46

Hoe klantonvriendelijk is Friesland Campina?

Gisterenavond reed een RMO chauffeur van RFC eerst bij ons de weg in en daarna bij de overburen met een burgerwoning om vervolgens bij andere buren de melk te gaan halen.

Maar nu heeft hij of zij bij mijn overburen de hele berm over ongeveer 100 meter kapot gereden en die berm is van ons.

Nu wou ik vanochtend dit netjes melden bij RFC maar tot 2 keer toe werd gewoon de verbinding door RFC verbroken.

Daarna werd ik eigenlijk gedwongen om het transportbedrijf te bellen en die pakken het tot nu toe wel heel gewoon netjes op.

En nee het is helaas geen 1 april grap

Deel dit topic

Reacties

Belde je met je mobiel?
Nee vast toestel.
De eerste keer was ik mijn verhaal aan het uitleggen toen ze mij wegdrukte en de tweede keer werd ik netjes doorverbonden, hij zij zijn naam en weg verbinding, ik had nog geen woord gezegd.
Tja, dan zou ik als ik jou was niets meer met RFC te maken willen hebben. 😄
Maar serieus, ik denk dat je gewoon nog een keer moet bellen.
Is ejb twee jaar geleden niet overgestapt naar noorderlandmelk ?
Jaaaaaaaaaaaaa , of heeft ie spijt !
+1
Quote:
@gaitoetklooster: spijt !

Nog geen moment.
Ik ga er overigens ook niet vanuit dat het een chauffeur betreft die in 2013 en/of eerder bij ons de melk haalde want die hadden het wel geweten.
Quote:
@ejb: bij mijn overburen de hele berm

dus de berm aan de overkant van de weg is ook van jullie?
hier zijn de bermen toch meestal van de gemeente
Bij ons in de streek zijn de gronden naast de toegangswegen van openbare weg naar de woning niet van de gemeente.
EJB straat verbod aanvragen.
Quote:
@ejb: Bij ons in de streek zijn de gronden naast de toegangswegen van openbare weg naar de woning niet van de gemeente.

Je gebruikt die berm ook voor mestplaatsing ? 😄
Quote:
@brabo: hier zijn de bermen toch meestal van de gemeente

Hier gelukkig wel.
Wat een gezeur over tel. verbinding die even niet goed werkt en verwijzing naar het transportbedrijf.
Dat laatste lijkt me normaal bij uitbesteed vervoer.
Je moet nodig eens een bedrijf bellen met eerst eindeloos in de wacht En vervolgens tig keuzesmenu's (om u beter van dienst te zijn) en dan na nog een wachtrij te merken dat je ander moet bellen.
Quote:
@arie.j: Dat laatste lijkt me normaal bij uitbesteed vervoer

het gebeurd bij ons wekelijks dat ze verkeerd rijden en dit is nu de tweede keer dat het schade opleverd. de eerste keer volle vracht perspulp zonder stuuras die achteruit naar de weg moest en er dus een hele bocht uitreed. dacht het netjes met de chauffeur geregeld te hebben tot hij weigerde te betalen en toen was er maar 1 manier om de 50 euro te ontvangen en dat was via Duynie want transportbedrijf weigerde ook medewerking. vandaar dat ik nu rechtstreeks wou melden maar om twee keer na 5 minuten wachten spontaan weggedrukt te worden is wel heel erg slecht.

Al die domme chauffeurs geven overigens allemaal de schuld aan TomTom
+3
@ejb Bestel nu gewoon een kraantje en twee kippers gebroken puin, weggetje wat verbreden, trilplaatje erover en alle problemen zijn voor jaren opgelost. Dit kost zoveel negatieve energie, zonde man.
@Jack Rijlaarsdam
Nee hoor, gewoon hier stoom afblazen, zodat ik het contact met hun heel keurig kan blijven 😃
en weggetje verbreden is niet nodig, lag er tot gisterenavond al jaren keurig in.
Quote:
@ejb: zonder stuuras die achteruit naar de weg moest

je had hem ook op je erf kunnen laten draaien ipv achteruit de oprit weer terug sturen.
Quote:
@ejb: Nee hoor, gewoon hier stoom afblazen

Goh je schrijft altijd hier dat je alles hebt verwerkt van je FC verleden..... Heb je onlangs Noorderland jaarvergadering gehad of zo?
@Cornelis
Nee Cor stoom afblazen voor het feit dat je zonder reden genegeerd word, bovendien slaat dat woord stoom op een bericht die Jack in een andere topic gebruikte, wel opletten he

En ondertussen is chauffeur geweest en word dat netjes opgelost.

tip: misschien moeten jij als ledenraadslid zelf ook eens als klant bellen naar klantenservice RFC en dan testen of ze kundig zijn of ze je goed doorsturen en nog belangrijker dat ze aan de lijn blijven.

