@ggJe wens gaat in vervulling, doe je morgen ook mee??:
Geef jezelf 2% korting bij Albert Heijn
Doe als Albert Heijn, geef jezelf 2% korting. Omdat het kan!
Albert Heijn heeft besloten alle leveranciers 2% te korten, omdat het bedrijf groter wil groeien. Dit gebeurde zonder overleg. Boeren - die toch al weinig verdienen - zijn hiervan de dupe.
Een actie van een marktpartij die teveel macht heeft. Maar wie hebben er nou echt de macht? De consument! Wij geven onszelf 2% korting.
Klik op attending om het woord te verspreiden. Als je mee wil doen, stuur dan YFM een message op Facebook, tijd en plek volgen!
Laatste
Reacties
Aanmelden via Facebook, moet ik ook nog een account aanmaken...
Co, jij gaat toch ook wel heen, kan ik meerijden? Ik zit namelijk ff zonder auto, gisterochtend weggebracht naar de garage en moest flink doorrijden om de rook voor te blijven...
In augustus organiseerde Albert Heijn Open Dagen bij de boer. De boeren waren blij en gastvrij. De super toonde zich aardig, betrokken en vooral 'echt' en heel menselijk. Meteen daarna toonde het zich een haai en liet het zien wie het werkelijk is: een gewone geldmachine als iedere andere die op ons gevoel speelt om geld aan ons te kunnen verdienen, maar niets om ons geeft.
Meer: foodlog.nl/artikel/wat-ah-fout-deed/
Nu lijkt het net alsof alleen de melkveehouderij slachtoffer is van deze korting maar het betreft natuurlijk elke sector. Ook de producent van lucifershoutjes zal de kortingbrief gehad hebben:
De eenzijdige korting die supermarktketens Albert Heijn en Jumbo bij leveranciers afdwingen is mogelijk in strijd met het Verdrag betreffende de werking van de Europese Unie. Dat stelt Europarlementariër Kartika Liotard.
De Europese Commissie kan Albert Heijn en Jumbo forse boetes opleggen als blijkt dat ze dit EU-verdrag schenden.
Liotard roept vandaag de Europese Commissie op om onderzoek te doen naar de kortingen die Jumbo en Albert Heijn vrijwel gelijktijdig bij hun leveranciers proberen te bedingen.
Volgens Liotard maken de supermarktketens misbruik van hun machtspositie en zijn zuivelboeren daar de dupe van.
‘Jumbo en Albert Heijn hebben samen een marktaandeel van 55% in Nederland. Door gelijktijdig kortingen af te dwingen zetten ze zuivelleveranciers en melkveehouders op een vuile manier onder druk. Die kunnen hun waar immers niet meer kwijt als zulke grote klanten afhaken. Het afdwingen van onbillijke verkoopprijzen is verboden in de EU’, aldus Liotard.
Meer: kartikaliotard.eu