Te koop: Veenhuis VTT300 injecteur

Hoi allemaal, ik wil onze Veenhuis VTT300 landbouw injecteur verkopen. Ik ben geen handelaar. Is een eerlijke machine. Zie advertentie tekst van marktplaats, hieronder. Handelaren en gelukszoekers die oudijzerprijzen betalen ben ik een beetje beu.. vandaar dat ik het nu ook hier probeer. Eventueel ook Mercedes Veenhuis Sprinter te koop! Mooie v8 met 300pk en bakopbouw en 25m3 tank. We hopen eigenlijk dat de machines naar een boer gaan die er werk en passie voor heeft. Machines zijn erg netjes en ook altijd goed onderhouden. https://link.marktplaats.nl/m1883117961 Te koop: Zeer nette Veenhuis VTT300 landbouw Injecteur met graslandbemester/ zodenbemester en bouwlandbemester(tegen meer prijs). Machine heeft relatief weinig uren. De machine is volledig gereviseerd, en heeft daarna 4038 uren gedraait. Er is een nieuwe motor ingekomen, automaatbak koppelomvormer zijn gereviseerd en kinderziekten zijn er uitgehaald, vacuumpomp & verdringer pomp zijn gereviseerd. Tank is geschoopeert en machine is opnieuw gespoten. Machine is als nieuw, gebruikt geen druppel olie. Dit is ook aan de machine te zien en ook zeker te merken wanneer je met de machine rijdt. Is in goede conditie en is altijd zeer goed onderhouden. Zit nog extra set van 2 banden bij en uiteraard zit er een kenteken op. Eventueel kan de bouwlandbemester er ook bij gekocht worden tegen een meerprijs. Machine is van een melkveehouder voor de bemesting van eigen land. Daarnaast deden we ook landbouw mechanisatie voor de bedrijven in de buurt. Kortom, de machine is gebruikt en onderhouden door mensen met kennis en ervaring. Nadere specificaties, zie foto 6. Prijs is € 17.500,- voor de VTT300 met grasland/zodenbemester. Prijs voor de bouwland bemester is € 5.500,- Gelukszoekers en Handelaren die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten hoeven geen contact op te nemen, tenzij ze de prijs willen betalen die we vragen. Machine staat niet in de weg en eet geen brood. Onderhandelen gebeurt niet bij de machine. Alleen over de telefoon. Eventueel ook beschikbaar zeer nette en goed onderhouden Mercedes v8 300pk Veenhuis Sprinter met 25m3 transport tank, bakopbouw, en extra zware trekmuil voor bijvoorbeeld zware dieplader (slechts 237000km gelopen) en uiteraard met kenteken. Trefwoorden: Bouwlandinjecteur, injector, bouwlandinjector, grasland injector, Bouwlandbemester, graslandinjecteur, graslandbemester, zodenbemester, trike, zelfrijdende injecteur, gierton, landbouw trike, Veenhuis, VTT300, VTT 300, Mercedes vrachtwagen, landbouwvoertuig.

Werk vragen bij boer of loonwerker

Goedenavond mede Tractorfans, Ik zit met een vraag over het "soliciteren" binnen de agrarische sector. Ik heb nu zomervakantie, en ook hierna heb ik relatief veel tijd over. En aangezien ik zo'n beetje tussen de tractors opgegroeid ben en de landbouw mij altijd al geïnteresseerd heeft, vroeg ik me af of ik niet een vakantie / bijbaan bij een boer of loonwerker kon regelen. Vooral ook omdat ik de komende vijf jaar beschikbaar ben. Ik heb enige ervaring met trekkers. Ik leer deze dingen ook gemakkelijk omdat dit mij echt interesseert, maar ik heb uiteraard niet zoveel ervaring als een akkerbouwer en een opleiding richting de landbouw heb ik nog niet gevolgd, aangezien ik bijna 17 ben. Waar ik zelf dus niet over uit kom, is hoe ik dit moet vragen. Is het beter om een e-mail naar het bedrijf te sturen, of kan ik beter een keer langs gaan? En wanneer hebben zij het dan niet druk? En als laatste, hoe zou ik dit dan het beste kunnen vragen? Bij mij in de buurt zitten nauwelijks nog akkerbouwers of veehouders, vandaar ook de vraag of de loonwerker misschien werk heeft. Stel iemand zou nog iets weten, alles ongeveer in de buurt (max. ongeveer 20 km denk ik) van Horst of Venlo (Noord Limburg) is goed bereikbaar met de fiets of brommer. Tips worden zeker gewaardeerd! Alvast erg bedankt! Met vriendelijke groeten, DavidBrown06

Belangrijk nieuws voor morgen. Youri Plate heeft uitgezocht dat D66 zonder rechtspersoon zit. Ze zijn niet ingeschreven bij KVK...

