Iedereen al voorzien van een nieuwe dieselolietank
Voor het eind van 2014 moesten alle bovengrondse opslagtanks voor diesel / gasolie KIWA gekeurd zijn. Er zijn echter nog steeds ondernemers die zich nog aan het oriënteren zijn op het saneren van de oude dieselolietank, en het vervangen door een nieuw exemplaar dat aan de huidige eisen voldoet. Maar gemeentes zijn inmiddels begonnen met het inspecteren van dieselolietanks. De dieselolietank staat op de milieuvergunning. Daardoor is het bij gemeentes exact bekend op welke adressen dieselolietanks staan
"Het is de hoogste tijd om actie te ondernemen als dat nog niet gebeurd is," zegt Ramon Jongepier, adviseur bij LTO Ledenvoordeel. "Het is jammer als je een boete krijgt voor het niet tijdig plaatsen van een nieuwe tank. We raden ondernemers aan om op zijn minst zo snel mogelijk te zorgen dat er een getekende offerte ligt voor het buiten gebruik stellen van een tank die niet aan de regels voldoet. Het saneringsbedrijf meldt de sanering alvast aan bij het bevoegd gezag en bij Kiwa. Als de gemeente weet dat de opdracht is verstrekt, dan zijn zij vaak coulant."
bron: LTO Ledenvoordeel, 30/09/16
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Hebben de trefwoorden lto , boete , ondernemen , diesel , regels en vervangen geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Reacties
Jaja, zo gek zijn we welhaast hier in Nederland!
Maaruh, ik plaats mooi geen nieuwe tank ........ ik rijd naar de pomp in het dorp om de trekkers te tanken.
Wat nu met diesel-opslagtanken gebeurd, zie ik al jaren bij brandblusser. Let op: dit verhaal gaat bij heel veel producten op, zoals opslagtanken, hydrauliek slangen, opslag stellingen, enz
In de jaren vijftig was er een industriële revolutie, overal begonnen mensen een fabriek en sommige branden af. De brandblusser-fabrikanten zijn toen een lobby begonnen bij de verzekering maatschappijen, dat die in hun polis een verplichting moesten zetten voor een brandblusser. Nu waren de brandblusser fabrikanten verzekerd van heel veel werk, want iedereen moest nu een blusser aanschaffen. Toen iedereen een blusser had, zijn de fabrikanten weer gaan lobby-en dat er méér blussers in een bedrijf moesten hangen, dus dat kwam ook weer in de verzekeringpolis. Een keer houd het op, zou je zeggen, maar dat is niet waar. Echt niet, want elk jaar moeten die miljoenen blussers gekeurd worden en dat is ook weer geld (koop je goedgekeurde blusser in Griekenland en je ziet dat een spik-slpinternieuwe blusser goedkoper is dan elke keuring-jaarlijks)
Nu is het verhaal nog niet ten einde, want nu hebben ze opeens besloten dan een blusser-tankje niet ouder mocht zijn dan 30 jaar, oh nee, dat is alweer terug gebracht naar 20 jaar, oh nee, dat is soms al terug gebracht naar 10 jaar.
Nu kom ik weer terug bij de Dieseltanken. Nu moet hij elk jaar gekeurd worden totdat er ergens een tank wordt gevonden met een roestplekje (of een dun plekje kunstsfof ergens) en dan gaan de fabrikanten zeggen, dat ze de leeftijd van 10 jaar niet meer kunnen garanderen en ben je weer verplicht een nieuwe te kopen. Nu hebben de fabrikanten het nog druk met tanken maken, maar als iedereen voorzien is van een nieuwe tank, hebben de fabrikanten niets meer te doen in hun dure fabriek en gaan ze hun eigen producten afzeiken bij de regering en komen er weer regeltjes dat je geen tank mag hebben die ouder is dan 10 of 15 jaar. Over de jaarlijkse goedkeuring hoor je dan geen fabrikant meer.