Veestapel dreigt door scherpere excretieplafonds voor 2025 te schieten

De Nederlandse veestapel dreigt door aangescherpte stikstof- en fosfaatplafonds voor 2025 te gaan. Op basis van de huidige excretiecijfers lijken de normen voor 2024 wel te worden gehaald. De melkveehouderij komt wel boven het fosfaatplafond, maar dat heeft geen consequenties.

Deel dit topic

Reacties

Dan zou er toch nog ergens fosfaatrechten nodig moeten zijn toch 🤷‍♂️
Dat hoeft niet wanneer er meer fosfaatrechten zijn dan nodig voor het fosfaatplafon.

Weet niet hoe de verhouding ervoor staat in 2024.

@bio boer

« Terug naar discussielijst

Deel ook jouw kennis en inzicht

Hebben de thema's melkveehouderij , fosfaatplafond en veestapel geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de melkveehouderij kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!

REACTIES
2
DEELNEMERS
2
WEERGAVES
1.284