Alex the Dutch Farmer - Voor alles is een eerste keer

Deel dit topic

Reacties

+1
De beste man verdoet veel tijd op kopakker
+3
@cs-agrar Dat doen alle mensen met een frontmaaier vind ik, in die tijd dat ze zitten te klooien op de kopakker ben ik met alleen een achtermaaier al lang weer de volgende baan aan het maaien
Quote Reactie van @labella:
in die tijd dat ze zitten te klooien op de kopakker ben ik met alleen een achtermaaier al lang weer de volgende baan aan het maaien

ja vast 😂
Quote Reactie van @labella:
in die tijd dat ze zitten te klooien op de kopakker ben ik met alleen een achtermaaier al lang weer de volgende baan aan het maaien

ja vast 😂
@cs-agrar ja x vaker doorsteken scheelt veel zeker met frontmaaier kan dat mooi rijd toch niks plat
@kleine boer We doen altijd 3 keer rond en dan van 1 kant op en neer en niets steken, front en een achter maaier.
@Cowboy3 heb liefst de achtermaaier naar het te maaien toe vind da nog steeds fijnste maaien en met 2 x rond al flink ruimte das genoeg ast droog is ast natter is doe ik vaak x vaker rond
@kleine boer Met gps kunde allerlei gein uithalen van banen overslaan tot aan de andere kant beginnen.
+1
@Cowboy3 maaien we ook mee en toch heb ik liever de achtermaaier naar het te maaien toe
+1
@cs-agrar te druk met filmen en praten😜
Frans1 (@Frans1)
@cs-agrar nou en, ieder op zijn manier. Vaker doorsteken, geeft meer niet volle maaibreedten laatste baan, tenminste, zonder gps
+3
Wel z'n eigen tijd 😜
+1
Ja je zou denken dat die trekker wel GPS en autosteer zou hebben. Wij maaien 3 keer rond en dan zig zaggen we èèn kant op. Kun je ook makkelijker Feestboeken en texten
+1
Frans1 (@Frans1)
@corjan-doornenbal Dan vind ik er geen r@@t meer aan🫣🤭
@Frans1 al geprobeerd lijkt mij wel wat maar tot nu toe nog te krenterig geweest om het te kopen
Frans1 (@Frans1)
@bio boer nee. Vind gps makkelijk om de rijpaden in het graanland te maken en met km strooien. Maar is dan mn zoon die het doet🤫
@Frans1 Met alles eigenlijk. De grondbewerkingen, maaien, rollen mestrijden. Ook heel makelijk in het donker!
Frans1 (@Frans1)
@corjan-doornenbal de pest is dat je niet meer op hoeft te letten, daar wordt het verrekte saai van.
Snap wel wat je bedoelt, daarom heb ik het er ook bij genomen, maar ik laat de jongens er wel mee spelen. Je krijgt er wel mooi strak werk van, mooie rechte spuitbanen in het graan, zaaibanen netjes recht, banen overslaan met bewerkingen zodat je niet hoeft te steken maar vlot door kunt rijden, km strooien gaat preciezer,enz
+1
@Frans1 Ja idd er gebeuren ook ongelukken mee. trekkers in de zelfde baan tegen elkaar crossen. Tegen palen, masten of ander opstakels aan rijden. Of in slaap vallen. Het is lang niet altijd veilig idd
@corjan-doornenbal GPS is geweldig, kan onder het maisplanten mijn kantoor werk doen, en onder het maaien een beetje prikken.
Dubbel efficientie 😄
@Frans1 Ja idd er gebeuren ook ongelukken mee. trekkers in de zelfde baan tegen elkaar crossen. Tegen palen, masten of ander opstakels aan rijden. Of in slaap vallen. Het is lang niet altijd veilig idd
+1
ted9 (@ted9)
Alex is de gene die het laatst lacht daar net over de grens. Lekker melken zonder stikstof en fosfaat geneuzel. Mooie snede gras.
+2
@ted9
Quote:
Lekker melken zonder stikstof en fosfaat geneuzel.

Gras is bij de buren altijd groener
@duitser klopt daarom moet je er ook af en toe naar toe, en dan snel weer terug 😀

« Terug naar discussielijst

Deel ook jouw kennis en inzicht

De melkveehouderij staat bol van de ontwikkelingen. Elke dag worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de melkveehouderij kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!

REACTIES
24
DEELNEMERS
13
WEERGAVES
2.978