Video Loonbedrijf Postel massaal gedeeld (en bekritiseerd)

Loonbedrijf Postel deelde een filmpje op Facebook met de oproep om af te stappen als er een grote combinatie aankomt. Het filmpje is inmiddels een kleine 10.000 keer gedeeld en maakt de tongen behoorlijk los.

Lees meer »

Deel dit topic

Tinus

Reacties

+1
rommert14
Die mensen kunnen allemaal wel denken dat trekkers net zo hard rijden als vrachtwagens, met hun 60 😂
newholland6640
@rommert14

Haha, lijkt er wel op!
ares697
@newholland6640 een trekker die 40 rijd lijkt al snel harder te gaan als een auto die 60 rijd.
+10
weurding
Sommige opmerkingen zijn heel terecht, er zijn plekken waar ze een waas voor ogen hebben als er mais moet worden gehakseld
+1
newholland6640
@weurding

Sommigen wel, anderen echter ook totaal niet!
+2
cjw73
In sommige opmerkingen wordt melding gemaakt van de mobiele telefoon nou dat klopt minimaal 100%. Hier in de buurt zijn ook van die chauffeurs die dat ding bijna constant in de hand hebben.
+1
radium45
@cjw73 Hier in de buurt ook bedrijven die erom bekend staan permanent met de telefoon bezig te zijn.
newholland6640
@radium45

Niet best, maar het schijnt ook dat je bij sommige bedrijven om de haverklap apjes van de planning krijgt enz. dat werkt ook niet bevordelijk. Of de groepsap van het bedrijf waarmee meer onzin foto`s worden rondgestuurd dan echt gewerkt wordt.
+1
radium45
@newholland6640 Allemaal onzin, dan lees je die apjes maar als je toch weer op het land of bij de kuil staat te wachten zou ik zeggen, meestal geeft de baas zelf al het slechte voorbeeld.
+4
SJB533
@cjw73
De fietsers (en dan met name de fietsende jeugd) weet doorgaans ook niet, wat jaszakken zijn en dat daar een telefoon in kan... (Euh: moet!)
+5
casejxu
@SJB533 telefoon op de fiets zou wat mij betrefd ook beboet mogen worden... en hard. maar dat vind ik ook wel voor oordopjes... mensen op de fiets zijn regelmatig niet meer met het verkeer bezig
SJB533
@casejxu
Je moet ook handsfree bellen op de fiets, officieel 😉 Of afstappen, natuurlijk
casejxu
@SJB533 klopt... maar bellen met telefoon in de hand word niks aan gedaan...
SJB533
@casejxu
Toch de politie maar tippen...
newholland6640
@casejxu

Dat is minder erg dan appen onder het fietsen
mike_v
Roep dat maar niet te hard @casejxu. Ken er wel meer die een bekeuring hebben gekregen omdat ze bellen/sms'n op de fiets ... Zelf ook ooit aan de kant gezet omdat ik mp3-oortjes in had op de fiets. Zie daar nu niet echt het verschil in tussen de radio in de wagen maar goed ...
+1
SJB533
Quote Reactie van @mike_v:
Zie daar nu niet echt het verschil in tussen de radio in de wagen

Doppen in of op de oren sluiten ander geluid voor een groot deel af. Je hoort dus minder, en dat i op de fiets iets gevaarlijker, dan in de auto. De jeugd kennende zetten ze het volume vaak ook nog eens extra hard, dus nog minder... Dus zeker wel verschil.
Gerron
@SJB533 Mag je dan niet fietsen of autorijden als je doof bent?
a3vandiejen
@Gerron Mijn Oom is 45 jaar chauffeur geweest op het buitenland, hij is doof geboren.
+1
weurding
@a3vandiejen dan heeft ie vast heel goed uitgekeken tijdens de ritten anders had ie het geen 45 jaar volgehouden, en denk gemiddeld minder ongevallen , deze mensen zijn extra voorzichtig
+1
a3vandiejen
@weurding 45 jaar schade vrij, hij is daar voor gehuldigd. Hij reed bij Rutges Rotterdam, stalen platen. Zelf zegt hij, je word nooit afgeleid.
+1
Gerron
@a3vandiejen Ik ben zelf een keer behoorlijk geschrokken toen ik op de snelweg opeens een sneeuwbal tegen de zijruit aankreeg. Soms heeft doof zijn z'n voordelen.
mike_v
In de wagen zetten ze de radio ook zo hard dat je het geluid van de auto/weg niet meer hoord @SJB533. Jijzelf zit dan misschien veiliger maar die fietser die aan jouw ogen ontsnapt en even roept om je aandacht hoor je dan ook niet.
SJB533
@mike_v
Die zijn er idd ook genoeg.
+2
ZetorTwente
Leuke figuranten op de fiets 😅
+2
SJB533
@ZetorTwente
Ist wat, zo'n jurk aan hebben, Twan?
Rdeweerd
Dat vrouwtje op de fiets zou ik liever ergens anders onder hebben liggen 😉
+1
John Deere 8345r
@Rdeweerd ik zou stil gaan staan en vragen of ze mee wil 😆
Rdeweerd
@John Deere 8345r hmmm.. ik denk dat jij vrijgezel bent
+1
John Deere 8345r
@Rdeweerd hahaha jij gaat door voor de magnetron 😄
+3
Jannus
Wat je ook van de ander vind in het verkeer,neem altijd je eigen verantwoordelijkheid.

Zelf vind ik dat de baas/loonwerker voor hèt van start gaat een goed gesprek heeft met de (jonge) mannen over dat veilig rijden boven het snelle rijden staat.
+5
Dr Fendt
@Jannus Die minuut die je langer over je vracht doet, met het rustig inhalen/laten passeren van auto's en fietser op de smalle wegen, maak het verschil écht niet op het einde van de dag. Steek fatsoenlijk je hand op naar je medeweggebruikers, ook al krijg je soms obscene gebaren. laat je telefoon links liggen en kijk met de koffie of tijdens het lossen / laden er even op. Op de weg blijf je gewoon van dat ding af.
Verder vind ik dat er een aantal reacties bij dat filmpje staan waar ik me helaas wel in kan vinden. Helaas is er veel onbegrip bij de 'gewone' burger en dat is alleen op te lossen als we het met zijn allen doen: de gehele sector..
mike_v
Quote Reactie van @Jannus:
Zelf vind ik dat de baas/loonwerker ...

Dat vind ik niet ... Je moet als chauffeur zijnde toch zelf wel weten dat het niet zou mogen ... Daar moet de baas toch niets meer over zeggen.
newholland6640
@mike_v

Iets weten dat het niet mag of het echt niet doen zit natuurlijk wel een verschil tussen. Kan me best voorstellen als de baas van te voren duidelijk aangeeft dat hij het niet wil hebben dat het dan ook minder snel gebeurt.
mike_v
Nou @newholland6640 ... Iemand die het "altijd" al gedaan heeft, zal het niet laten omdat de baas het zegt. Die kan toch niet verder kijken dan de koer groot is in de meeste gevallen.
+2
mike_v
Stoppen? Niet nodig in mijn ogen. Ze kunnen beter "gewoon" blijven rijden ipv. te gaan vertragen tot een snelheid waarbij ze nog net niet stilstaan en dus het evenwicht verliezen. Zelfde met achterom kijken. Dat ze één keer kijken als ze wat horen, oké. Maar zodra ze gezien hebben wat er komt moeten ze gewoon voor zich uit blijven kijken. Zou meteen heel wat geslinger vermijden.
newholland6640
Quote Reactie van @mike_v:
Stoppen? Niet nodig in mijn ogen.

Ja inderdaad, blijven rijden, en dan tijdens het inhalen erachter komen dat het toch een stuk veiliger is om zo ver mogelijk de berm in te gaan. Dat is lekker.
deutzisthebest
@mike_v

Moi, ligt een beetje aan de fietser. Ik merk dat sommige fietsers heel onzeker worden als een grote combinatie ze tegemoet komt of achter ze aan en dat ze dan heel erg vertragen en gaan slingeren. Van die groep heb ik liever wel dat ze stoppen, bij onzekere fietsers ga ik er ook nooit voorbij, blijf er een meter of 8 achter net zolang tot ik de ruimte heb of dat ze toch gestopt zijn.
Valt mij wel op dat als ze blijven trappen het evenwicht goed is maar zodra ze uit gaan rollen ze gaan slingeren.

Bij de 'te' zekere fietser geef ik meestal weinig ruimte om zo de snelheid eruit te halen om dan wat later alsnog in de kant te gaan. Dat komt asociaal over, dat weet ik ook wel, maar het geeft mij een prettiger gevoel dan een fietser op volle vaart langs je combinatie.
+1
mike_v
Je ziet inderdaad wel vrij snel hoe een fietser reageert. Ik zeg ook niet dat stoppen slecht is, maar echt nodig is het niet in de meeste gevallen vind ik. Stoppen ze, is het uiteraard wel makkelijker voor beide.

Quote Reactie van @deutzisthebest:
meestal weinig ruimte om zo de snelheid eruit te halen om dan wat later alsnog in de kant te gaan.

Zelfde verhaal voor mij 😉 . Je past je rijstijl aan aan de andere.
+10
cs-agrar
Beetje zonde van de tijd welke in het filmpje gestoken is. Bijv een fietser heeft net zoveel recht om op die rijbaan te zijn, de chauffeur behoort dan gewoon het juiste inhaalmoment te kiezen. Vragen of de fietser af wil stappen is toch aan dovemansoren gericht. (overigens zijn fietsers geen wielrenners, die mag je gewoon te pas en te onpas aan de kant helpen)
mike_v
Waarom spreek je jezelf nu tegen @cs-agrar? Je zegt dat fietsen mag ... Maar fietsen op een koersfiets mag niet volgens jouw?
+7
cs-agrar
Quote Reactie van @mike_v:
Maar fietsen op een koersfiets mag niet volgens jouw?

zijn geen fietsers, zijn terroristen op de weg
+3
George
@cs-agrar Klotevolk , die hufters denken midden in Tour de France te zitten en gedragen zich of de weg van hun is en in werkelijkheid gaat het helemaal nergens om.
avondrood
Kan me toch best in vinden met het filmpje. Al een paar een situatie meegemaakt dat er een aantal oude vandagen op de fiets zitten op en b weg met van die mooie grasblokken er langs en daarna een berm die 5 cm lager ligt. laten ze maar lekker stoppen en wachten tot ik er langs ben. Dat gestuur kort aan de rand van de weg levensgevaarlijk.
trean
Als er een betere inleiding bij hadden gezet was het beter gegaan.

Geef elkaar de ruimte op smalle wegen. Door met de fiets even in de berm te gaan hoeven de trekkers niet links de berm in. Als wij links de berm in gaan kan je als fietser een modderdouche krijgen. De bermen en wegen blijven schoner als de volle wagens op de verharding blijven. Geef je ons de ruimte met een volle vracht. Dan geven wij je de ruimte met een lege wagen.
kerstrunner
@trean Je kan moeilijk aan de fietsers gaan vragen om verschillend te reageren bij een volle of een lege wagen
trean
@kerstrunner fietsers moeten altijd aan de kant als er minder dan 3,5 meter asfalt ligt. Volle / lege vracht is meer voor automobilisten.
+2
Jannus
Quote @mike_v:
de baas toch niets meer over zeggen

Die baas heeft een bedrijf te runnen en de netheid van werken en rijden in het land en op de openbare weg van zijn werknemers is een visite kaartje voor zijn bedrijf.
mike_v
Dat klopt @Jannus. Maar zeen chauffeur zal die altijd met zijn gsm bezig was, zal niet ineens stoppen omdat de baas het zegt.
+4
Wilbert
@mike_v totdat het een keer fout gaat...

mike_v
Filmpje ook al eerder gezien @Wilbert. Maar dat is met de meeste dingen zo. "Met mij gebeurt het niet ..." Pas daarna beginnen ze te denken.
+1
Jannus
@mike_v Hier heeft de loonwerker de stelregel dat zodra je gezien wordt met de gsm in de hand op een onverantwoorde manier,dat je bij hem na 1 waarschuwing een kaartje krijgt voor de bus naar huis,oftewel ontslag

Het is hem 1 keer overkomen om iemand naar huis te sturen maar verder heeftie een select groepje gedisciplineerd personeel dat veel werk heeft ,mede om zijn reputatie qua veilig werken.
+1
mike_v
En zo zou het overal moeten zijn @Jannus. Maar zonder zulke consequenties ga je het dus niet voor mekaar krijgen die discipline te krijgen.
arie.j
Nog steeds blij dat ze 50 jaar geleden in de Alblasserwaard zo vooruitstrevend waren om voor goed 5 meter brede ruilverkavelingswegen te kiezen, i.p.v. de toen gebruikelijke van 3 meter.
ares697
@arie.j 5 meter bermen in zuidelijk Flevoland werken ook goed, auto's en lege kippers kunnen zo door de berm.
sorin
Goedenavond iedereen , ik ben nieuw op het forum en ik heb zo vriendelijk als iemand me kan helpen!
Ferrari zijn bedrijf een 72 s , zoals getoond en weet niet hoe het te gebruiken met de maaibalk of apparatuur geduwd aftakas gekoppeld uitlaat ( bv balkmaaier , mulcher ) . dank bij voorbaat
+1
Tinus
@sorin Hoi Sorin,

Welkom! Maak even een topic aan voor je vraag:
tractorfan.nl/update/index.php/
+5
nagd2010
Had de oproep ook gezien en vond het jammer dat er meteen weer zoveel negatieve kritiek op die trekker chauffeurs kwam. Mijn ervaring is, dat over het algemeen die bestuurders van die trekkers vaak een stuk netter in het verkeer zijn dan de gemiddelde automobilist. Grootste gevaar wat ik vaak zie, is dat automoblisten kost wat het kost op de meest gevaarlijke plekken die trekker voorbij willen, en zo gevaarlijke situaties creëren waar uiteindelijk zo'n trekker bestuurder het weer op de kop krijgt.

Vorig jaar nog, trekker wil rechts afslaan een perceel op, maakt dus een 'vrachtwagen' bochtje omdat de draai het veld op vrij scherp is. Probeert zo'n klojo van een automobilist er rechts voorbij te gaan.... hoe stom kun je zijn? een trekker rechts inhalen die zelf net rechts af wil slaan een veld op?

En fietsers....pfff, laten ze die vervloekte smartphones gebruikers eens aanpakken. Hele tijd op dat rotding te turen en maar slingeren en doen op de weg. Vaak ook nog dopjes in de oren en muziek keihard aan zodat je geen voertuig meer hoort aankomen.

En wat ik regelmatig nog wel eens zag, ook hier weer rechts inhalen. Trekker moet even stoppen bij een kruising / t-splitsing, gaan die rot fietsers er rechts voorbij of gaan rechts naast die trekker stil staan (vaak in de dode hoek). Als er dan wat mis gaat krijgt zo'n trekker chauffeur weer de volle laag, terwijl zo'n persoon er ook niks aan kan doen dat een fietser in een dode hoek gaat zitten klooien.

Tuurlijk zijn er ook rotte appels bij loonwerkers, maar wat ik de afgelopen jaren allemaal onderweg tegenkwam waren het juist die mensen op de trekker die vaak het netste reden op de weg.

Mentaliteit van veel mensen is gewoon verrot tegenwoordig, ikke ikke ikke, "ik moet snel hier zijn en wil met 80Km/h door de bebouwde kom", maar oh nee, rijd weer zo'n trekker die de boel weer ophoudt. Zo gaat dat tegenwoordig helaas.

Goed, dat is mijn kijk er op. Ik heb zelf wel respect voor die trekker chauffeurs, en ga ook ruim aan de kanten als ik zo'n grote combi aan zie komen. Krijg je meestal nog een bedankje voor terug (ook bij vrachtwagen chauffeurs).
NHfan97
Wat een reacties op dat filmpje 😂 .
' Als ze met tijdsdruk zitten moeten ze maar vroeger beginnen of wat langer doorgaan' denk dat die vrouw niet weet hoeveel uren sommige loonwerkers maken . En nu lopen ze ineens allemaal te klagen dat we te hard rijden? Ik dacht net dat wij veel te traag reden en dat we al het verkeer ophielden ??
Nog een leuke reactie : 'Onvoorstelbaar dat zulke grote machines op de smalle buitenwegen mogen rijden. Deze machines zijn veel te groot geworden. En iedereen moet maar aan de kant want de boer komt eraan.' En als er dan een trekker een ongeval veroorzaakt op de grote wegen dan schreeuwt iedereen dat we maar naar de smalle buitenwegen moeten gaan want die liggen daar tenslotte voor ons.
+2
cs-agrar
Quote Reactie van @NHfan97:
Als ze met tijdsdruk zitten moeten ze maar vroeger beginnen of wat langer doorgaan' denk dat die vrouw niet weet hoeveel uren sommige loonwerkers maken .

Das misschien maar beter ook dat ze het niet weten, anders straks ook tacho in de trekker. Als die tijdsdruk zo hoog is, dan anders plannen. Je kan heel veel reakties onzinnig en onwetend vinden, maar meesten zijn wel reëel. Je kan niet van de medeweggerbuiker verlangen dat ze beter opletten en voor jou aan de kant gaan omdat jij het druk hebt, je bent zelf verkeersdeelnemer en dus moet je zelf de verantwoordelijkheid nemen
mike_v
Dat ze niet aan de kant (moeten) gaan omdat jij 'meer haast hebt' klopt helemaal @cs-agrar. Maar het feit dat jouw combinatie in de meeste gevallen net wat meer 'top heavy' is wanneer je de berm ingaat, dat is wel een reden dat ze misschien wat meer plaats mogen maken. Hoewel wettelijk gezien beide natuurlijk de helft van de baan mogen gebruiken.
cs-agrar
@mike_v in dat geval moet je er dus gewoon achterblijven totdat de situatie het wel toelaat. Of hopen dat de andere weggebruiker wat met je op heeft
mike_v
Dan heb je het over voorbijsteken @cs-agrar. Dat is nog een ander verhaal, in dat geval zal de autobestuurder blij zijn dat die met zijn trekker goed door rijdt 😉 . Het is pas een probleem wanneer je ze tegemoet komt.
cs-agrar
@mike_v beter plannen, altijd wel ergens een inrit oid
mike_v
Dat is ook weer niet helemaal waar hoor @cs-agrar. Ikzelf ben nog niet zolang chauffeur maar toch ook al enkele keren gehad dat de autobestuurder maar een heel stuk achteruit is mogen gaan. Er hoeft maar één bocht op de route te liggen en je ziet elkaar al niet meer rijden om die eventueel aanwezig inrit op te rijden.
+1
buorman
@mike_v
Dat is dan wel de goodwill van die autobestuurder, als hij half in de berm gaat is het aan jou om je eigen probleem op te lossen
+1
Fendt926Driver
Heb ook wel eens bij percelen ver weg dat de fietsers gebaren dat je (veel) langzamer moet gaan rijden als je ze tegemoet komt. maar als ik bij elke fietser stil moet gaan staan kom ik daags net met 1 vracht gras aan de kuil. de meeste fietsers fietsen voor hun plezier in hun vrije tijd en ik moet als (hard) werkende stil gaan staan?
begrijp mij niet verkeerd ik ben zeker voorstander van veilig rijden. geef iedereen voldoende ruimte om als tegemoet komend verkeer mij te passeren maar ze moeten niet van mij verlangen dat dat met een slakkengangetje moet. verkeer dat ik achterop kom blijf ik ook rustig een kilometer achter als het niet anders kan, maar als er ruimte is ga ik wel met (voor mij) gepaste snelheid verder
« Terug naar discussielijst

Deel ook jouw kennis en inzicht

Hebben de thema's loonbedrijf en facebook geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de melkveehouderij kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!