Onderzoek naar inzet van kaaswei als aanzuurmiddel voor mest

Binnen het project 'WeiMest' gaan vijf melkveehouders die ook kaas produceren samen met kaasproducent Poldergenot onderzoeken of het gebruik van kaaswei uit hun kaasmakerijen kan bijdragen aan het verlagen van de emissies van het melkvee. Daarbij willen ze de kaaswei inzetten als een natuurlijk aanzuurmiddel voor de mest. Door de natuurlijke zuren in de wei daalt de pH van de mest, waardoor processen die ammoniak- en methaanemissies veroorzaken worden afgeremd. Daarnaast zorgt de aanwezige koolstof in de wei voor extra potentieel bij bedrijven die werken met mestvergisting. 

Deel dit topic

« Terug naar discussielijst

Deel ook jouw kennis en inzicht

Hebben de thema's mest , melkvee , kaas , melkveehouders , wei , mestvergisting en koolstof geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de melkveehouderij kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!

REACTIES
0
DEELNEMERS
0
WEERGAVES
341