Illustratie van: Jotke

Actie: Doe als Albert Heijn, geef jezelf 2% korting

Quote:
@gg: Partij is de consument dus ook wij, dus wij kunnen nu ook onderhandelen bij de kassa van AH pas als alles de kassa is gepasseerd en bij het eind totaal 2% korting beddingen en dan de volle wagen laten staan. moet je zien hoe snel dit van tafel is als we dat met z'n allen doen

@ggJe wens gaat in vervulling, doe je morgen ook mee??:

Geef jezelf 2% korting bij Albert Heijn

Doe als Albert Heijn, geef jezelf 2% korting. Omdat het kan!

Albert Heijn heeft besloten alle leveranciers 2% te korten, omdat het bedrijf groter wil groeien. Dit gebeurde zonder overleg. Boeren - die toch al weinig verdienen - zijn hiervan de dupe.

Een actie van een marktpartij die teveel macht heeft. Maar wie hebben er nou echt de macht? De consument! Wij geven onszelf 2% korting.

Klik op attending om het woord te verspreiden. Als je mee wil doen, stuur dan YFM een message op Facebook, tijd en plek volgen!

Deel dit topic

Reacties

+2
Jack Rijlaarsdam
Kan nog gezellig worden morgenavond in Amsterdam. Gelijk maar een prikkersmeeting van maken?!

Aanmelden via Facebook, moet ik ook nog een account aanmaken...

Co, jij gaat toch ook wel heen, kan ik meerijden? Ik zit namelijk ff zonder auto, gisterochtend weggebracht naar de garage en moest flink doorrijden om de rook voor te blijven... 😞
+1
Grasbaal
Ha leuk, ik wil ook wel heen. Pik je wel op. We hebben morgen wel even contact hoe of wat.

Ben benieuwd wie er nog meer aanhaken.....

PS: ben je zo vroeg klaar met melken?: LOCATIE BEKEND: we verzamelen om 18:45 uur op de Dam in Amsterdam, tegenover het Paleis. Gewapend met 1000 2% stickers gaan we onszelf trakteren op een korting. Uiteraard wordt dit mooi vastgelegd.
+5
ROORDA J
Haal bij AH voor 100 euro bootschappen en zeg bij de kassa dat je maar 98 wilt betalen.Zo niet druk de bootschapkar dan maar in de hoek.!!
koeienboerjames
Grasbaal
Er kwamen enkele tientallen consumenten, boeren en tuinders om de actie vanavond te ondersteunen. Er werden flink wat stickers geplakt. Alle melk was vanavond met 2% korting bij de AH in Amsterdam (zowel de Campina als Arla melk):

Grasbaal
Bij de kassa was toen even wat verwarring bij het afrekenen:
Grasbaal
De boodschappen werden zonder de voorgestelde korting daarna wel gewoon netjes betaald. Nu maar hopen dat Albert Heijn dat straks zelf ook netjes blijft doen:
Grasbaal
Albert Heijn nam daarna geen halve maatregelen en plakte een sticker met dieren geen toegang op de deur:
Grasbaal
Hier wat reacties vooraf en na afloop van de actie. Morgen ook beelden van de actie zelf:
Grasbaal
Hier een video van de stickerplakactie in de supermarkt:

beemster5
Quote:
@Grasbaal: Alle melk vandaag met 2% korting
Volgens mij staat die cameraman bij de karnemelk, beetje zure nasmaak, dat is zeker.
koen
Goede actie !!!!
Grasbaal
Dick Veerman: Wat AH fout deed

In augustus organiseerde Albert Heijn Open Dagen bij de boer. De boeren waren blij en gastvrij. De super toonde zich aardig, betrokken en vooral 'echt' en heel menselijk. Meteen daarna toonde het zich een haai en liet het zien wie het werkelijk is: een gewone geldmachine als iedere andere die op ons gevoel speelt om geld aan ons te kunnen verdienen, maar niets om ons geeft.

Meer: foodlog.nl/artikel/wat-ah-fout-deed/
+1
Grasbaal
Quote:
@Kartika Liotard: ‘Jumbo en Albert Heijn hebben samen een marktaandeel van 55% in Nederland. Door gelijktijdig kortingen af te dwingen zetten ze zuivelleveranciers en melkveehouders op een vuile manier onder druk.

Nu lijkt het net alsof alleen de melkveehouderij slachtoffer is van deze korting maar het betreft natuurlijk elke sector. Ook de producent van lucifershoutjes zal de kortingbrief gehad hebben:


De eenzijdige korting die supermarktketens Albert Heijn en Jumbo bij leveranciers afdwingen is mogelijk in strijd met het Verdrag betreffende de werking van de Europese Unie. Dat stelt Europarlementariër Kartika Liotard.

De Europese Commissie kan Albert Heijn en Jumbo forse boetes opleggen als blijkt dat ze dit EU-verdrag schenden.

Liotard roept vandaag de Europese Commissie op om onderzoek te doen naar de kortingen die Jumbo en Albert Heijn vrijwel gelijktijdig bij hun leveranciers proberen te bedingen.

Volgens Liotard maken de supermarktketens misbruik van hun machtspositie en zijn zuivelboeren daar de dupe van.

‘Jumbo en Albert Heijn hebben samen een marktaandeel van 55% in Nederland. Door gelijktijdig kortingen af te dwingen zetten ze zuivelleveranciers en melkveehouders op een vuile manier onder druk. Die kunnen hun waar immers niet meer kwijt als zulke grote klanten afhaken. Het afdwingen van onbillijke verkoopprijzen is verboden in de EU’, aldus Liotard.

Meer: kartikaliotard.eu

« Terug naar discussielijst

Deel ook jouw kennis en inzicht

Hebben de thema's facebook en albert heijn geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de melkveehouderij kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!