@brabo bij onze buren kan een auto nauwelijks draaien en bij ons kan een vrachtauto zonder stuuras niet draaien en het gebeurde thuis ook al om 5.30 in de morgen en toen ik erbij kwam zat het hele gevaarte al muurvast .
Quote:
@ejb: En ondertussen is chauffeur geweest en word dat netjes opgelost.

En dan hier een bult kabaal maken, geniet van het mooie weer Eric.
Quote:
@ejb: bij ons kan een vrachtauto zonder stuuras niet draaien

Nou dan zal ik maar gauw je erf eens gaan vergroten. Er is niets zo makkelijker als veel plek. En niet alleen voor de vrachtwagens maar vooral ook voor je zelf. Hier brede dam van ongeveer 15 meter breed en vele plekken op erf waar ze kunnen draaien. In de winter als de koeien binnen blijven dan kunnen ze ook een rondje rond de stal rijden.
+1
Quote:
@Cornelis: Heb je onlangs Noorderland jaarvergadering gehad of zo?

Waarschijnlijk heeft ie gehoord dat ie 40 cent krijgt, marketing jongens weten het altijd mooi te brengen, thuis kwam ie er achter dat ie daar 2 liter voor moest leveren. Spotmarktprijs.
@jan is hobbyboer Als het gevoel maar goed is 😄
+1
Quote:
@Cornelis: @jan is hobbyboer Als het gevoel maar goed is

Ach, het is prachtig voorjaarsweer de laatste dagen, wie doet je wat. Wat kan jouw die melkprijs schelen, komt vanzelf weer goed.
@jan is hobbyboer De dag dat die omhoog gaat komt elke dag dichterbij.
+2
Quote:
@Cornelis: De dag dat die omhoog gaat komt elke dag dichterbij.

Daar kun je ook hele schuine opmerkingen over maken. Maar ik leef met je mee, als je er over praten wilt, gooi het vooral hier op het prikkebord 😄.
@Cornelisde dag dat die verder naar beneden gaat komt ook steeds dichterbij, (melkprijs 😞 )
Quote:
@weurding: dag dat die verder naar beneden gaat komt ook steeds dichterbij, (melkprijs )

Cornelis heeft dus echt een probleem blijkbaar, die wil nog niet omhoog en de melkprijs wil wel naar beneden. Arie mag zondag wel met de collectebus rond voor onze Cornelis, zo zielig dit.
+2
@jan is hobbyboer
Collectebus is ook steeds meer iets van collectebonnen in dit digitale tijdperk Jan.
Maar er kan toch gewoon rekening nummer voor arme boeren?
Als jij dan het hoofd wordt van de Stichting die dat beheert, nou dan komt het helemaal goed. 😉
+1
Quote:
@arie.j: rekening nummer voor arme boeren?

ja , ben zeer arm dus stuur die van mij via pb wel aan je op en als ik te veel krijg geef ik het wel weer weg ,ok

en jan geen hoofd maken want anders krijg ik niks,en hij scheld me ook al de hele tijd uit voor calimero

en dat is niet eerlijk
+1
Quote:
@KuikenenKoe: en jan geen hoofd maken want anders krijg ik niks,en hij scheld me ook al de hele tijd uit voor calimero

Van mij mag jij hoofd worden, als wat je nodig hebt hou je zelf, en de rest verdeel je beetje onder je lotgenoten.
+1
Ik word er de laatste tijd ook niet helemaal vrolijk van. De inrit heeft er bij ons ook nog nooit zo droevig bijgelegen sinds heugenis. Dit wordt vooral veroorzaakt door dat er telkens verschillende chauffeurs komen en die de situatie dan niet kennen. We hebben dit jaar al meer dan 20 verschillende chauffeurs gehad. In Januari is er 11 keer melk gehaald door 10 verschillende chauffeurs. De RMO chauffeurs zeggen dat het te maken heeft met de planning van de ritten die zou van de rmo's weer naar Amerfoort zijn gegaan.
De naaste buurman hier heeft langs zijn oprit betonblokken geplaatst en in de bocht gevulde oude jerrycan's.
Ja sommige komen hier ook vol gas achteruit het erf op gejaagd dat hoeft van mij ook niet maar ze krijgen wel koffie, en de weg moet ook om de 8 jaar opnieuw gestraat, maar we maken 'm straks gewoon een 1,5 meter breder hoeven ze ook niet altijd door hetzelfde spoor, en ook bij de straat een paar meter er bij aan dat is ook enigste plek waar er wel eens naast rijden, geklier met jerrycans en beton?
Kameraad is ook melkautochauffeur, maar op sommige bedrijven is het gewoon een drama, takken tegen de cabine sneeuw ijs smalle opritten, of ze staan op een helling op een dijk te laden.
Je kan wel blijven door straten. Mijn oprit is 8 meter breed en 2 jaar geleden krijg de tank chauffeur het nog voor elkaar om de dakgoot van de boerderij te rijden en dan ook nog zeggen dat hij het niet gedaan had terwijl het halve bordes krom was.
@cjw73
Je moet het niet breder maken maar verder van de stal afleggen. 😄 Wij hebben een inrit van 9 meter breed en ook hier weten ze soms nog iets te raken. Maar de hoek van mijn stal raken ze pas nadat ze een H-balk ingestort met zowat 1 kuub beton plat hebben.
Hier in het rivierengebied met vele dijken
is zo"n grote oplegger gewoon niet handig.
@paul1
Hier oprit van 8,5 m. breed aan de straat. Enkele chauffeurs weten het echter nog moeiteloos te proberen om ook daar nog langsheen te sturen... Ze kunnen rondrijden, hoeven alleen maar 5m. achterwaarts terug te steken om voor tanklokaal te komen. Maar goed, het zal wel niet meevallen in het donker.

