McDonald's waarschuwt alvast: we worden te duur voor u

McDonald's verraste analisten met hogere omzet- en winstcijfers dan verwacht. Maar die opleving is tijdelijk, waarschuwt de hamburgerketen in de Financial Times. De stijgende energie- en rundvleesprijzen gaan de gemiddelde klant hard treffen.

Meer: foodlog.nl/gespot/2026-05-08/

Deel dit topic

Reacties

+7
Frans1 (@Frans1)
Mc Donalds prijst zichzelf uit de markt, voor matige kwaliteit zo langzamerhand de hoofdprijs gaan vragen kost klanten. Je kunt voor de prijs van de Mc D. Hier ook gewoon naar een restaurant, waar de ambiance beter is, en het eten en drinken ook. Dan is de keuze snel gemaakt. Daarom zitten de Mc D's niet meer vol
@Frans1

Gaan die bourgondische Fransen wel naar de Mcdonald‘s?
Frans1 (@Frans1)
@Braboboer jawel hoor, de jeugd wel. Maar snackbars hebben ze hier niet, en restaurants zijn dicht tussen 13.30 en 19.00 uur. Wil je daar tussen wat eten kom je al gauw bij fast-food uit
+3
Jannus (@Jannus)
Quote Reactie van @Frans1:
matige kwaliteit

Ben 1 keer met vrienden in een Mac geweest en was zo teleurgesteld dat ik er nooit meer 1 heb bezocht,ga liever naar een goede snackbar(liever restaurant)want ik eet graag goed en de prijs is vergeten,kwaliteit beneden maat niet
@Jannus ik rij ook liever om of een stukje binnendoor om een snackbar te vinden, maar met kinderen in de auto word het toch een x de Mac noodgedwongen
+1
@Jannus Als je kleine kinderen of kleinkinderen hebt ontkom je er niet aan om naar de Mac te gaan.
en de friet vind ik niet verkeerd.
+2
Kars (@Kars)
@Frans1 matige kwaliteit? Die friet is gewoon van de beste friet aardappelen. Alleen de beste wil Mc Donalds weet ik uit eigen ervaring.
Jannus (@Jannus)
Quote Reactie van @Kars:
Alleen de beste wil Mc Donalds weet ik uit eigen ervaring.

Dat is een prijskwestie,bij veel aanbod gaat elk kleine kriel afkeuring van hele vrachtwagen,bij schaarste is alles te verkopen
+1
Kars (@Kars)
@Jannus dat klopt. Maar mc Donalds heeft wel eisen waar een russet burbank aan moet voldoen. Die willen altijd dezelfde friet serveren. En dat lukt alleen als je eisen aan de aardappel verwerkers stelt. Ook mc Donalds heeft daarin naam hoog te houden.
Tussen snackbar en snackbar zit ook wezenlijk verschil en kwaliteit friet. Sommige bakken van die korte rommel.
Jannus (@Jannus)
Quote Reactie van @Kars:
Tussen snackbar en snackbar zit ook wezenlijk verschil en kwaliteit friet.

Daar moet ik je ook weer gelijk in geven,zelf ben ik zo dat wanneer ik een keer geweest ben en het smaakt me niet dan kom ik er niet weer,prijs kijk ik zelden naar als het maar goed te eten is
@Kars die korte friet komt van een fabriek die weinig bij prducten zoals ardappel croqueten maakt
+5
Frans1 (@Frans1)
@Kars
Quote:
matige kwaliteit? Die

Ja. Je wilt toch niet beweren dat het een culinair hoogstandje is wat je daar eet? En die friet zal wel goed zijn, de bereiding/servering mankeert nogal eens wat aan.
Voor ff snel wat naar binnen schuiven voldoet het, voor alle andere gelegenheden ga ik liever naar een gewoon restaurant
+1
@Frans1 Volgens mij raken de frieten het vet amper aan in de Mac
+1
Frans1 (@Frans1)
@JappieJo dat dus. Misschien is de kwaliteit van de friet wel goed, maar vaak is het slappe hap daar
@Frans1 appels en peren kun je niet vergelijken
+2
Quote Reactie van @Kars:
matige kwaliteit?

