Campina's melk met een verbeterde vetsamenstelling maakt hoge verwachtingen waar

WOERDEN en TILBURG, NEDERLAND, October 4 /PRNewswire/ --
- Extra distributie - Verdere toename merkbekendheid Campina - Campina
Botergoud ook met meer onverzadigde vetten - Nieuwe reclamecampagne start
medio oktober - Campina, yoghurt, vla en pappen volgen eind van het jaar

Campina's melk met een verbeterde vetsamenstelling maakt de hoge
verwachtingen waar. Campina en haar melkveehouders zijn er sinds april in
geslaagd om consumenten en supermarktketens ervan te overtuigen dat melk melk
is, maar dat Campina melk anders is. Campina melk heeft een verbeterde
vetsamenstelling, is geproduceerd door Nederlandse Campina-veehouders, met
koeien die in de wei grazen en met oog voor duurzaamheid. Sinds de
introductie van de nieuwe Campina melk, is Campina melk in nog meer
Nederlandse supermarkten verkrijgbaar dan voorheen. Campina heeft haar
positie als het meest gekochte melkmerk in het Nederlandse koelschap verder
verstevigd. Bovendien is het assortiment uitgebreid met Campina Botergoud,
boter met minder verzadigde vetten. Campina yoghurt, vla en pappen volgen
eind dit jaar. Voor Campina melk komt er medio oktober een nieuwe fase in de
reclamecampagne.

Campina melk met een verbeterde vetsamenstelling is sinds begin april te
koop bij het merendeel van de Nederlandse supermarkten. Campina melk was met
een marktaandeel van 23 procent al het grootste merk in melk. Die positie is
alleen maar verstevigd doordat Campina melk zich onderscheidt van andere
melk. Campina melk heeft het hele jaar door een betere vetsamenstelling dan
andere melk door weidegang van de koeien, in combinatie met speciale
natuurlijke bijvoeding van de koeien van de melkveehouders van Campina. De
productiewijze is nog eens extra duurzaam ook. Want Campina stimuleert niet
alleen dat koeien lekker in de wei grazen, maar ook dat het soja dat in het
veevoer zit, op duurzame wijze geproduceerd wordt in Zuid-Amerika. Daarmee is
Campina de eerste zuivelonderneming die dat stimuleert.

"We wisten dat het een goed concept is om een nieuwe standaard te zetten
in zuivel. De reacties van consumenten en supermarktketens én de marktcijfers
bevestigen dat", aldus Bas van den Berg, als Managing Director CPE Nederland
onder meer verantwoordelijk voor melk, zuiveldranken, yoghurts en vla onder
het Campina-merk op de Nederlandse markt.

Campina Botergoud met meer onverzadigde vetten

Melk vormt de natuurlijke basis voor Botergoud van Campina, het grootste
merk voor roomboter in Nederland. Als het melkvet een verbeterde
vetsamenstelling heeft, geldt dat natuurlijk ook voor de boter. Alle
roomboter in het assortiment van Campina Botergoud heeft sinds kort een
evenwichtiger vetsamenstelling, wat de smeerbaarheid nog meer ten goede komt.
Campina Botergoud is puur natuur en zonder kunstmatige toevoegingen en heeft
een bijzondere smaakbeleving. Daarnaast bevat het meer onverzadigde vetten en
minder verzadigde vetten. De roomboter van Campina Botergoud is verkrijgbaar
in vrijwel alle Nederlandse supermarktketens.

Verdere uitbreiding van het assortiment volgt eind dit jaar, als ook
Campina yoghurt, Campina vla en Campina pappen gemaakt worden van Campina
melk met een betere vetsamenstelling.

Campina bekender dan ooit

Campina heeft de introductie van de Campina melk begeleid met de grootste
reclamecampagne van Campina ooit. Deze heeft ertoe bijgedragen dat de
bekendheid van Campina, het grootste zuivelmerk dat Nederlandse consumenten
het meeste kopen, nog verder is toegenomen. Bovendien geven consumenten aan
dat ze Campina nadrukkelijk in verband brengen met natuurlijkheid en met de
boeren die samen eigenaar zijn van Campina.

De reclamecampagne gaat in de loop van oktober een nieuwe fase in. In de
campagne zal de nadruk nog meer liggen op het gezondheidsaspect. Melk is van
nature al gezond, door de eiwitten, het calcium en de vitamines, maar Campina
melk is nóg gezonder, door de betere vetsamenstelling.

