Video: Zo wil de nieuwe minister Jaimi van Essen het landbouwdossier omgooien

De bladzijde gaat om. Dat kondigt Jaimi van Essen aan, de nieuwe minister van Landbouw, Visserij, Voedselzekerheid en Natuur (LVVN). Geen polarisatie meer, maar verbinding. Dat is de boodschap die hij heeft voor boeren- en natuurorganisaties.

Deel dit topic

Reacties

П?? alles komt goed πŸ₯³
Tjeerd van der Meulen (fractievoorzitter GroenLinks-PvdA Deventer) noemt Van Essen iemand met een β€˜wow’-factor.
+1
Met hen omslaat klinkt toch een beetje als een moeder die een kind slaat en dan heel empatisch begrijpt dat het zeer doet
+1
@mlkvhoudr 🀣 moordenaar die zichzelf een engel vind omdat zijn slachtoffer een dag later zich eigen wel had kennen bezeren, heb die toch maar mooi voorkomen
+1
matt (@matt)
@mlkvhoudr daar en daar en daar is het klaar, slaan we de bladzijde niet om
Maar scheuren, we er gewoontussen uit.
@mlkvhoudr jij ziet er ook weinig in merk ik wel
+14
@robbies ik vind gewoon dat de materie veels te omvattend is en veel te complex om je daar zo even in in te lezen, ik vrees een van der wal scenario dat we weer zo n tekstvoorlezer krijgen die zelf eigenlijk geen idee heeft waar het over gaat, een eminen grey met een wetenschappelijke achtergrond die op zijn minst de materie snapt had mij meer op zijn plaats hier geleken, maar dit is vast niet de 1e keuze
+6
casev2 (@casev2)
@mlkvhoudr
Quote:
een eminen grey met een wetenschappelijke achtergrond die op zijn minst de materie snapt had mij meer op zijn plaats hier geleken,

Ze willen gewoon geen Femke cenario, waarin de minister daadwerkelijk wat VOOR de sector probeert te bereiken
+1
@casev2 tegelijkertijd claimt bbb dat er nu verder gewerkt gaat worden met wat mevrouw wiersma in de steigers heeft gezet, dus misschien duurt haar "legacy" nog even voort, ik zie ook niet hoe ze nu op korte termijn het land van slot willen halen zonder de wet aan te passen, mijn inschatting is dat rond de stikstofgevoelige nb gebieden de boeren gewoon de klos zijn, verplaatsen of we maken het werken op deze lokatie onmogelijk (denk aan dat rare bemestingsverbod op eigen grond) huurgrond van de provincie kan ik dan nog enigszins begrijpen
+1
@mlkvhoudr dat denk ik ook
+3
boer. (@boer.)
@mlkvhoudr Femke paste het ambtenaren beleid aan naar haar beleid.
Nu hebben de ambtenaren weer vrij spel
+1
@mlkvhoudr

Zo zal het idd ongeveer gaan, in gebieden met natuur is het je laten uitkopen en doe je het niet gaan ze je knijpen zodat het uiteindelijk voor de meesten dan toch einde bedrijf wordt.
+3
casev2 (@casev2)
@mlkvhoudr
Quote:
of we maken het werken op deze lokatie onmogelijk (denk aan dat rare bemestingsverbod op eigen grond)Β 

Is wat mij betreft gewoon diefstal op klaarlichte dag. En ik zie het ze nog doen ook, zo las ik vd week dat de provincie noord holland al kunstmest wil laten verbieden in grondwaterwinningsgebieden.

We worden met z'n alle gewoon langzaam gekookt, net als die kreeft. ...
+2
matt (@matt)
Heb het bekeken zij het gisteren al, tjeerd word het niet.
Ze proberen het nu met stroop.
In Nieuwsuur waren de mensen in Losser niet negatief over hem: nos.nl/livestream/…

(klik om te vergroten)

