[quote]Veel veehouders moesten in 2025 de knoop doorhakken: stallen leeghalen of toch maar niet. Inmiddels hebben 779 boeren hun bedrijf stilgelegd, maar daar staan 450 ingetrokken aanvragen tegenover, waardoor de beoogde stikstofreductie slinkt.[/quote]
[quote]Sinds 1 januari 2026 gelden nieuwe regels om de uitbreiding van het stroomnet te versnellen. Zo zijn grondeigenaren vanaf dit jaar verplicht om toegang te geven voor voorbereidend onderzoek door netbeheerders.[/quote]
Boeren krijgen komend jaar geen nieuw mestbeleid. Bron Telegraaf.nl
Het indelen van Nederland in drie mestregio’s leidt niet tot regionale tekorten van mest voor de akkerbouw. Dat blijkt uit een impactanalyse van Schuttelaar en Partners over het wetsvoorstel van Harm Holman en Pieter Grinwis om de mestafzet in Nederland in te delen in drie regio’s. Ook met het toestaan van het gebruik van renure als kunstmestvervanger blijft er in regio midden en zuid een mestoverschot, concluderen de onderzoekers. Het mestoverschot is het grootst in regio’s Midden en Zuid. https://www.boerderij.nl/regioindeling-mesttransport-veroorzaakt-geen-mesttekort-overal-overschot
Gisteren hoorde ik dat RVO het ons makkelijker gaat maken, ze hebben de bufferstroken zelf als een kaartlaag ingetekend. Vanmorgen maar even kijken op de site. Zoals verwacht er klopt weer niks van. Wat andere jaren een droge sloot was is nu een kort of niet droogvallende waterloop. Maar het is gewoon een droge sloot, maar weer bezwaar maken. Toen kwam ik nog iets apart tegen. Naast een kuilvoeropslag met een gronddek hebben ik een sleuf waar de grond voor de kuil uit komt natuurlijk. Die sleuf is nu een kort of niet droogvallende waterloop. Gebeld met rvo, gegevens komen van het waterschap.
Leeftijd: onbekend Laatst online: 4mnd geleden
Ik heb ervaring met de volgende machines: