Meten ammoniakemissie vraagt om bedrijfsspecifieke benadering

Het modelmatig berekenen van de ammoniakemissie op een melkveehouderij vraagt om een specifieke benadering. De KringloopWijzer schiet daarin mogelijk tekort, blijkt uit recent onderzoek. De onderzoekers pleiten voor de ontwikkeling van betere modellen.

Deel dit topic

Reacties

+11
Wat een onzin
Meten ammoniak emissie van melkveebedrijven is nagenoeg onmogelijk met enige nauwkeurigheid
+1
Quote Reactie van @JanCees:
eg onm

En dit zijn universiteiten die zich hier mee bezighouden hè! Het niveau is nog lager dan ik dacht..
+3
@kanniewaarzijn Ze worden betaald voor onderzoek en als het resultaat niet voldoende is dan vragen ze om meer geld voor meer onderzoek en dan vragen ze om meer geld voor meer onderzoek en dan vragen ze om meer geld voor meer onderzoek ....
@kanniewaarzijn jij kunt het weten...
Quote Reactie van @marcsterreborn:
jij kunt het weten...

Velen kunnen het weten...
@JanCees in Nederland willen we ook alles op kg nauwkeurig moeten we dat willen?
Zo wel op mest wet is emissie nu
Wanneer de trein vol zit op het moment dat ik wil instappen kan ik niet mee. Zou dit ook niet voor (potentiële) ammoniakemissie naar (verzadigde) buitenlucht gelden?
Ik zie het in de rekenmodellen i.i.g niet terug.
NH3 , het al miljoenen jaren aanwezige korte kringloop gas op aarde. Het zal nooit veranderen net als de 21% O2 en 78% N2.

Weten ze ook waarom s'winters als de bomen kaal zijn en er minder groen is wat zuurstof produceert het gehalte toch 21% blijft ....
@Nevergiveup het is wel bekend dat aandeel ammoniak hier in de lucht hoger is dan elders en wordt gelinkt aan de vele veehouderij
+3
@bio boer NH3 is heel natuurlijk , niks mis mee , CO2 ook. NOx is onnatuurlijk , Pfas , fijnstof micro plastics ook .

Het is pound foolish penny wise wat links wil doen in NL.

Heeft U trouwens al alle trekkers op AD blue stage 6 en EV ?
@Nevergiveup de hoeveelheid is wel on natuurlijk in Nederland zonder de mens zou die concentraties hier nooit zijn dat komt puur door de mens dat wordt als probleem gezien
@bio boer zijn er geen andere bronnen van NH3 als de koe .... En wat is de legenda van dat plaatje ? ! , en bekijk dat dan eens over het over de hele aardbol.

Denk na !

« Terug naar discussielijst

Deel ook jouw kennis en inzicht

Hebben de thema's melkveehouderij , ammoniakemissie , kringloopwijzer , meten en onderzoek geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de melkveehouderij kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!

REACTIES
13
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
1.425