Iedereen al voorzien van een nieuwe dieselolietank

Gemeentes inspecteren dieselolietanks
Voor het eind van 2014 moesten alle bovengrondse opslagtanks voor diesel / gasolie KIWA gekeurd zijn. Er zijn echter nog steeds ondernemers die zich nog aan het oriënteren zijn op het saneren van de oude dieselolietank, en het vervangen door een nieuw exemplaar dat aan de huidige eisen voldoet. Maar gemeentes zijn inmiddels begonnen met het inspecteren van dieselolietanks. De dieselolietank staat op de milieuvergunning. Daardoor is het bij gemeentes exact bekend op welke adressen dieselolietanks staan

"Het is de hoogste tijd om actie te ondernemen als dat nog niet gebeurd is," zegt Ramon Jongepier, adviseur bij LTO Ledenvoordeel. "Het is jammer als je een boete krijgt voor het niet tijdig plaatsen van een nieuwe tank. We raden ondernemers aan om op zijn minst zo snel mogelijk te zorgen dat er een getekende offerte ligt voor het buiten gebruik stellen van een tank die niet aan de regels voldoet. Het saneringsbedrijf meldt de sanering alvast aan bij het bevoegd gezag en bij Kiwa. Als de gemeente weet dat de opdracht is verstrekt, dan zijn zij vaak coulant."

bron: LTO Ledenvoordeel, 30/09/16

Deel dit topic

Reacties

Wimsumar
Beste EddievanDijk:

Quote:
"Het is jammer als je een boete krijgt voor het niet tijdig plaatsen van een nieuwe tank".

Jaja, zo gek zijn we welhaast hier in Nederland!
Maaruh, ik plaats mooi geen nieuwe tank ........ ik rijd naar de pomp in het dorp om de trekkers te tanken. 😄
Husqvarna
@Wimsumar
Zou ik ook zeggen... Maarre als ik zie wat er hier bij sommige en zelfs bij loonwerkers voor ouwe tanks staan, zou ik me er niet te druk over maken, als de gemeente die allemaal moet bekeuren hebben ze nog wel even werk. En volgens mij krijg je bij de meeste ook eerst wel een waarschuwing.
Wimsumar
Beste Husqvarna:

Quote Reactie van @Husqvarna:
waarschuwing.

En,.... een kruisje bij je naam. (= Bedrijf vaker controleren).
Kijk, een nieuwe tank aanschaffen is nog tot daar aan toe. De voorwaarden (tank + tankplaats periodiek keuren/certificeren) bedank ik voor.
JD6930
Quote Reactie van @Wimsumar:
(tank + tankplaats periodiek keuren/certificeren)

En dat is juist waarom ook velen nog geen nieuwe hebben. Nu veilig verstopt hebben staan en straks een nieuwe midden in de wei moeten zetten omdat ie niet dicht bij een muur mag staan...

Waarom zit er op tankstations wel een dak dan? En zit de winkel daar ook vlak bij de pomp...

Ze zeggen er nog net niet bij dat je er even een inrit vanaf de weg naar toe moet leggen zodat de dieven er nog gemakker bij kunnen...

En maar bezorgd zijn over het toenemende aantal dieseldiefstallen... vind je het gek!
+1
walker1
@JD6930 Jongen, verdiep je toch eerst eens ergens in voor je met commentaar komt.
Midden in de wei, wat een onzin. tot 15 m3 mag gewoon binnen staan en moet 0,5 m van de muur af staan.
Bij tankstations zit er geen dak boven de tanks, ja wel boven de tankeilanden. en de tanks heb ik nog nooit strak naast de shop zien staan.
jammermaarhelaas
@Wimsumar

Met pinautomaat of binnen betalen aan de kassa?
Wimsumar
Beste Jammermaarhelaas:

Quote Reactie van @jammermaarhelaas:
betalen

Helemaal niet betalen.
'Gewoon' met creditcard/bankpas.
+1
MartinZaandam
Nederland wordt geregeerd door de beleidsmakers en die worden "bijgepraat" door? wie denk je? door de fabrikant!!!!!! De fabrikanten zijn jaren geleden uitgenodigd om aan de regering te vertellen hoe een nieuwe tank er uit moet zien en waar hij aan moet voldoen. Nu deze fabrikanten het even druk hebben gehad me het maken van deze tanken komen ze nu een beetje in rustiger vaarwater en gaan ze keuringen doen van de geplaatste tanken Of laten dit doen en pakken provisie. Wordt het nu veiliger als we elk jaar alles laten controleren? nee echt niet! gezond verstand genereerd veiligheid

Wat nu met diesel-opslagtanken gebeurd, zie ik al jaren bij brandblusser. Let op: dit verhaal gaat bij heel veel producten op, zoals opslagtanken, hydrauliek slangen, opslag stellingen, enz