Zoals iedereen weet zit ik veel op Telegram. Nu heb ik een best belangrijk detail gezien voor het stikstofdebat morgen... Vooral voor de boeren. Ik had dit bericht graag willen door sturen aan Jan Cees Vogelaar of een ander die verstand van de rechtsvorm heeft. Het is zo dat de heer Youri Plate, ik moest even wennen aan deze persoon Het lijkt soms alsof hij wat drugs tot hem neemt maar dat is misschien zijn nervositeit Deze heer Youri Plate heeft uitgezocht dat D66 zich niet heeft ingeschreven bij Kamer van Koophandel... Tijdens de beëdiging was mevrouw S. Kaag ziek ze had Corona. Maar hierna heeft D66 geen actie ondernomen om zich in te schrijven bij KVK en zijn ze eigenlijk alleen maar een vereniging.... Wat ik begrijp. Ik heb net live zijn telefoongesprekken gezien met KVK. Natuurlijk verbreken ze de verbinding wanneer hij met feiten komt. De tweede kamer reageert al helemaal nergens op. Nogmaals ik heb geen verstand hier van maar deze meneer zegt dat dit heel belangrijk nieuws is voor de boeren en het stikstof debat morgen Het klinkt erg geloofwaardig....

Nederland in Verzet: ook onze boeren zullen met tractoren aansluiten???

3 STARTLOCATIES ­ Zondag 16 januari 2022 start men deze grootse demo-dag op 3 locaties. Men verzamelt vanaf 12.00u bij het Olympisch Stadion, het Westerpark en het Oosterpark. Ook onze boeren zullen met de tractoren aansluiten. Om 13.00u vertrekt men richting het Museumplein. De verwachting is dat een grote menigte uiterlijk om 14.00u de 3 stromen op het Museumplein zal ontvangen. Dan kan het koffie drinken op persoonlijke titel pas echt beginnen, zoals dat 17 januari 2021 startte.