Campina

Campina is een coöperatieve zuivelonderneming met 8.000
leden-melkveehouders, die internationaal actief is. Samen zijn de
melkveehouders de eigenaren van Campina. Dag in dag uit zorgen zij voor hun
koeien en voor het landschap en produceren zij melk van de hoogste kwaliteit.
Deze melk, boordevol natuurlijke ingrediënten waaraan het menselijk lichaam
behoefte heeft, vormt de basis voor melk, zuiveldranken, yoghurt, toetjes,
kaas en boter. Producten die bij de consument bekend zijn onder de merken
Campina, Landliebe en Mona. Daarnaast is Campina wereldwijd bekend als een
van de grootste leveranciers van ingrediënten voor de voedings- en
farmaceutische industrie. Gezamenlijk zorgen Campina's circa 6.300
medewerkers, met hun passie voor zuivel, voor een omzet van meer dan EUR 3,6
miljard.

Deel dit topic

Reacties

Onbekend
Campina maakt fantastische produkten , dit staat buiten kijf! Als ze zorgen dat hun leden ook nog eens een fantastische melkprijs blijven ontvangen is het de mooiste zuivelonderneming van Nederland.
Onbekend
Ze moeten gewoon rekeningen naar de supermarkten sturen, die hoog genoeg zijn, om een goede melkprijs uit te kunnen betalen, zo simpel is het.
Onbekend
Inderdaad voor wat hoort wat! Gewoon genoeg laten betalen zodat de leden een goede melkprijs ontvangen. Niks moeilijks aan.
anonymous_821
Snap niet dat jij zo klaagde over lage melkprijs toen je nog leverde.
Je had gewoon de rekening moeten sturen en zorgen dat ze het betaalden
Niks moeilijk aan, je zegt het zelf
Onbekend
Kijk, zo`n cooperatie, met tig leden, moet toch makkelijker een vuist kunnen
maken, dan een individuele veehouder !
Onbekend
Ze hebben bijna net zoveel personeel als leden.
kan iedere boer eerst 40.000 euro van zijn melkgeld bij campina laten liggen.
Onbekend
dat is nu juist een coöperatie dat personeelslid is voor mij de melk aan het vermarktenzorgt tevens voor correcte uitbetaling en houd tevens de lange termijn in de gaten !!
goed koper kan ik het zelf niet !!
Onbekend
MENSEN GEZOND KOEIEN ZIEK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dat smerige lijnzaad is sterk pensverzurend , koeien krijgen daar gezondheidsproblemen mee!!!!!!!!!!!

ps. heet nutex
Grasbaal
Pakje boter extra kost koe veel energie

Een menu met veel bietenpulp of plantaardig vet stelt een koe in staat om per dag bijna een pakje boter extra te maken. Maar deze melkvetproductie gaat ten koste van haar eigen gezondheid. Eigenlijk is de koe net nadat ze een kalf heeft gekregen beter af met zetmeelrijk voer zoals ma? waarmee ze vooral in haar eigen energiebehoefte kan voorzien.

Promovendus ir. Ari?e van Knegsel van Wageningen Universiteit heeft zestien hoogproductieve koeien verschillende soorten voer geserveerd om na te gaan met welk voer een koe het best af is. Het is een bekend probleem dat koeien die net een kalf gekregen hebben, gezondheidsproblemen kunnen krijgen door een negatieve energiebalans. Veehouders compenseren dat door energierijk voer te geven.

Maar voor de gezondheid van de koe is van belang in welke vorm die energie op het bordje komt. Als het voer in de vorm van vetten of vetzuren wordt opgediend, kan de koe er weinig anders mee dan de vetten uiteindelijk te verwerken in de melk. Voer dat zetmeel bevat, draagt wel bij aan de energiebalans van de koe. Het verschil tussen de twee menu’s kan bij een productie van bijna veertig liter melk per dag bijna een pakje boter aan melkvet schelen: 220 gram per dag.

Een verklaring is mogelijk dat door het verhoogde zetmeelrantsoen de insulineproductie in de koe toeneemt. Insuline zou ervoor kunnen zorgen dat de koe de opgenomen energie ten gunste laat komen van zichzelf en niet in de melk stopt.

Of een beter menu voor de koe ook beter is voor de portemonnee van de melkveehouder, valt nog te bezien. Van Knegsel zegt dat de verwachtingen daarvoor wel positief zijn. Ze veronderstelt dat de boer minder kwijt is aan bijvoorbeeld de dierenarts als de dieren een goede energiebalans hebben.

Ari?e van Knegsel promoveert op 10 oktober bij prof. Bas Kemp, hoogleraar Adaptatiefysiologie, en prof. Seerp Tamminga, emeritus hoogleraar Diervoeding. / Jan Braakman.

[www.wur.nl]

« Terug naar discussielijst

Deel ook jouw kennis en inzicht

Hebben de thema's koeien , melk , amerika , campina , kaas , voer , veevoer , zuivel , soja , duurzaam , natuur , duurzaamheid , weidegang , melkveehouders , boter en zuivelonderneming geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de melkveehouderij kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!

REACTIES
9
DEELNEMERS
3
WEERGAVES
4