Dan toch maar liever een melktaks?
Zou cola duurder zijn dan melk omdat het consumenten het gevoel geeft dat ze een kwaliteitsproduct kopen? Sijas Akkerman, directeur van Oliithe, vraagt zich in zijn blog af of we deze marketingtactiek ook kunnen toepassen op melk.
Deel dit topic
Deel ook jouw kennis en inzicht
Hebben de thema's melk geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de melkveehouderij kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Reacties
Waarom altijd weer in honderd bochten wringen en niet gewoon kijken wat er speelt?
Wat Coca Cola betreft : Dat is gewoon een beschermt merk wat maar één bedrijf mag maken.
Op frisdranken zit verder verbruikersbelasting wat op melkproducten niet zit .
En verder is het natuurlijk zot als de ene keer boeren demonstreren en afgeven op supermarkten omdat ze prijsverlagingen niet doorgeven, te veel marge berekenen enz. dus gewoon de melk te duur maken.
En als ze de volgende keer denken dat ze meer afzet hebben wanneer ze het flink duurder maken.
Er is gewoon vraag en aanbod en verder kun je alleen extra voor je product krijgen wanneer je iets bijzonders hebt.
Hoge prijzen drukken de afzet van massaproducten en ook frisdrank, daarom protesteren fabrikanten tegen verhoging van de verbruiksbelasting zoals die een jaar geleden bv. werd voorgesteld omdat frisdrank niet gezond is wegens te veel suiker.
Kom nou, akkerbouwers gaan toch ook niet om een hogere aardappel of suikerprijs in de winkel vragen als hun prijzen te laag zijn?