‘Minister opent aanval op boeren’ – Agractie haalt hard uit naar uitgelekte LVVN-plannen
Bron
Deel dit topic
Deel ook jouw kennis en inzicht
Hebben de thema's landbouw , agractie en stikstofplannen geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de melkveehouderij kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Reacties
prikkebord.nl/topic/365611/
De Minister is slechts een voorbijganger, de ambtenaren bepalen het beleid.
De DG stikstof zei dus letterlijk dat Aerius niet aangepast gaat worden.
Met de huidige werkwijze kunnen ze opnieuw grote hoeveelheden grond vrijspelen, in dit geval ca 250.000 ha.
Onderbouwing doet niet ter zake, alles onder het mom dat de vergunningverlening weer los moet en daardoor zullen ze meerderheid vinden.
Dat ook het CDA daarmee alle boeren voor de bus gooit boeit ze totaal niks.
Dus sinds begin van de introductie van Aerius wordt er met 0,05 gewerkt, onder de PAS werd hier vrijstelling voor verleent en afgeschoten in mei 2019.
Maar nog steeds werkt men met dezelfde NB-plicht al is dit nu voor boven de 0,005
Met deze wonderlijke stelling is nu dit beleidsvoorstel mogelijk.......
Geen wonder dat de ambtenaren dit niet willen wijzigen, want het is hun speeltje.
Dick Bal krijgt een erebaantje bij SBB
En als we allemaal de focus hebben op legalisatie, dan gaat dit dus niet veranderen.
Aerius geeft met de valse uitkomsten al meer dan 10 jaar een onzinnige invulling aan vergunningverlening.
Toch is er géén weerstand via de rechtbank en RvS..........
want, zo concludeert de rechter telkens weer; "niet in het geding is dat er significante effect zijn......"
Met als gevolg deze climax
Was er maar een onderbouwing beschikbaar dat de Aerius uitkomsten tot zeker 18 mol niet te onderscheiden zijn van 0 of eentje waaruit blijkt dat vanaf 300 mtr de onzekerheden groter zijn dan factor 2 en in beide gevallen géén NB nodig is..............