Verkoop benzine- en dieselauto's verboden vanaf 2035 in Europese Unie - NieuwRechts.nl



Quote:
Wie nog een benzine- of dieselauto wil kopen, moet dat in de komende tien jaar doen. Daarna zal het ten strengste verboden worden in de Europese Unie, op een kleine uitzondering na. Hiermee heeft het Europese Parlement definitief ingestemd. Het wetsvoorstel komt uit de koker van Eurocommissaris Frans Timmermans, die erg verheugd reageert. Maar kritiek is er ook. Eerder berichtte NieuwRechts dat de 'groene' energietransitie in Europa gepaard gaat met zware uitbuiting en kinderarbeid in Afrikaanse landen door grote mijnbedrijven.

Deel dit topic

Reacties

George
Dit is geen nieuws meer toch?
GJKlaassen
Transport en landbouw moeten op dit punt Timmermans goed in de gaten gaan houden.
Nevergiveup
@sorry hoe lang kun je ploegen met 6 schaar op klei , Fendt 930, maar dan op wittekat batterij ...
+5
weurding
Tegen die tijd is autorijden alleen nog voor de elite weggelegd, lithium en andere benodigde grondstoffen worden schaars als goud, de wereld moet er voor op de kop gezet worden
+1
George
@weurding
BMW werkt aan vaste stof accu. Veel minder dure grondstoffen nodig.

Oftewel de vaste stoffen batterij, of droge batterij. Haast gelijk aan de lithiumbatterijen met het belangrijke verschil dat vloeibare delen zijn verwijderd. Deze verwijdering van de vloeibare delen geeft veel voordelen:

er ontstaat extra ruimte voor opslagcapaciteit.
die extra ruimte geeft de elektronen in de accu meer bewegingsvrijheid waardoor de accu met factor 5 sneller laadt
aanzienlijk minder brandgevaar
omdat het brandgevaar vrijwel ontbreekt is ook een warmtemanagementsysteem niet meer nodig. Samen met de ontbrekende vloeistof maakt het de accu een stuk lichter.
De accu wordt veel minder heet wat in de winter voor een aanzienlijke verbetering van de actieradius zorgt.
De accu kan veel vaker geladen worden, waarmee de levensduur van de accu behoorlijk wordt verlengd.
Er is minder materiaal en energie om een solid state batterij te produceren, wat CO2-voordelen geeft.
Nevergiveup
@George ja daar moet het naar toe , 5 tot 10x meer vermogen per cm3 , met gelijk of minder gewicht , dan kun je met een auto ook weer makkelijk 1000-1500km in de winter rijden , en kan tie ook gewoon licht zijn , niet zo'n zwaar tank gewicht.

Dan kan er ook weer een caravan achter een gewone auto , of een tandemaster aanhanger zoals ik nu gebruik.
+2
George
@Nevergiveup Het gaat gewoon komen , sommige geloven het nog niet . Maar de ontwikkelingen gaan hard. Kameraad van me heeft een elektrische BMW en dat rijdt echt fantastisch. Maar wat betreft laden en actieradius valt er nog veel te verbeteren
+1
Jannus
Quote Reactie van @George:
dat rijdt echt fantastisch.

Het rijd echt fantastisch,jammer dat het een BMW is 🤗🤗🤗🤗
cjw73
@George volledig elektrisch is beter dan hybride dingen van die Beierse autobouwer. Want daar wordt flink mee gesjoemel.
weurding
@George altijd BMW wa, maar hoeveel % rijdt dat merk? Blijf erbij dat het maar voor een selectief aantal landen haalbaar blijft, daar waar nu oorlogen gevoerd worden leggen ze echt geen materiaal aan de laadpaal, sorry, officer, can't shoot at the moment, have to load my tank, battery is empty 🤣
Jannus
Quote Reactie van @weurding:
battery is empty

Tegen die tijd is er wel een knijpkat versie 😉🤗😀
+1
jordi 1455
@George Hoeveel gaat zo'n accu wel niet kosten? De droge accu's die nu op de markt zijn wel een stuk duurder dan natte accu's en de levensduur is maximaal 10 jaar.
George
@jordi 1455
Die zijn nog niet op de markt en zouden goedkoper te produceren zijn .
+1
Putjeschepperr
De kabels neerleggen door heel Europa voor 2035 is lang niet haalbaar.
+1
Nevergiveup
@Putjeschepperr De EU elite kan alles (achter een bureau op een tabletje)....

