Demo Schuitemaker: drogestofbepaling in combinatie met weging
Schuitemaker organiseert woensdag 8 juli een demo met onder andere de Exacta GPS precisiebemester met sectieafsluiting en Rapide met NIR-drogestofmeting.
Deel dit topic
Deel ook jouw kennis en inzicht
Hebben de thema's gps geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de melkveehouderij kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste
Reacties
En de loonwerker die inkuilt heeft jou opbrengstgegevens, en kan daarmee bij jou op maat komen bemesten.
Veenhuis machines heeft een tijd geleden in de vakbladen gestaan met een NIR meting op een mesttransport tank, zo weet je meteen wat je hebt afgevoerd of aangevoerd.
Vraag lijkt me alleen of er genoeg boeren om vragen zodat de investering ook loont, of dat er een verplichting komt van staatswege voor boeren die met de kringloopwijzer werken.
Niets, nada, niente
Daar zullen ze dan vervolgens in Den Haag wel weer gretig gebruik van maken om de bemestingsnormen nog verder aan te scherpen, zodat het zogenaamde 'overschot' nog groter word.
@EA_MF Dat eerste zal niet direct, omdat het niet wetenschappelijk is. Het is alleen voor de bedrijfsvoering van belang. Die bemestingsnorm geldt voor iedereen, maar kan jij efficiënter aanwenden, dan is dat jouw voordeel. Hoe ze tot dan nog grotere overschot komen moet je ff uitleggen
dat vraag ik me bij zulke grappen nou ook af, +1
In de pieken het tarief omhoog? Of zeg ik nu iets heel raars?
En ja, concurrentie speelt ook een grote rol, er zijn er zat die graag komen bijrijden.
Goed idee, maar wanneer ga je bepalen of je op hoog tarief op laag tarief zit?
Ja, en kan jij efficienter werken, dan kan een ander het ook. Dus kan de regelgeving strenger omdat dan met minder mest ook even veel gewas geoost kan worden, en er dan minder uitspoeling optreed
Sommmigen zweren erbij. maar ik snap er niks van.
zal wel meevallen, zou dat echt zo zijn dan zouden de prijzen zo ver dalen van grond en rechten dat men toch maar door boert simpelweg omdat verkoop ook geen zoden aan de dijk zet
Alhoewel ik weinig met de agrarische sector van doen heb, hoor ik die geluiden ook schrikbarend veel.
Degenen die zulke innovaties willen. Wil jij die niet? Koop een Taarup.
Mn gevoel zegt dat schuitemaker beter eerst aan andere dingen kan gaan werken...
hier de loonwerker heeft na 15 john deeres nu ook een new holland lopen een vario met 280pk wat daar allemaal al aan kapot is gegaan deed hem ook verzuchten waarom verkopen ze zoiets....
2 jaar oud 2700 uur
krukas gebroken
airco kapot
motor gereviseerd nu kan hij de tripple niet meer trekken.....
Kwalitatief geloof ik wel in het spul. Ik weet niet hoe het met de nieuwe rotor is. Maar welk merk wil nog spul verkopen wat zo enorm veel vermogen vraagt?
maar savonds na 22.30 uur wordt het gras weer vochtiger en doe je met die pk s niets meer.
interne bakmaat van onze rapide 140 is 3.05m zo hoog moet die rotor het opstuwen dat vraagt pk s noem eens een opraapwagen die die interne bakmaat heeft?
laatst gras met ongeveer 45% ds geladen met constant 15kmh.
de deutz fahr 6.37 wagen in hetzelfde gras kon maar 10kmh hoezo trekt schuitemaker dan zwaar.
de perfecte wagen bestaat niet. tot die tijd komt schuitemaker net zo goed in de richting als alle andere merken
En dat met dezelfde hoeveelheid messen? Als het mooi droog spul is laad alles mooi.
Ik ook, helemaal als ie om half elf pas tijd vrij heeft
Toch ben ik van mening dat de Cargos van Claas nog net even een stapje verder gaat in het dubbeldoel segment met de vlot demonteerbare invoer, ideaal dus in de mais, waarin de rapide toch vrij snel bodemvrijheid tekort komt. echter is die wel groter dan bij bijvoorbeeld een strautmann/veenhuis voor zover mij bekend, maar nog altijd minder dan een normale silagewagen.
Ik weet niet of het nog steeds zo is, maar bij strautmann was het pickup altijd demonteerbaar met 8 bouten los halen en een ketting.
trekkerweb.nl/artikel/2015/…
De iets oudere wagens hebben nog lang met veel te brede, lage bandjes gewerkt.
Mvg,
Siete