In de jaren vijftig was er een industriële revolutie, overal begonnen mensen een fabriek en sommige branden af. De brandblusser-fabrikanten zijn toen een lobby begonnen bij de verzekering maatschappijen, dat die in hun polis een verplichting moesten zetten voor een brandblusser. Nu waren de brandblusser fabrikanten verzekerd van heel veel werk, want iedereen moest nu een blusser aanschaffen. Toen iedereen een blusser had, zijn de fabrikanten weer gaan lobby-en dat er méér blussers in een bedrijf moesten hangen, dus dat kwam ook weer in de verzekeringpolis. Een keer houd het op, zou je zeggen, maar dat is niet waar. Echt niet, want elk jaar moeten die miljoenen blussers gekeurd worden en dat is ook weer geld (koop je goedgekeurde blusser in Griekenland en je ziet dat een spik-slpinternieuwe blusser goedkoper is dan elke keuring-jaarlijks)

Nu is het verhaal nog niet ten einde, want nu hebben ze opeens besloten dan een blusser-tankje niet ouder mocht zijn dan 30 jaar, oh nee, dat is alweer terug gebracht naar 20 jaar, oh nee, dat is soms al terug gebracht naar 10 jaar.

Nu kom ik weer terug bij de Dieseltanken. Nu moet hij elk jaar gekeurd worden totdat er ergens een tank wordt gevonden met een roestplekje (of een dun plekje kunstsfof ergens) en dan gaan de fabrikanten zeggen, dat ze de leeftijd van 10 jaar niet meer kunnen garanderen en ben je weer verplicht een nieuwe te kopen. Nu hebben de fabrikanten het nog druk met tanken maken, maar als iedereen voorzien is van een nieuwe tank, hebben de fabrikanten niets meer te doen in hun dure fabriek en gaan ze hun eigen producten afzeiken bij de regering en komen er weer regeltjes dat je geen tank mag hebben die ouder is dan 10 of 15 jaar. Over de jaarlijkse goedkeuring hoor je dan geen fabrikant meer.
jammermaarhelaas
Quote Reactie van @MartinZaandam:
Nederland wordt geregeerd door de beleidsmakers en die worden "bijgepraat" door? wie denk je? door de fabrikant!!!!!!

Grote bedrijven hebben nu eenmaal ook veel macht. En vele politici, niet uitgezonderd ministers en staatssecretarissen, weten weinig of haast niks van hun beleidsterrein. Wat is er dan "handiger" voor hen dan zich te laten voorlichten.

Welhaast stuitend was het ontbreken van kennis van het geldsyteem bij de tweede Kamerleden. Is het dan gek dat er banken gered moeten worden met ons geld, of dat er nu een Deutsche Bank in grote moeilijkheden dreigt te komen? Wie zal dit zo nodig weer gaan betalen... ik vrees wij, de burgers van de EU.
Mensen die van de crisis in 2008 hebben geprofiteerd, speculeren daar nu alweer op (volgens verslaggever in nieuwsuur, npo2 30-9-2016).

Helaas hebben we hier en daar te maken met arrogantie van de macht.
+1
walker1
Nou kom ik in mijn werk geregeld mensen tegen die een eigen oliebron in de grond hebben, omdat er ooit lang geleden al dan niet door ouders of grootouders een tank geplaatst is waar nooit meer iets aan gecontroleerd werd en uiteindelijk mag er iemand een dure bodemsanering betalen. Dat kan dusdanig in de papieren lopen dat je beter om de x jaar een nieuwe tank aan kan schaffen en de boel een keer laten controleren.
+1
MartinZaandam
@walker1 voor mijn werk zit ik in de Havens van Amsterdam. Bij een, door ons geconstateerde olie verontreiniging, op het oppervlaktewater, moeten wij RWS in seinen, want die is daar waterkwaliteits beheerder. Niets bijzonders aan dit verhaal, maar nu komt de kloe:

Als er een veroorzaker is aan te wijzen, wordt echt alles door RWS uit de kast gehaald om op te ruimen, dus zuig-schepen, vacuumwagens, heel veel personeel, je kan het zo gek niet bedenken. De vervuiler betaald en het is natuurlijk goed, dat er wordt opgeruimd zou je zeggen. kosten nog moeite wordt gespaard

Is er geen veroorzaker aan te wijzen, dan is RWS zelf de kosten-drager van het opruimen en is men veel zuiniger (lees; helemaal niet, verdampt wel, wordt door het water verdund) met het laten opdraven van materieel en personeel.

Bij een geconstateerd lek in een ondergrondse brandstof tank is de vervuiler bekend, namelijk de eigenaar van het perceel en kan men alles en iedereen op trommelen om te gaan saneren, kosten eigenaar perceel. Als RWS nu ergens een sloot, kanaal of rivier moet uitdiepen, of een stuk weg moet verleggen en er wordt een verontreiniging aangetroffen, dan wordt er echt niet zo gesaneerd als bij de partuculier met de zelfde verontreiniging.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden lto , boete , ondernemen , diesel , regels en vervangen geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
11
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
8