Maar de meeste kunnen nog geen bel op een fiets zetten.
Grasbaal
Een interessant interview met oud-Shell-manager Jules Kortenhorst telegraaf.nl/financieel/140930314/…

Oud-Shell-manager Jules Kortenhorst had met het Rocky Mountain Institute (RMI) veel invloed op het Amerikaans regeringsbeleid voor stimulering van groene energie. Europa bootst de overheidssteun voor ondernemers na. „Bedrijven zorgen voor een versnelde omslag: zon- en windenergie zijn nu al goedkoper dan fossiele brandstoffen”, zegt Kortenhorst, nu ook weer actief in Nederland.

Wat wordt de volgende grote technologische doorbraak?

„Een belangrijk omslagpunt is nabij waarop elektrische auto’s breed goedkoper worden dan de verbrandingsmotor. Kijk, autoproducenten weten dit al langer. Toen ik zag dat Mercedes en BMW hun productielijnen planden te gaan ombouwen, en GM zei in 2035 alleen elektrische auto’s te maken, wist ik genoeg: dit is een ongekende omslag. Daar zitten we nu. Autobedrijven kijken er vooral heel zakelijk naar, VW vanwege zijn dieselgate wellicht nog wat scherper. Modellen van batterijauto’s worden goedkoper, ze zijn stil, makkelijker te onderhouden. Dat telt mee voor bedrijven, naast het milieu. En het probleem van het beperkte bereik verandert snel: ik kan met mijn Tesla 300 mijl rijden voordat ik moet opladen.”

(klik om te vergroten)

Een kijkje onder de motorkap van een Tesla
Nevergiveup
@Grasbaal nog even wachten dan tot ik bedrijfs bestelbus/ bestelauto met trekhaak voor een redelijk bedrag kan kopen , maar het zal best komen.
@Grasbaal Ik kan met mijn Tesla 300 mijl rijden voordat ik moet opladen .
Tjonge jongen , dat wordt 3 x laden om bij Frans te komen in Bretagne .
George
@Hans is Hobby boer
480 km op 1 lading vind ik acceptabel , maar helaas valt dat in de praktijk zeker met kouder weer vaak tegen.
En dan valt het laden langs de snelweg vaak ook nog niet mee , je auto kan dan wel snel laden en theoretisch 100 km laden in 5 minuten maar dan blijkt het laadstation dat lang niet te kunnen. Daar zal de komende jaren nog flink aan gewerkt moeten worden , maar de toekomst is elektrisch dat is nu wel duidelijk.
+2
Nevergiveup
@Hans is Hobby boer En wel in de zomer denk , in de winter met verwarming aan en wind tegen , en accu capaciteit naar 70% 😲

(klik om te vergroten)

+1
@Nevergiveup Dan wordt het in de winter een hele onderneming om bij Frans te komen , zal er onderweg ook nog overnacht moeten worden .
Albert Peters
Wat iedereen er van vind maakt niks uit het gaat gewoon gebeuren
@Albert Peters Kan zo zijn , benzine en diesel zal ook na 2035 nog blijven en te verkrijgen zijn . Daarnaast moet ik nog zien of de Europese Unie met Commissie en de Euro nog bestaat .
Nevergiveup
@Albert Peters zeker , de bevolking betaald wel.

Het moet denk ik veel te snel , zowel het stroomnet als ook de auto's , laat staan de bestelbussen en vrachtwagens

Wil wel eens zien als de stroom uitval en de monteurs van Liander staan te wachten om de electrische bus te laden ...
En er na een dag nog geen stroom is.

De accu's moeten eigenlijk een totaal andere fase in , kleiner , lichter ,meer capaciteit , en als laatste veiliger !! Die tijd komt ook nog wel en dan zijn alle die nu gemaakt worden waardeloos. De eerste T3 trekkers waren ook een farce , gebruikt 30% meer diesel als een oud type , diesel gate van auto's was er niets bij. Nu met adblue is dat niet meer zo.
matt
@Albert Peters asbest moest er ook af..ze stellen een verbod in met een datum.
Om een ontwikkeling te forceren,maar ze stellen het ook zo weer uit.
Of nog erger,ze draaien zo weer om.
Albert Peters
@matt toch alleen maar goed dat asbest er niet meer is zijn al genoeg slachtoffers genoeg mee gevallen
Ik heb heel veel geluk gehad heb vele maanden eternith buizen af graaid met een schil aparaat
Elkedag zo wit als een meelboer
50 jaar geleden wist niemand dat
matt
@Albert Peters dat had inderdaad anders af kunnen lopen.

« Terug naar discussielijst

Deel ook jouw kennis en inzicht

Hebben de thema's timmermans , verkoop , kopen , europa , wetsvoorstel , uitbuiting en europese unie geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de melkveehouderij kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!

REACTIES
29
DEELNEMERS
13
WEERGAVES
0