De 7 grootste misverstanden over registratie van (land)bouwvoertuigen

De klantenservice van de RDW merkt dat bij sommige eigenaren misverstanden bestaan over de registratie van (land)bouwvoertuigen. Die kunnen vergaande gevolgen hebben, omdat de (land)bouwvoertuigen maar tot 1 januari 2021 online zijn te registreren. Daarna kan de registratie alleen via een keuring – en dat is veel lastiger en duurder. RDW zet 7 veelvoorkomende misverstanden op een rij. 1. 'Ik kom nooit op de openbare weg, dus registreren hoeft niet' Op zich helemaal waar, maar is het wel duidelijk wat er allemaal tot de openbare weg behoort? Het gaat niet alleen om alle asfalt-, klinker-, zand- en andere wegen. Het gaat ook om het eigen terrein of een bedrijfsterrein dat toegankelijk is voor anderen, zelfs als er een hek of slagboom staat. Zelfs bij het oversteken van een weg om van het ene stuk land naar het andere te komen dan is er sprake van de openbare weg, hoe kort het stuk ook is. En die 18 euro voor een kentekenbewijs staat in geen verhouding tot de boete als de politie je wél staande houdt. 2. 'Mijn voertuig hoeft niet geregistreerd te worden' De vuistregel is: heeft een voertuig een afgeknotte driehoek, dan moet ‘ie ook geregistreerd worden. Vooral de zogeheten motorrijtuigen met beperkte snelheid (MBBS) worden dan over het hoofd gezien. Dat zijn rijdende werktuigen die in de bouw, infra, groen, transport, recreatie of op het land gebruikt worden. Denk aan zelfrijdende oogstmachines, knikdumpers, graafmachines, wielladers, veegmachines, minitrekkers, gazonmaaiers die breder zijn dan 1,30 m, verreikers en heftrucks. Maar MMBS’en omvatten ook wegtreintjes, SRV-wagens, kleine transportvoertuigen zoals quads, golfkarretjes en gators, teruggekeurde auto’s en begrensde bedrijfsauto’s die zijn omgebouwd naar agro-truck. Let op: er zijn een paar uitzonderingen. Check via de keuzehulp op www.rdw.nl/registreren om het zeker te weten of een voertuig moet worden geregistreerd. (Land)bouwvoertuigen hoeven alleen niet geregistreerd te worden als ze 6 km/u of minder rijden. En ook aanhangwagens die getrokken niet harder gaan dan 25 km/u zijn vrij van registratie. 3. 'Mijn voertuig krijgt toch geen registratie' Dit hoort de RDW vooral van mensen met een oudere trekker of werktuig. Hun voertuig heeft dan vaak geen chassisnummer (in RDW-jargon: voertuigidentificatienummer oftewel VIN) of het bouwjaar is onbekend. Registratie is inderdaad lastiger, maar ook voor deze voertuigen zijn oplossingen. Zo is het VIN met enige hulp misschien wel te vinden. Ook kan de RDW een identiteitsonderzoek doen en daarna een nieuw VIN inslaan. Het bouwjaar is misschien te achterhalen via de fabrikant/importeur of staat op het typeplaatje of een ander onderdeel. Een oldtimervereniging of een zoektocht op internet kunnen hulp bieden. Achterhaal het VIN of regel het inslaan in ieder geval voor 1 januari, want volgend jaar wordt registratie een stuk lastiger. 4. 'Mijn voertuig is al verzekerd, dus ik hoef niets meer te doen' Dat klopt niet. Ook als een (land)bouwvoertuig al verzekerd is, moet het in ons kentekenregister komen. Daar moet de eigenaar zelf wat voor doen. Sterker nog: Bij ontvangst van het kentekenbewijs, moet de eigenaar zelf het kentekennummer en meldcode doorgegeven aan zijn verzekeraar. De verzekeraar zorgt dat het voertuig als verzekerd wordt geregistreerd in het kentekenregister. 5.'‘Ik wacht wel met registreren tot het op mijn maatschap kan' Registreren op naam van een maatschap is niet mogelijk en dat dit jaar zal zo blijven. De RDW begrijpt dat dit erg jammer is voor een groep bedrijven, maar helaas is het niet anders. Maatschappen kunnen hun (land)bouwvoertuigen registreren op naam van een van de maten die daarvoor hun persoonlijke DigiD gebruiken. 6. 'Mijn trekker rijdt geen 25 km/u, dus die hoeft geen kentekenplaat te hebben' Let goed op: als een (land)bouwvoertuig geen 25 km/u rijdt, moet het wél geregistreerd worden. Wel moet het direct een kentekenplaat voeren als het harder dan 25 km/u rijdt. Pas vanaf 2025 moeten ook gemotoriseerde (land)bouwvoertuigen die minder hard gaan dan 25 km/u een gele kentekenplaat voeren. Als er met een getrokken aanhanger of werktuig niet harder wordt gereden dan 25km/u, dan volstaat een witte kentekenplaat en hoeft het voertuig niet geregistreerd te worden. 7. 'Ik registreer mijn (land)bouwvoertuig volgend jaar wel' Volgend jaar wordt registreren zoveel lastiger en duurder, hierdoor raadt de RDW dat ten zeerste af om dan te doen. Tot 1 januari 2022 is een voertuig online te registreren voor 18 euro per voertuig. Vanaf 1 januari kan registreren alleen nog na een keuring op een van de 16 RDW-keuringsstations. De keurings- en registratiekosten zijn minimaal 140 euro– en vaak veel meer. Ook moet het voertuig voldoen aan de permanente eisen van de voertuigcategorie. Voor meer informatie: https://www.rdw.nl/particulier/voertuigen/landbouwvoertuig