Vorig jaar voor het laatst een Big Mac gehaald, ga er nooit weer heen! Broodje was zo droog als Sinterklaas z'n achterwerk en nog knap duur ook
+2
@labella mac vind ik beter dan door snee snackbar

De standaard goedkope broodjes heb ik dan niet
Quote Reactie van @bio boer:
mac vind ik beter dan door snee snackbar

Gelukkig hebben we hier wel een hele goede Chinese snackbar
+6
@labella
Quote:
. Vorig jaar voor het laatst een Big Mac gehaald, ga er nooit weer heen! Broodje was zo droog als Sinterklaas z'n achterwerk en nog knap duur ook

Je moet wel eerst het kartonnen doosje eraf halen voordat je een hap in die hamburger zet.
+1
Quote Reactie van @familie pelle:
Je moet wel eerst het kartonnen doosje eraf halen voordat je een hap in die hamburger zet

doosje?? 😂
+2
pieta (@pieta)
Quote Reactie van @labella:
Broodje was zo droog als Sinterklaas z'n achterwerk

En hoe weet jij dat?😁
pieta (@pieta)
Quote Reactie van @Kars:
Alleen de beste wil Mc Donalds weet ik uit eigen ervaring

Onze handelaar in rosé zei in de tijd dat de slachtkoeien duurder waren dan de rosékalveren McDonalds toch de afgemolken koeien bleef kopen omdat ze anders nooit meer terug konden. De friet is prima bij de Mac en het ijs/milkshake smaakt ook nog wel. Jammer van het houten bestek. Dat maakt dat het ijs dan naar hout smaakt. Ben er laatst toen er hier één zijn rijbewijs heeft gehaald even mee door de McDrive gegaan. Dat leek hem leuk. Met het hele gezin zijn we er nog nooit geweest.
@Frans1 n kip 9 menu met milkshake is al 13,40 tegenwoordig…. De kracht is de “snelheid” van bestelmoment tot dat het op je tafel/door het raam gaat.
Frans1 (@Frans1)
@Boertje_st Dat snap ik wel, daarom ga ik er af en toe ook langs, gewoon ff snel volvreten🤭 optie snackbar is hier niet🤷
+2
HansBa (@HansBa)
@Frans1 snel vol valt ook tegen, probeer maar is hoeveel van die dunne hamburgertjes je moet eten voor je vol zit...
+2
Frans1 (@Frans1)
@HansBa
Quote:
snel vol valt ook tegen, probeer maar is hoeveel van die dunne hamburgertjes je moet eten voor je vol zit...

Geloof me, het lukt vlot. Ik heb ervaring😄 burgermenu met paar extra burgers en doos kipnuggets, dan heb je wel ff genoeg😎😄
HansBa (@HansBa)
@Frans1 moet je ook eens met alleen broodje hamburger proberen. Kijken wanneer je vol zit.
Zelf zat ik op 7. Die dingen vullen echt niet.
+1
@HansBa die hamburgers zijn idd maar kleine broodjes. Ik bestel altijd een quarterpounder. Veel beter.
@hookwood zijn er nog mensen die de standaard broodje bestellen die vroeger de euro knaller heten ?

Daar kun je natuurlijk ook niet meeste van verwachten de kinder burger zo ik hem noem

Big tasty/ quaterpounder /big mac en vaak tijdelijke variant zijn best goede broodjes

Die anderen zijn ook slag goedkoper en neem ik nooit

Maar de mac wrap is ook lekker
royale (@royale)
@bio boer ik ben waarschijnlijk één vd weinigen die bijna niet bij de Mc komt. Afgelopen jaar voor het eerst in jaren weer bij de Mc geweest. We hadden op de beurs in Hardenberg weinig tot geen eten gehad en verder waren de restaurants dicht. Ik had nog nooit gezien dat je moest bestellen bij een scherm!!! Maar het broodje smaakte nog steeds hetzelfde, niet super, maar ook niet verkeerd! Ik eet niet vaak buitenshuis, maar dan wordt het wel een restaurant.
@royale kom er ook niet vaak maar onderweg met de caravan vaak terug rijd is wat vaste prik je kan dan moeilijk ergens parkeren en zo iets als harden berg als je daar laat weg komt en je hebt trek komt nog wel voor

Maar de haje stoppen we ook nog wel eens
Van der valk daar in tegen weer nooit gedaan om te eten