+1
kaas (@kaas)
@Grasbaal of ze waren blij dat ze hem kwijt zijn.
+2
@kaas lid van milieu defensie en Natuurmonumenten, en nog een of andere groene netwerk club, als ik google mag geloven. 35, en nog nooit een fatsoenlijke baan gehad. Daar hebben we er al te veel van in t bestuur. Als ze bestuurskunde gestudeerd hebben weet je al dat je er niks aan hebt
+1
@Grasbaal ik vind ook dat we mensen niet bij voorbaat af moeten branden.
Dat kunnen ze hier ook doen met Roy Meijer maar zo verkeerd is die niet.
Ooit viel men ook zo over arien kamp heen maar die durfde ook duidelijke uitspraken te doen.
+3
Altijd weer mooi, al die Pavlov reacties.....
Maar......de sector is daar niet bij gebaat, dat op voorhand al afbranden.
Geef deze man een kans. Bundel je krachten, kom als sector eensgezind met een goed toekomstplan. Dan kun je ver komen, is mijn verwachting.....
+8
@marcsterreborn en femke kreeg geen kans door dezelfde die we nu een kans moeten geven?
+4
@kleine boer De eerste D66 landbouw minister die een hele kleine 6- verdiende zijn we nog nooit tegengekomen en dan zijn er hier nog die er vertrouwen in hebben.
@kleine boer je famke kreeg volop kansen, maar heeft ze helaas niet benut
+8
HansBa (@HansBa)
@marcsterreborn genoeg benut maar kreeg de kans niet door dezelfde rakkers die zeggen het nu op te lossen. Denk maar aan het ophogen van de ondergrens, femkes werk!@ handen af van ons Femke!
+4
@marcsterreborn waar heeft ze haar kansen niet benut dan? Enige die er echt moeite voor deed en elke kans heeft gepakt richting ons wat haar ook nog elke x onmogelijk werd gemaakt ging ze toch door VOOR ons en niet TEGEN.... tot uiterste gegaan alleen al voor de openbaring bedrijfsgegevens .....omdat zij weet wat de gevolgen kunnen zijn....
+2
ted9 (@ted9)
@marcsterreborn Kruip jij aub weer even terug je kraakpand in ipv hier reactie te plaatsen waar niemand wat mee kan.
@ted9 denk dat er velen zijn die er wel wat mee kunnen. Dat is gewoon een kwestie van willen....
+2
@marcsterreborn Deze nieuwe D66 landbouwminister krijgt zijn kansen zeker benut, dit word er eentje voor NATUUR en tegen landbouw en visserij en krijgt zodadelijk de volle medewerking van het D66 ambtelijk apperaat wat we in NL hebben.
+7
Quote Reactie van @marcsterreborn:
Geef deze man een kans

Een snotneus met NUL kennis van zaken op het moeilijkste dossier zetten dan weet je zeker dat er ongelukken gaan gebeuren!
+1
@labella

En dat niet alleen

Ook vooral kijk naar de agenda van D66, hij is niet gekozen om daar veel van af te wijken.
+1
@labella misschien neemt die wel wat makkelijker iets van ons aan, je weet nooit
+1
Quote Reactie van @weurding:
misschien neemt die wel wat makkelijker wat van ons aan

Dat vind ik wel heel naΓ―ef gedacht..😆
+5
@marcsterreborn eensgezind πŸ«£πŸ˜‰ hoeveel langer wil je nog achter die desilussie aanlopen😐

1 keer trek je de conclusie eensgezindheid is een illussie, een pakketje schroot met een dun laagje chroom, als het gaat om geld, als het gaat om hoe je een land wilt verbouwen, wie kun je dan vertrouwen .........
+3
HansBa (@HansBa)
@mlkvhoudr Henk Westbroek fan?
@HansBa kwam zo in me op, verder geen waarde aan hechten
+3
matt (@matt)
@mlkvhoudr en wat niet goed is wat niet goed is dat is fout…

Als we toch op de henk westbroek tour zijn. πŸ™‚
+1
@mlkvhoudr Wie kun je nog vertrouwen? 😄

@marcsterreborn boerderij.nl/minister-niet-naar-actiedag-voor-plat…

Quote:
kom als sector eensgezind met een goed toekomstplan

Hebben we eens een beetje eensgezindheid, vindt de minister het niet nodig om op te draven.
+5
@robbies Dit zegt genoeg! Kan beter vandaag nog vertrekken, dan kan hij elke dag bij zijn zoontje zijn
@robbies word de rol van een minister bij zo n bijeenkomst niet wat overdreven? Ik heb het met veerman meegemaakt, hij loopt het podium op, lees zijn tekst voor en vertrekt weer
+2
@mlkvhoudr

Het gaat meer om betrokken te zijn bij !