Gevaren mestgassen nog steeds onderschat, soms is één ademhaling dodelijk

Donderdag overleed Dakar-coureur Ton van Genugten aan de gevolgen van een tragisch ongeluk, waarbij hij in een mestkelder viel. Reanimatie mocht niet baten. De officiële doodsoorzaak is nog onduidelijk, maar het is aannemelijk dat hij overleed na het inademen van mestgassen. De gevaren van deze gassen worden onderschat en dat leidt nog steeds tot veel ernstige ongevallen, zo concludeerde de Onderzoeksraad voor Veiligheid enkele jaren geleden al. Veehouders, loonwerkers en anderen die met mest werken, realiseren zich onvoldoende dat bij bewerking van drijfmest veel mestgassen kunnen vrijkomen die dodelijk zijn, aldus de Onderzoeksraad voor Veiligheid. Tussen 1980 en 2013 waren er ten minste 35 ernstige ongevallen met mestgassen. Daarbij vielen 57 slachtoffers, waarvan 28 dodelijk. Meer recente cijfers heeft de Onderzoeksraad niet. “We zijn geen inspectie die jaarlijks alle cijfers bijhoudt. We hebben alleen een rapport opgesteld dat helaas niet aan actualiteit heeft ingeboet”, zegt een woordvoerder van de Raad. Vaak vallen er extra slachtoffers doordat omstanders onbeschermd te hulp schieten en daarbij overlijden, aldus de Raad. Waterstofsulfide, de echte sluipmoordenaarGrote boosdoener is niet de ammoniak in mestsilo’s of gierputten, zoals vaak wordt verondersteld. De echte sluipmoordenaar is H2S, ofwel waterstofsulfide, ook bekend als zwavelwaterstof. Het is een giftig gas met bijzondere eigenschappen. Waterstofsulfide ruikt naar de geur die rotte eieren verspreiden. Deze herkenbaarheid is door de mens alleen waar te nemen bij lage concentraties. Hoge concentraties tasten echter het zenuwstelsel aan en zetten de menselijke neus buitenspel. De geur wordt dan niet meer waargenomen. Waterstofsulfide komt vaak voor op raffinaderijen, bierbrouwerijen, boerderijen, olie- en gasproductieplatforms, rioleringen en waterzuiveringsinstallaties. Het gas is zwaarder dan lucht en kan daardoor in besloten ruimtes blijven ‘hangen’. Hoe hoger de concentratie, hoe dodelijkerDe concentratie van H2S wordt aangeduid in ppm (parts per million). De maximale waarde die een mens kan verdragen, is vastgesteld op 1,6 ppm over een periode van acht uur. Boven die grens ontstaan fysieke klachten aan de ogen en luchtwegen. Wanneer de concentratie oploopt tot 800 ppm, zoals in gierputten vaker het geval is, dan overlijdt in de helft van de gevallen een mens binnen twee minuten. Bij 1000 ppm kan zelfs één keer ademhalen al dodelijk zijn. Volgens de Onderzoeksraad zijn de kansen op ongevallen toegenomen door schaalvergroting, strengere milieuwetgeving en aanscherping van het mestbeleid. Er wordt meer mest geproduceerd en opgeslagen over langere tijd. Bovendien worden steeds meer stoffen als spuiwater (een soort vloeibare kunstmest afkomstig uit luchtwasinstallaties) toegevoegd aan de mest, wat de vorming van mestgassen kan versterken. Ontbreken kennis, onderschatting gevarenHet achterwege laten van veiligheidsmaatregelen komt volgens de Onderzoeksraad vooral door het ontbreken van kennis en daardoor onderschatting van de gevaren. Het merendeel van de ongelukken ontstaat doordat er onvoldoende veiligheidsmaatregelen worden getroffen, zoals het gebruik van geschikte beademingsapparatuur. Bij ongelukken rond mestputten komt het nogal eens voor dat mensen een slachtoffer te hulp schieten en dan ook zelf in gevaar komen. "Het is niet voor niks dat de brandweer altijd speciale veiligheidsmaatregelen gebruikt als ze bij een ongeluk rond om mestputten of silo's worden geroepen. "Zij verlenen dan hulp met ademmaskers, zodat ze de giftige lucht niet hoeven in te ademen", zegt Ton Driessen van de brandweer Brabant Zuid-Oost. "Bij een incident met mest wordt ook altijd een adviseur gevaarlijke stoffen opgeroepen die metingen verricht en kan adviseren hoe de brandweer veilig kan opereren."

In Amerika willen ze vleesveehouderij verbieden.

Volgens wetsvoorstel IP13 van Oregon (Amerika) zou het houden van voedseldieren in de staat strafbaar worden gesteld, en zouden veeteeltpraktijken worden geclassificeerd als "aanranding". Het wetsvoorstel bepaalt dat dieren alleen mogen worden gegeten als zij een natuurlijke dood gestorven zijn (op dat moment is oud of ziek vlees niet goed). De 12.000 rundvleesproducenten in Oregon, die ongeveer 1,3 miljoen stuks vee houden, worden geacht te verdwijnen, nu de traditionele landbouw en veeteelt wordt stopgezet ten gunste van in laboratoria gekweekt vlees en in boerderijen die eigendom zijn van technocraten -- een perfecte manier om de bevolking tot volmaakte slavernij te dwingen. Verder komt het verbod om in de herfst en winter in Engeland mest uit te rijden. (minuut 7:10) Daar wordt schande over gesproken en gezien als een manier om de veehouderij weg te pesten. Het is overal in de wereld hetzelfde. De veehouderij moet verdwijnen, om plaats te maken voor het kweek"vlees" van Kill Gates. Elke keer worden de regels strakker aangetrokken. En waarschijnlijk zullen de LTO tobbers dan weer roepen dat ze weer een fantastisch onderhandelingsresultaat hebben bereikt, want het kon nog veel erger. Wat ze dan bij de eerst volgende onderhandelingen dan bij de volgende onderhandelingen net zo makkelijk weer weggeven. We moeten NIET instemmen met de LTO als onderhandelaars. Ze leveren ons uit aan de groene communisten

walker1


Topics
0
Reacties
1.960
Volgers

Over mij

Leeftijd: 46jr
Laatst online: 1mnd geleden

Bedrijven

Ervaring

Ik heb ervaring met de volgende machines:

Merk / type Waardering