Weidemelk top of flop (RFF versus Retail)
Introductie weidemelk groot succes of flop
Gepubliceerd op 10 december 2007, 15:38
Laatst bijgewerkt op 10 december 2007, 15:39
DOETINCHEM -Is de introductie van weidemelk nu een succes of een flop. Het supermarktnieuwsblad Distrifood houdt het op het laatste. Zuivelconcern Friesland Foods stelt dat de doelstelling meer koeien in de wie te houden gehaald is. Daarmee is de weidemelk voor de zuivel een succes.
Distrifood baseert zich op nog vertrouwelijke cijfers van marktonderzoeker IRI. IRI concludeert, dat de afzet ondanks de invoering van weidemelk nog steeds daalt. Er is geen sprake van dat A-merken dankzij de weidemelk weer terrein winnen, zo meldt het IRI-rapport. En de huismerken zetten hun opmars ten koste van de A-merken door.
Onzin, zegt woordvoerder Rob van Dongen van Friesland Foods, het ging helemaal niet om het vergroten van de afzet. ,,We zitten in een dalende markt. Mensen gaan helemaal niet meer melk drinken omdat koeien in de weide staan. Het ging erom die koeien daar te houden. Dat is een groot succes. Tussen de 75 en 80 procent van onze boeren heeft zich aangemeld.''
Bron: Agd.nl
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
volgens mij staan de onderhandelingen weer voor de deur en is het moddergooien weer begonnen.
Deel dit topic
Deel ook jouw kennis en inzicht
Hebben de thema's koeien , melk , zuivel , zuivelconcern en weidemelk geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de melkveehouderij kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Reacties
Dus Campina levert alle weidemelkproducten onder huismerk behalve de melk?
Wat betekent E , R en H ?