Misschien moeten we dan toch maar gewoon terug naar de oude 'vaste' wagens met 2 assen achter, waarvan er eentje stuurt en welke maximaal zo'n 25t. melk meenemen.
De kwantumtoeslag moet er met alle geweld af, want grote boeren zijn helemaal uit en maken volgens velen op dit prikkebord alles kapot en 8 stops per volle vracht of 2 stops per volle vracht maakt ook niets uit in de onkosten. Pakken we meteen 2 problemen aan. Krijgen we in ieder geval weer een mooi gazonnetje langs ons oprit, al kost het dan maar 20000 euries kwantumtoeslag, dan heb je ook wat!
@robotboertje
Het aantal assen onder een wagen maakt in principe niet veel uit. Wat wel een groot verschil maakt is, dat de chauffeurs steeds op een andere wagen rijden en iedere wagen stuurt weer anders.
Toen we begonnen met het robot-melken was een buffertank uit den boze. Ben nu wel blij dat ik er 1 heb. Dit door de wisselende tijden van melkhalen. De ene keer is het om kwart over 6 s'avonds en de andere keer is het half 2 s'nachts. Maar nu kan het botje lekker doormelken. Het enigste probleem zou de reiniging van de buffertank kunnen zijn als ze zo laat komen die wordt dan de volgende keer niet gereinigd voor gebruik.
@jan w
Hier ook buffervat, erg blij mee!! Maar bij ons (rode robots) gaat dat vlgs mij wat anders. Daar wordt ie elke hoofdreiniging van de robots (3x/dag) meegespoeld. Is dat bij jullie niet het geval?
+2
Quote:
@jan w: In Januari is er 11 keer melk gehaald door 10 verschillende chauffeurs.

Beter dan andersom 😄
-1
Moeten ze bij RFC dab iemand in dienst nemen om dit soort zeverjanussen aan te horen? Kost alleen maar melkgeld! Het transportbedrijf neemt het toch keurig op. Transportbedrijf kan ook een procedure boekje maken waarin staat waar deklanten wonen en hoe ze daar in moeten rijden en uit en waar rekening mee te houden. Bepsaard ze zelf veel geld en ergernis. Tijdens het laden kunnen ze dat dan lezen en anders ff bellen met een collega. Berm hoort bij weg en mag bereden worden.
+1
Quote:
@Zoeiton2: zeverjanussen

zeverton, ook een mooi pseunoniem.......
Quote:
@Zoeiton2: Berm hoort bij weg en mag bereden worden.

raad ik ze hier ernstig af ,en toeteren als er een auto op het erf staat doen ze hier ook niet meer
Kwestie van africhten.
Transport is bij RFC uitbesteed. Dus hier moet gewoon het transportbedrijf aangesproken worden. Planning heeft niks te maken met rijgedrag chauffeurs. Ik denk ook wel eens dat sommige chauffeurs gewoon een diploma gekregen hebben ipv behaald 😄
En erik, wind je niet zo op. Is slecht voor je hart.
En stel je hebt een perceel van 10 ha en toch maai je ZELF nog een paal om omdat je daar net wezen moest. Zoveel ruimte maar toch??? Dus snap je dan die RMO chauffeur????

« Terug naar discussielijst

Deel ook jouw kennis en inzicht

Hebben de thema's melk , rmo , friesland en rfc geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de melkveehouderij kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!

REACTIES
46
DEELNEMERS
23
WEERGAVES
4
ONDERWERPEN