Voor de rest kom ik er niet bij de mac
pieta (@pieta)
@royale Ik kom er ook eigenlijk nooit. 1 keer per 10 jaar misschien. Wij zijn er met het hele gezin nog nooit geweest. De oudste wordt 20 dit jaar.
@pieta ben er ook nooit geweest met mij ouders en ik denk dat mijn vader en moeder er nog nooit geweest zijn
+1
@pieta Nooit binnen geweest en zal ook nooit gebeuren, zit een 5km verderop en hier gooien ze de rommel de auto uit (bekers en bakjes)
Komt er vaak naast, altijd volk hebben er nu ook nog KFC naast gebouwt, da kan wel allemaal.
+2
@Cowboy3 hier in de bermen het zelfde beeld.
Zitten een kilometer of 6/7 van de gele m, hebben hier met weinig huizen de kans om het uit het raam te flikkeren.
Ben er in mijn leven maar 1 x geweest,en das al meer dan 20 jaar geleden.
Hebben hier voorkeur voor afhalen of restaurant van de Chinees .🙂
@Cowboy3 scheelt is allemaal papier wat ze verkopen geen blikjes drinken
@bio boer Die grote bekers hebben plastic deksels en rietjes.
+1
@Cowboy3 dan valt mee hoe veel last je er van hebt want plastic rietjes en deksels zij. Al jaren verboden en daar houden ze zich ook aan bij de mac
@bio boer en lepels van hout dat is vreselijk

(klik om te vergroten)

+1
@bio boer en papieren rietjes is ook troep om mee te drinken trouwens maar is van uit de overheid verplicht wij geven nog wel bio afbreek baar plastic lepels bij ijs aan klanten hout vinden we vreselijk verpest ons goede ijs maar mag officieel niet
HansBa (@HansBa)
@hookwood volgende week is m'n vrouwtje op vakantie, rij er dan wel is langs voor zo 1. Ben benieuwd.
+1
@HansBa Ga je niet mee met vrouwtje?
HansBa (@HansBa)
@Hooibaaltje haha nee dit keer niet, ze gaat met onze zoon, omdat hij geslaagd is voor Zone college, naar de Azoren. Bekijk later de foto's wel😎
@HansBa Ai :
Ja, het eten van McDonald's is inderdaad zo samengesteld dat je er snel weer trek in krijgt. Dit komt door een combinatie van voedingswaarde en de snelle opname in je lichaam. MediqDe belangrijkste redenen voor dit effect zijn:Hoge bloedsuikerpiek: Fastfood bevat veel snelle koolhydraten (glucose) en weinig voedingswaarde. Dit zorgt voor een snelle stijging van je bloedsuikerspiegel, waarop het lichaam reageert door veel insuline aan te maken.Insulinerespons: Door de hoge insulineproductie daalt de bloedsuikerspiegel weer snel, wat leidt tot een nieuw hongergevoel.Verzadiging: De fructose-glucosestroop in bijvoorbeeld broodjes wordt zeer snel opgenomen door het spijsverteringskanaal, wat bijdraagt aan een snelle terugkeer van honger.Verslavend effect: Onderzoek suggereert dat ongezond eten (junkfood) ervoor kan zorgen dat je sneller weer naar meer verlangt, zelfs als je maag al vol is. Mediq +2Hoewel het niet direct zo is ontworpen dat je ongelukkig wordt, is de samenstelling van de producten (veel vet, zout en suiker) wel een factor die maakt dat je er vaak sneller weer trek van krijgt dan van een voedzame maaltijd.
+2
grös (@grös)
@Frans1
Paar jaar terug na vakantie vliegtuig-trein een keer geweest om 0:30, ja weinig optie. Maar viel tegen, had beter iets omrijden via de Karre..
+1
@grös altied goed en 8 dagen per week open! Daar heb ik ook borden vol van Gerda's macaroni opgevreten op de meest onlogische tijden
+1
George (@George)
@Frans1 Het is niet geweldig allemaal maar je weet in ieder geval wel wat je krijgt! Of ik nu bij de Mac Donalds in Nederweert ,Best , Leuven , Parijs , Barcelona , München of Wenen kom. Het zijn exact dezelfde menu's met dezelfde kwaliteit en smaak.
Frans1 (@Frans1)
@George Dat klopt, als wij zin aan wat hebben gaan we er ook wel eens heen, maar met kwalittit bedoel ik alles, dus eten, drinken, maar ook de ambiance. De Mac is een plek waar je ff gauw wat naar binnen werkt tussen door, niet voor een fatsoenlijke maaltijd
+1
@Frans1 gingen vroeger met de kinderen t liefst naar stadskanaal naar de mac, over ambiance gesproken, prachtig daar, kwam jeugd met brommers en auto's zo wij vroeger reden, zelf wat verbouwd, hella schijnwerpers aan bumper, t ouder spul😊
+1
Frans1 (@Frans1)
@weurding
Quote:
gingen vroeger

