Melkprijs Arla geldt na fusie ook voor DOC-leden

De eerste melkprijs van Arla sinds de fusie met DMK en DOC Kaas blijft ongewijzigd, voor zowel gangbare als biologische melk. Toch zit er voor boeren in Nederland en België een klein 'afrondingsplusje' in. In Nederland gaat de gangbare melkprijs bij Nederlandse standaardgehalten 12 cent omhoog, in België pakt de plus kleiner uit.

Deel dit topic

Reacties

De fusie is pas over 2 jaar afgerond, tenminste ik weet niet beter dan dat we eerst 2 transitiejaren krijgen
@mlkvhoudr Volgen mij gaan doc boeren niet blij worden met de melkprijs van juni

(klik om te vergroten)

@matthijs0 Dat zijn niet de prijzen van juni
@theo-lamers Arla gelijk gebleven toch?
Quote Reactie van @theo-lamers:
Volgen mij gaan doc boeren niet blij worden met de melkprijs van juni

Dit staat er in het artikel van BenB:

Wel gaat de melkprijs vanaf 1 juni gelijk lopen aan die van Arla qua publicatietijdstip en mutatie.
@GJ Bosch dat laatste betekend volgens mij een iets eerdere uitbetaling, dacht de 12e ipv de 15 en en het voorschot komt op de 27e
+1
@mlkvhoudr tijdens de 2 transitiejaren +2 cent extra op de melkprijs. Dat heeft men de dmk doc leden vorig jaar toegezegd.
+2
@Framos die 2 cent komt van arla maar ging ook naar de al arla leden, ik heb in mijn leerdammertijd geleerd dat toeslagen niks zeggen zo lang je niks weet over de basisprijs, dus dat is gewoon afwachten geblazen
@mlkvhoudr Weet jij ook of de Jumbo melkstroom blijft bestaan als de fusie definitief is?
+3
@GJ Bosch ik ben nu medeeigenaar he en we hebben vroeger geleerd dat je dan zegt: dat is concurrentiegevoelige informatie, daar kan ik geen uitspraken over doen
+1
Quote Reactie van @mlkvhoudr:
dat is concurrentiegevoelige informatie,

Er lezen hier geen concurrenten van Arla DOC mee mee , dus je kunt het rustig zeggen
+1
@GJ Bosch Is gewoon een contract tot en met 2028
+1
@mlkvhoudr Ik heb andere info. Maar zal vanwege het hoge gehalte aan concurrentiegevoelige informatie er verder het zwijgen toedoen. Het is allemaal toch wel ontzettend spannend hè 🤫

« Terug naar discussielijst

Deel ook jouw kennis en inzicht

Hebben de thema's melk , melkprijs , fusie , belgië , kaas , arla , doc , dmk , boeren en nederland geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de melkveehouderij kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!

REACTIES
14
DEELNEMERS
5
WEERGAVES
2.343