,Andere supermarkten verhogen dat soort promoties juist. Dat ging ten koste van ons aandeel in vlees’’, zei hij in september. Van Veen zegt dat de stap noodzakelijk is om doelstellingen op het gebied van eiwittransitie te behalen. Andere supermarkten hebben ook dat soort doelstellingen, maar blijven voorlopig achter met concrete stappen. Volgens Fischer had Jumbo het slimmer kunnen doen, maar hij zou de ingreep niet ‘dom’ willen noemen. ,,Want het is goed voor duurzaamheid en het klimaat.’’ Mijn logica: kan iemand deze knakworst(Fischer van Jumbo) vertellen dat het niks scheelt voor duurzaamheid en klimaat als de consument het vlees bij de concurrent haalt. Ik had deze man direct het ontslag gedaan.
Leeftijd: onbekend Laatst online: 4mnd geleden
Ik heb ervaring met de volgende machines: