Video Loonbedrijf Postel massaal gedeeld (en bekritiseerd)
Loonbedrijf Postel deelde een filmpje op Facebook met de oproep om af te stappen als er een grote combinatie aankomt. Het filmpje is inmiddels een kleine 10.000 keer gedeeld en maakt de tongen behoorlijk los.
Deel dit topic
Deel ook jouw kennis en inzicht
Hebben de thema's loonbedrijf en facebook geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de melkveehouderij kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste
Reacties
Zelf vind ik dat de baas/loonwerker voor hèt van start gaat een goed gesprek heeft met de (jonge) mannen over dat veilig rijden boven het snelle rijden staat.
Geef elkaar de ruimte op smalle wegen. Door met de fiets even in de berm te gaan hoeven de trekkers niet links de berm in. Als wij links de berm in gaan kan je als fietser een modderdouche krijgen. De bermen en wegen blijven schoner als de volle wagens op de verharding blijven. Geef je ons de ruimte met een volle vracht. Dan geven wij je de ruimte met een lege wagen.
Die baas heeft een bedrijf te runnen en de netheid van werken en rijden in het land en op de openbare weg van zijn werknemers is een visite kaartje voor zijn bedrijf.
Ferrari zijn bedrijf een 72 s , zoals getoond en weet niet hoe het te gebruiken met de maaibalk of apparatuur geduwd aftakas gekoppeld uitlaat ( bv balkmaaier , mulcher ) . dank bij voorbaat
Vorig jaar nog, trekker wil rechts afslaan een perceel op, maakt dus een 'vrachtwagen' bochtje omdat de draai het veld op vrij scherp is. Probeert zo'n klojo van een automobilist er rechts voorbij te gaan.... hoe stom kun je zijn? een trekker rechts inhalen die zelf net rechts af wil slaan een veld op?
En fietsers....pfff, laten ze die vervloekte smartphones gebruikers eens aanpakken. Hele tijd op dat rotding te turen en maar slingeren en doen op de weg. Vaak ook nog dopjes in de oren en muziek keihard aan zodat je geen voertuig meer hoort aankomen.
En wat ik regelmatig nog wel eens zag, ook hier weer rechts inhalen. Trekker moet even stoppen bij een kruising / t-splitsing, gaan die rot fietsers er rechts voorbij of gaan rechts naast die trekker stil staan (vaak in de dode hoek). Als er dan wat mis gaat krijgt zo'n trekker chauffeur weer de volle laag, terwijl zo'n persoon er ook niks aan kan doen dat een fietser in een dode hoek gaat zitten klooien.
Tuurlijk zijn er ook rotte appels bij loonwerkers, maar wat ik de afgelopen jaren allemaal onderweg tegenkwam waren het juist die mensen op de trekker die vaak het netste reden op de weg.
Mentaliteit van veel mensen is gewoon verrot tegenwoordig, ikke ikke ikke, "ik moet snel hier zijn en wil met 80Km/h door de bebouwde kom", maar oh nee, rijd weer zo'n trekker die de boel weer ophoudt. Zo gaat dat tegenwoordig helaas.
Goed, dat is mijn kijk er op. Ik heb zelf wel respect voor die trekker chauffeurs, en ga ook ruim aan de kanten als ik zo'n grote combi aan zie komen. Krijg je meestal nog een bedankje voor terug (ook bij vrachtwagen chauffeurs).
' Als ze met tijdsdruk zitten moeten ze maar vroeger beginnen of wat langer doorgaan' denk dat die vrouw niet weet hoeveel uren sommige loonwerkers maken . En nu lopen ze ineens allemaal te klagen dat we te hard rijden? Ik dacht net dat wij veel te traag reden en dat we al het verkeer ophielden ??
Nog een leuke reactie : 'Onvoorstelbaar dat zulke grote machines op de smalle buitenwegen mogen rijden. Deze machines zijn veel te groot geworden. En iedereen moet maar aan de kant want de boer komt eraan.' En als er dan een trekker een ongeval veroorzaakt op de grote wegen dan schreeuwt iedereen dat we maar naar de smalle buitenwegen moeten gaan want die liggen daar tenslotte voor ons.
begrijp mij niet verkeerd ik ben zeker voorstander van veilig rijden. geef iedereen voldoende ruimte om als tegemoet komend verkeer mij te passeren maar ze moeten niet van mij verlangen dat dat met een slakkengangetje moet. verkeer dat ik achterop kom blijf ik ook rustig een kilometer achter als het niet anders kan, maar als er ruimte is ga ik wel met (voor mij) gepaste snelheid verder