Stroomuitval in Nederland, hoe regelen jullie dat?

Ik zit de laatste tijd steeds vaker te denken: wat als hier de stroom er ineens uit ligt? En dan niet een half uurtje, maar gewoon langer. Met alles wat tegenwoordig elektrisch is op het bedrijf, ben je dan snel klaar. Melken, koelen, water, ventilatie – alles hangt aan stroom. En als de stroom weg is, is vaak ook het water weg. Dat vind ik misschien nog wel het spannendst. Ik ben benieuwd hoe jullie collega’s dit geregeld hebben, want in de praktijk loop je meteen tegen dit soort dingen aan: Noodstroom / aggregaat Hebben jullie een vast aggregaat of een mobiele? Automatisch starten of zelf aansluiten? Waar loopt bij jullie alles op: hele stal of alleen kritische onderdelen? Hoe lang kun je ermee draaien voordat de diesel op is? Melken bij stroomuitval Kun je nog melken of ligt alles plat? Robot of melkstal: wat blijft werken op noodstroom en wat niet? En vooral: hoe doen jullie het spoelen van de melkinstallatie als er geen stroom én geen water is? Water voor de koeien Hebben jullie een buffertank of voorraad? Draait de waterpomp mee op noodstroom? Hoe lang red je het voordat je echt in de knel komt? Melkkoeling Blijft de koeling draaien op noodstroom? Hoe lang kun je melk verantwoord bewaren? Wat als de RMO niet kan komen? Ventilatie en klimaat Hoe kritisch is dit bij jullie staltype? Hebben jullie iets van noodventilatie of is alles elektrisch? Alarmering Krijg je nog meldingen als de stroom weg is? Werkt mobiel internet dan nog, of valt dat ook weg? Ik merk dat je dit soort dingen eigenlijk pas goed doordenkt als je er al middenin zit… en dan ben je te laat. Benieuwd hoe anderen dit aanpakken. Wat werkt goed? Waar ben je tegenaan gelopen? En wat zou je, als je opnieuw moest beginnen, anders doen? Lijkt me goed om hier wat praktijkervaringen te delen. 💪🚜

Uurtarief Flynth Adviseurs en Accountants

Hallo allemaal, Wij zijn sinds vorig jaar weggegaan bij ''Flynth'' Adviseurs en Accountants. Er moesten echter nog dingen worden afgerond, dus er waren nog verschillende facturen onderweg. Die facturen waren naar ons idee opvallend hoog (te samen ca. €10.000,- ex. btw totaal, minus voorschotten die al betaald waren). Uiteindelijk hebben we de urenstaat (specificatie) van de facturen opgevraagd, daaruit komt naar voren dat ze opvallend hoge uurtarieven rekenen voor bepaalde medewerkers. Een klein overzicht uurtarieven Flynth: Een accountant/accountmanager kost €235,- per uur. Een Senior Assistent Accountant kost €163,- per uur. Een Assistent Accountant kost €130,- per uur. Ik begrijp ook wel dat de kantoorruimte, directie en overige kosten e.d. indirect ook betaald worden via het uurtarief van bijvoorbeeld €235,- voor de accountant, maar dit is wel heel veel. Zijn salaris is ongeveer €35,- per uur bruto (€5600 : 160 uren per maand), dus verdiend Flynth aan hem ca. €200,- per uur. Met een gemiddeld salaris voor een accountant (€5600,- per maand) zit Flynth 53% (bron indeed) boven het landelijk gemiddelde, terwijl ze bij vele andere functies (zoals assistent account functies) op of zelf soms 15% onder het gemiddelde salaris zitten. Ik vind dat schandalig veel geld, i.b.t. met de prestatie die ''de man van €235,- per uur'' levert. Hij is in één ochtend (3 uren) op bezoek om de jaarrekening te bespreken, dat kost gelijk €705,- en incl. met voorbereidend werk kost dat al over de €1100,- voor één bespreking. Kort samengevat is het schandalig duur allemaal daar, terwijl het verleden al bewezen heeft dat de kwaliteit van het management bij voorloper Accon avm aardig te wensen overliet en terwijl ze ondanks de hoge uurtarieven toch nog niet eens kiet konden draaien🤔. Mijn vraag in deze is ook, wat betalen jullie ongeveer per uur voor jullie boekhouder (in verschillende functies)? En is het tarief wat berekend word wat in verhouding met de prestatie die geleverd word?

Klussera

@Klussera


Topics
0
Reacties
0
Volgers

Over mij

Woonplaats: Betuwe
Leeftijd: 41jr
Laatst online: 12u geleden

Bedrijven

Ervaring

Ik heb ervaring met de volgende machines:

Merk / type Waardering