Hoger beroep stikstofzaak: Greenpeace eist meer stikstofreductie
Greenpeace heeft in het hoger beroep van de stikstofzaak de eis dat in 2030 ten minste 74% van de natuur onder de kritische depositiewaarde (KDW) wordt gebracht opnieuw op tafel gelegd. De Staat ging in hoger beroep tegen de uitspraak van de rechtbank van januari 2025 dat de Staat in 2030 50% van de stikstofgevoelige natuur moet beschermen. In plaats van daadkrachtige actie, heeft de Staat vooral een doelmatige aanpak verder vertraagd en stelt dat het doel niet meer haalbaar zou zijn. Greenpeace komt vandaag echter met nieuw bewijs dat het wettelijke doel voor 2030 wel degelijk haalbaar is, en eist dat de Staat juist méér natuur gaat beschermen tegen stikstof.
Bron
Deel dit topic
Deel ook jouw kennis en inzicht
Hebben de thema's stikstof , natuur , uitspraak , greenpeace , kdw en nieuw geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de melkveehouderij kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Reacties