En vooral als je bij eerste interview al aangeeft direct in contact te willen zijn met geen afstand zou het goed zijn dat hij zich op het veld begeeft, een gesprek op het podium hoeft niet eens maar nogmaals op het veld tussen de aanwezigen.
@Twentsch Land morgen in het veld zou hij de werkelijke situatie zien en horen ,en dat past waarschijnlijk niet bij zijn (opgelegde) koers .
@Twentsch Land vermoed dat de beveiligers daar zenuwachtig van worden
+1
@mlkvhoudr
Quote:
vermoed dat de beveiligers daar zenuwachtig van worden

Zijn gewoon boeren, geen XR volk
@duitser met martijn van dam stond ik met mn leeggeraakte glaasje cola wat te kletsen vlak bij podium greep zo n beveiliger dat glaasje uit mn klauwen, dus ik denk dat beveiligers er toch anders tegen aan kijken, ik persoonlijk zou me ook geen moment onveilig voelen in zo n omgeving
+2
@mlkvhoudr je zou wel iets crimineels uitstralen 😏
+1
Quote Reactie van @mlkvhoudr:
vermoed dat de beveiligers daar zenuwachtig van worden

Toen Caroline een presentatie gaf op beurs Hardenberg kwam je ook niet dicht bij haar in de buurt met camera. Beveiligers hielden alles tegen
+3
@mlkvhoudr Ik wist eerst ook niet precies wat ik van deze dag moest vinden. De vakbond voor plattelanders zei mij ook niet zoveel. We hebben de afgelopen jaren wel meer clubjes voorbij zien komen BoerenNL en Cooperatie Boeren met Toekomst. Ik schaarde dit onder de dezelfde noemer.

Maar nu ik er me wat meer in verdiept heb, moet ik mijn mening bijstellen. Het is een breedgedragen actiedag. Alle agrarische partijen zijn aanwezig, en er is ook in aanloop naar de gemeenteraadsverkiezing een plattelandsdebat, live uitgezonden op Radio 1. nporadio1.nl/nieuws/achtergrond/…
Ik vind dat eigenlijk de perfecte setting voor een minister om zichzelf eens te presenteren
+1
Zonder respect voor elkaar geen resultaat:

+4
@Grasbaal zonder respect geen resultaat, het word zo wel erg verleidelijk om geen respect voor elkaar te hebbenπŸ˜‰
+1
@mlkvhoudr lollig /goed bedacht
+1
Quote Reactie van @Grasbaal:
Zonder respect voor elkaar geen resultaat:

Let vooral op het stukje tekst tussen 0.33 en 1.00. (als antwoord op de vraag over Tjeerd de Groot). En dan nog de uitspraak dat ie compassie met boeren wil hebben....
(Compassie: "Het vermogen om de pijn en het lijden van onszelf en anderen te herkennen, te accepteren en de actieve wens of moed te hebben dit te verlichten".

De man is nog glibberiger dan een paling in een emmer snot!!
+2
@kanniewaarzijn

Viel me ook op welke talenten hij heeft het direct in een vorm te gieten van lieve zoete woordjes maar ondertussen heel andere bedoeling in zijn brein.
+1
@Twentsch Land Iedere keer als ik de kop van hem zie denk ik,er klopt iets niet...
+1
@labella dat zeiden wij hier nou ook
jan 10 (@jan 10)
Quote Reactie van @labella:
Iedere keer als ik de kop van hem zie denk ik,er klopt iets niet...


Hij praat nogal uit de hoogte,dat zal je bedoelen:😁
+1
Heel gezond, wanneer je kind jarig is daarbij aanwezig te zijn.

Achteraf hadden we beter Jetten of de kamervoorzitter op landbouw kunnen hebben..πŸ˜…πŸ™ˆ
@Wolswinkel van mij mag ie inderdaad gewoon verjaardag met zijn kind gaan vieren.
Heb liever dat ie zo snel mogelijk met beleid komt waar we mee verder kunnen, maar ze hebben alleen maar baat bij zo lang mogelijk onduidelijk zijn lijkt t wel

« Terug naar discussielijst

Deel ook jouw kennis en inzicht

Hebben de thema's landbouw , natuur , voedselzekerheid , visserij en van essen geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de melkveehouderij kunnen deze site nΓ©t dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!

REACTIES
60
DEELNEMERS
27
WEERGAVES
6.942