Toen was de Mac nog een kinder restaurant, nu een kille blokkendoos
@Frans1 hier niet mac 30 euro en restaurant 120 euro

Toch wil mac ook nog best kwaliteit vlees voor hun burgers volgens mij is niet meest goedkope troep als bij diepvries burger die snackbar wel gebruikt

Maar pannenkoek huis red je ook nog vrij schappelijk
+1
@bio boer kom zo 4x per jaar in mac vind dan altijd best wel lekker
+6
pieta (@pieta)
Quote Reactie van @bio boer:
kom zo 4x per jaar in mac vind dan altijd best wel lekke

Tja, jij bent natuurlijk biologisch eten gewend. 😁
@bio boer Vorige week nog bij de Zaagkoele in Dwingeloo gegeten in het zonnetje op het terras , een heerlijke spare rib met groente en friet erbij voor 20 euro . Daarvoor ga ik niet naar de Mac
@Hans is Hobby boer het is hier nog goed toeven😁
Elvis (@Elvis )
@Hans is Hobby boer bospub dwingeloo is ook een aanrader
@Elvis Dwingeloo is op zich al een aanrader. Dan ook nog collega's als toerist is het beste van alles.... 😅
@GJKlaassen komen wel vaak in die omgeving voor korte paar dagen er op uit
+1
@bio boer nou moet je het niet te spannend maken...
@Hans is Hobby boer ook wel paar keer geweest met stro balen

Brink zicht in ruinen is ook vaste locatie voor ons onee die daar tegen over 🙈 lunings

restaurantluning.nl/
Frans1 (@Frans1)
@bio boer
Quote:
hier niet mac 30 euro en restaurant 120 euro

Je moet de Mac niet met een sterrenresraurant gaan vergelijken hè, ook bij jullie kun je voor minder ook lekker buuten de deur eten
+1
@bio boer Het kan wel voor een schappelijke prijs en een stuk beter dan mac

(klik om te vergroten)

+1
Jannus (@Jannus)
@labella mooie lijst en goed spul,ben er een keer geweest
@labella permanent gesloten aldus Google 🤔
@JappieJo Op zondag wel..😜 Spoorzicht is gewoon elke donderdag, vrijdag en zaterdag geopend
+1
@labella jammer dat we hier niet zoveel zaken hebben als futterkrippe en kiek in de pan
+1
@weurding Wij gingen bijna om de week naar Schweinswirt maar die is helaas per 1 mei gesloten, zal zo als ik hoorde wel weer open gaan met nieuwe uitbater en nieuwe kaart....😥
+1
@labella eigenaar van het pand gaat verder met hetzelfde personeel. De oude naam komt ook terug
@labella dat is snackbar
+3
@bio boer pannenkoek? 17,50 voor wat beslag met reepjes spek en paprika.... nou nee, liever een döner, ben je echt vol beneden een tientje
+1
Frans1 (@Frans1)
@weurding die komen hier ook steeds meer. Kebabmenu 11 euro, heb je een knappe portie
@weurding ik betaal er 12 euro voor pannenkoek 🤷‍♂️

Maar ik wil altijd ook voor en na gerecht dan dan loopt de rekening vaak snel op voor is vaak 15 euro hoofd 30 na 10 dan nog wat drinken zit je met 2 personen zo op 120 euro

Snackbar vreet hutten turken en zo kom ik weer weinig hebben thuis wel frituur moet al 5 km rijden voor snackbar om we zo afgelegen wonen als we er op uit zijn ga ik graag echt uit eten doen we op vakantie ook wel alle dagen
+1
George (@George)
@bio boer Vorige week met hele gezin naar Restaurant in Eindhoven geweest waar ze wagyu vlees serveren . €117 per persoon. Het was echt geweldig lekker en het was ook genoeg. Maar dat mag natuurlijk ook wel voor die prijs. We hadden het cadeau van onze kinderen gekregen voor onze verjaardagen.
@George haha zo gek nog niet gehad per pp 😇 die 120 was voor ons samen

