Illustratie van:
17

Ford 7000 - Versnellingsbak olie vervangen

Ik wil de olie vd versnellingsbak vd ford 7000 met dual power vervangen.

Weet iemand hoeveel liter erin moet? Aan de zijkant zit een plug. Is dat de niveauplug, dus tot daar vullen?

Bvd!!

Deel dit topic

Reacties

Bij de 7000 is versnellingsbak en achterbrug samen met voor de linkse trompet een peilstok
@wouterdp ben er inmiddels achter. Is niet samen, maar apart. 12L moet er in de versnellingsbak.
+3
@dterhaar heb je foto’s van die 7000? Want zou me namelijk enorm verwonderen. Een 7000 heeft namelijk druksmering op de versnellingsbak en dit gaat niet werken als de olie apart is
+1
@dterhaar

Er zijn wel twee aftappluggen, die moet je beide uitdraaien anders blijft er olie achter een schot staan.
Maar het is 1 reservoir.
@jammermaarhelaas ofwel is het een 5000 met turbo en volgens mij is er ook een budget versie geweest van de 7000 voor Frankrijk wat in grote lijnen een 5000 met turbo was
Quote Reactie van @wouterdp:
budget versie geweest van de 7000 voor Frankrijk wat in grote lijnen een 5000 met turbo

Oke, dat wist ik niet.

Heb al wel eens gelezen dat de 7000 op enkele punten (inwendig) verzwaard is tegenover de 5000 (grotere zuigerpen, smeerkanalen in de drijfstangen, sterker lagerhuis pignonwiel, sterkere eindvertraging?).

Ook heeft (SEM?) destijds een 5000 met turbo getest, na 8000 uur was alles nog steeds in goede orde.
@jammermaarhelaas er is weinig gelijk aan een 7000 tov een 5000.in België hebben er veel 5000 en 6600s gelopen met 8700 motors in met 130 pk en de meeste ook zonder noemenswaardige problemen
@wouterdp 5000 met Dual Power heeft toch ook 1 reservoir.
@Krispax inderdaad
52 liter.
+1
Volgens mij is het zo: Bij een normale 7000 is het een reservoir. Dan heb je een peilstok. Bij een ombouw of 5000 turbo heb je twee niveau pluggen.

Heb je load monitor? Dan is het een echte 7000.
@Hanomag22 het blijft wonderlijk! Het is een 7000 met dual power en load monitor. Achterbrug en versnellingsbak zitten aparte aftappluggen en vuldoppen.

(klik om te vergroten)

+2
@dterhaar dat klopt maar het is wel een ruimte
@dterhaar ga er toch maar vanuit dat het één ruimte is.

De olie voor de dp komt van de pomp achterin en loopt via de versnellingsbak retour.

Volgens mij zitten er zelfs 3 aftappluggen. De achterste verstopt onder de ondertrekhaak.
@dterhaar

Waarom Ford dat destijds twee vuldoppen gebruikte op de 5000 en 7000 (en diverse opvolgers) weet ik niet, misschien zijn deze bakken of achterbruggen ook wel ooit voor iets anders geleverd, en hebben ze daarom een eigen vulpunt.
Heb hier op TF wel eens een shovel of ruwterrein heftruck voorbij zien komen met een achteras van een Ford 4000 als vooras.

Hoe dan ook, deze types hebben 1 reservoir.

De 2000, 3000, 3055 en 4000 hebben twee aparte reservoirs, maar dan weer geen DualPower of LoadMonitor optie.
+1
@Hanomag22 Hallo, er zijn verschillende 7000 uitvoeringen geweest. ik heb zelf n 7000 gehad zonder Load Monitor, zonder Dual Power met wisselbare aftakas en n onafhankelijke handrem links op de transmissie.
Alle serie nummers klopten en transmissie/ achterbrug was 1 reservoir voor de olie. Er ging ongeveer 60liter in.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 7000 en hebben de trefwoorden olie , ford , power , versnellingsbak , vervangen , versnellingsbak olie en dual power geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
17
DEELNEMERS
9
WEERGAVES
0