Koe plat na afkalveren
Deel dit topic
Deel ook jouw kennis en inzicht
Hebben de thema's warm , koe , dierenarts en calcium geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de melkveehouderij kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste
Reacties
Zoek zsm een goede dierenarts
Downer moet intraveneus infuus hebben voor beste slagingspercentage
Vind wel raar advies van je dap
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
Wanneer je de droge koeien goed voert zul je amper koeien hebben die plat gaan.
En dat werkt erg prettig.
Geef koeien water uit een bak, zodat je kunt zien hoeveel ze gezopen heeft. Heeft de koe 3 uur na het kalven nog niet voldoende gezopen , dan drenchen . En ik zo zelf zeggen alle koeien die 3 x of vaker gekalfd hebben. Bij voorbaar al drenchen.
Calcium bolussen vind ik erg duur als je kijkt wat er in zit.
rutgersmechanisatie.nl/actueel/nieuws/…