Zo af en toe heeft dat wel wat zo jaren terug diner bon gekregen met 100 euro er op was vrij beperk waar je het kon inleveren waren we ook bij zo chique de friemel zaak beland was ook wel een beleving met al die etiketten en tafel vol bestek er bij 😅
+1
Quote Reactie van @bio boer:
chique de friemel zaak

Met nauwelijks wat op je bord, kwam laatst tegen dat iemand vroeg aan iemand die in zo'n tent was geweest: "hoe vond je het eten?" Antwoord: "bij toeval".
+1
j h p (@j h p)
@kanniewaarzijn Ober mijn bord is nat. Ober: meneer dat is uw soep.
@George echte wagyu is toch stuk duurder?
George (@George)
@weurding Het was echte Japanse Wagyu A5 vlees .
+1
Quote Reactie van @George:
A5

Was overheen gereden om het vlees mals te maken?Of gegrild op asfalt?
George (@George)
@Vdejong Je weet duidelijk niet waar je het over hebt.
@George Inderdaad weet ik dat niet daarom stel ik ook vragen
@Vdejong zo noemen ze dat vlees waarom weet ik ook niet
@bio boer Zie wel S33, A5 zie ik niet
George (@George)
@Vdejong
Wagyu beef grades
Beef grades indicate the meat quality, and in Japan they are determined based on the "Beef Carcass Trade Standards" approved by the Ministry of Agriculture, Forestry and Fisheries. Two factors are used to determine the rating: the yield grade and the meat quality grade.

The yield grade has three levels: A, B, and C, with A being the highest. The meat quality grade has five levels: 5, 4, 3, 2, and 1, with 5 being the highest.

Beef is graded in 15 combinations: A1 to A5, B1 to B5, and C1 to C5, with A5 representing the highest quality for both yield and meat quality.

The yield grade refers to the percentage of edible meat in the carcass. The meat quality grade is determined by four criteria: marbling, meat color, firmness and texture, and fat luster and quality.[71]

Beef Grades
Yield Grade Meat Quality Grade
5 4 3 2 1
A A5 A4 A3 A2 A1
B B5 B4 B3 B2 B1
C C5 C4 C3 C2 C1
@George heeft ook echt meerwaarde dat
Wagyu Vlees ?
George (@George)
@bio boer Het is werkelijk heel lekker. Of iemand het geld er voor over heeft is een ander verhaal.

matsu.nl/
Frans1 (@Frans1)
@George Dat is met alle luxe produkten zo
+1
Mac is duur en het eten daar is niet lekker.
Mooie discussie over het eten hier. Het feit is volgens mij wel dat wij melkveehouders blij moeten zijn met de Mac do dat ze enorm veel van onze uitstootkoeien wegwerken.
@Deblonde ken een stierenmester van zwarte holsteiners en die levert aan Mac do. Krijgt 0,30 cent extra via contract van een jaar en als de prijs omhoog gaat gaat hij ook omhoog. Maar niet omlaag. Betrouwbaar adres.
@Farmerbn die ken ik ook; die afnemer
Mc Donalds wordt bij ons ook wel "The Golden Arches Fine Dining" genoemd.
De kids wilden vandaag graag naar de Mac... blij dat ik ze toch bij vd Valk over de drempel heb gekregen 😁
Quote Reactie van @GJKlaassen:
bij vd Valk

Alsof dat zoveel beter is. Wat vandaag niet op gaat, wordt morgen bij het lopend buffet geserveerd (mijn vrouw heeft er gewerkt)
+4
@Vdejong is niks mis mee. Doe je thuis ook. Beter dan weggooien
@Vdejong ik ben altijd te spreken over vd Valk.
Echter deze, A'foort, was qua eten niet best. Lauwwarm en de valkburger voor de kids was te hard.
Koeien brengen fiks geld op, dik 20 automobilisten door rood kruis gereden bij koe op snelweg, à290 euro😁
arie.j (@arie.j)
Komt er letterlijk nooit
En aandelen ervan moet ik ook al niet
maar goed ook
google.com/search/…

« Terug naar discussielijst

Deel ook jouw kennis en inzicht

De melkveehouderij staat bol van de ontwikkelingen. Elke dag worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de melkveehouderij kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!

REACTIES
101
DEELNEMERS
35
WEERGAVES
4.222