Een voorbeeld voor de zuivelverwerkers

BRON : DISTRIFOOD


Fabrikantennieuws

Unilever slaat Albert Heijn om de oren
17-10-2008 09:00

ROTTERDAM – Unilever heeft de aanval geopend op de huismerkcampagne van Albert Heijn.

De fabrikant maakt in drie halve pagina’s in de landelijke dagbladen gehakt van de vergelijking van de marktleider. Unilever gebruikt voor de confronterende advertenties de producten Calvé pindakaas, Sun Extra Power vaatwastabletten en Robijn wasverzachter.

Ah, we gaan vergelijken
Onder de kop ‘Ah, we gaan vergelijken?’ komt Unilever met zijn eigen vergelijking. Volgens de fabrikant zijn de eigen producten een stuk beter dan de varianten van Albert Heijn.

Testen
Uit onafhankelijke smaaktesten zou Calvé pindakaas ‘écht lekkerder zijn’, de Sun vaatwastabletten komen volgens Unilever uit testen van onafhankelijke onderzoeksinstituten steeds als beste uit de bus en een vergelijking van Robijn wasverzachter met de wasverzachter van Albert Heijn durft Unilever naar eigen zeggen gerust aan. De actie is opmerkelijk, omdat Albert Heijn veruit het belangrijkste afzetkanaal is voor de producten van de fabrikant.

Lees ook:
AH vergelijkt huismerk met A-merk
Huismerk bepaalt 50 procent omzet AH
anonymous_225

Reacties

gerrie-hul
Laat unilever maar lekker kibbellen met ah Ze kunnen wel een stootje hebben
« Terug naar discussielijst

Deze site mist jouw kennis en inzicht

Hebben de trefwoorden kaas en huismerk geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de melkveehouderij kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!