Melkprijsvergelijking 2026 tm april

Melkprijsvergelijking 2026 tm april

Deel dit topic

Bijlages

(klik om te vergroten)

Reacties

+1
Over maart ontvingen wij netto $0.98/l. Even afwachten wat de melkprijs gaat doen wanneer er vanaf deze maand meer uitbetaald wordt voor eiwit dan voor vet
Bungelt rfc nou beetje onderaan....?
Edvof (@Edvof)
@kleine boer dat kan maar 1 ding betekenen, volgende maand garantieprijs verder omhoog.
+1
@Edvof volgens mij betekend het ze het gewoon niet goed doen op dit moment als de vergelijker klopt...
+1
Edvof (@Edvof)
@Edvof de garantieprijs is de gemiddelde melkprijs uitbetaald door concurrenten inclusief winstuitkeringen, van de bedrijven die openlijk en transparant hun melkprijs publiceren.
Alleen de prestatietoeslag geeft aan of RFC het een wel of niet goed doet.
@Edvof dan zullen ze het in 2026 wel goed doen gewoon iets minder uitbetalen komt de prestatie te goede?
Edvof (@Edvof)
@kleine boer ze hebben geen invloed op de garantieprijs, ze schatten hem alleen aan het begin van de maand in. Is die te veel afwijkend wordt die gecorrigeerd
@Edvof waarom staan ze dan nu niet in de top vd melkprijzen? Ergens is dr invloed....
Edvof (@Edvof)
@kleine boer omdat doc en arla nu hoger staan door het inrekenen van de fusiebonus
@Edvof uhmmm weet niet hoe jij kijkt maar doc net boven doc arla 5 ct lager in het schema maar de stromen die arla en doc hebben maken de prijs en daar kan rfc niet in mee zo zie ik het.....
+2
@Edvof De kale melkprijs bij DOC is al hoger over de eerste 4 maanden als van RFC
@Edvof die correctie hadden ze ook al gedaan toch en april hadden ze de hoogste uitbetaling prijs

Quote:
De Garantieprijs voor april wordt met 2,50 euro verhoogd. Deze verhoging houdt verband met het aantrekken van de marktvraag, waardoor wordt verwacht dat referentiebedrijven hun prijzen voor gangbare boerderijmelk zullen verhogen. Tevens is in de verhoging een positieve correctie over de afgelopen periode verwerkt.
Bij Vreugdenhil is het helemaal niet best
ted9 (@ted9)
@Het moet maar Dan heb je wel liggen slapen als je daar nog aan leveren moet. Waren mogelijkheden genoeg de laatste 3 jr om te switchen
@Het moet maar is de nieuwe strategie van Vreugdenhil heb ik uit betrouwbare bron. Ze kopen liever de liters in die hun passen en op het moment dat het hun past. Spotmarkt is meestal lager dan melkprijs op een aantal jaar na dan. Maar per saldo is dat voordeliger van hun. Als je vertrekt zijn ze er ook helemaal niet rouwig om heb ik zelf ook gemerkt.
+2
@Weg (@@Weg)
Doc doet het ook prima, zeker met de melkstroom tuurlijk.
+2
@@Weg Ja vind ik ook. Knap van hun. Ook mooi voor de boeren die hun altijd trouw zijn gebleven
+1
Edvof (@Edvof)
@Fries boertje zeker een mooie melkprijs voor de DOC boeren. Alleen zit in deze vergelijking ruim 2 cent fusie premie, waardoor die positief uitvalt. Maar nogmaals meer dan gegund, ze hebben het ook vaak zat niet gekregen.
+1
@Edvof is dat zo? Waar zie je dat staan? Volgens mijn info wordt deze 2 cent achteraf verrekend over de geleverde melk. ( trouwens: fusie al rond?)
HansBa (@HansBa)
@@Weg hoe moet ik die nabetaling van 2,31 cent lezen? Is dat ook over eerste kwartaal, uitbetaald of verwacht, of nog over 2025 ontvangen?
@Weg (@@Weg)
@HansBa geen idee misschien weet Bosch het. Hoe heb je het overigens met duurzaamheid punten van LD hadden hier nog wel verwachting maar kwamen niet veel boven gemiddeld
HansBa (@HansBa)
@@Weg heb je de leerdammer courant?
Staan we voorop, staat ook wel wat over duurzaam in het artikel.
+1
@Weg (@@Weg)
@HansBa jazeker maar nog niet gezien, morgen gelijk ff kijken, woon zelf niet meer op bedrijf.
+3
@HansBa mooi artikel hans mag je trots op zijn

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

+1
HansBa (@HansBa)
@mlkvhoudr bedankt kerel👍, boerentrots.
De beste boer van Baalder, maar goed ben ook de enigste nog😀
+1
Elvis (@Elvis )
@HansBa 1000.000 kg in een 2x6💪
+1
HansBa (@HansBa)
@Elvis haha ja , duurt ff maar dan heb je ook wat! En goedkoop.
+3
@Weg (@@Weg)
@HansBa net gelezen, mooi bedrijf en zeker niet stil gezeten veel succes samen.
HansBa (@HansBa)
@@Weg dankjewel.
@GJ Bosch Dus Arla betaald jou de gemiddelde duurzaamheidstoeslag én de toeslag voor de aparte melkstroom?!
Bij FrieslandCampina ontvangen de Planetproof leveranciers een toeslag van 5 cent, maar delen ze niet mee in de duurzaamheidstoeslag/weidegangtoeslag. Alles op deze manier bij elkaar optellen geeft volgens mij verkeerde uitkomsten....
Wanneer ik persberichten over Arla nakijk, wordt daar een nabetaling van 2,20 gepresenteerd, zowel over 2024 als over 2025, dus hoe u nu aan 3,25 komt....
Quote Reactie van @horstink:
Bij FrieslandCampina ontvangen de Planetproof leveranciers een toeslag van 5 cent, maar delen ze niet mee in de duurzaamheidstoeslag/weidegangtoeslag.

Ik heb navraag gedaan bij een lid van Arla die meedoet aan de "beter voor" melkstroom. En zij kregen alle premies behalve de vlog premie. Dat is in lijn met de reactie die Arla een jaar geleden op prikkebord heeft gezet (zie afbeelding)

Over de nabetaling van ruim 3 cent: vanwege de fusie met DMK krijgen de leden van Arla een transitievergoeding van ongeveer 1 cent. Die is bij de verwachte nabetaling opgeteld

(klik om te vergroten)

« Terug naar discussielijst

Deel ook jouw kennis en inzicht

Hebben de thema's melkprijsvergelijking geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de melkveehouderij kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!

REACTIES
31
DEELNEMERS
15
WEERGAVES
3.656
TREFWOORDEN