Klacht indienen bij LNV en nationale ombudsman

Na telefonisch contact met het RVO, met de vraag om een rekenmodule te plaatsen om de schade te berekenen van dit zwalkende overheidsbeleid ben ik doorverwezen naar de Nationale Ombudsman. Er werd aangegeven dat zij diegene zijn om de overheid aan te spreken op beleid wat niet klopt, zoals de toeslagenaffaire.
De Nationale Ombudsman geeft aan een dossier te kunnen opbouwen, nadat er bij de instantie een klacht is ingediend en daar op gereageerd is.
Klachten die betrekking hebben op bestaande wetgeving vanuit NL en EU, kunnen zij niet beoordelen. Wel kunnen zij een beoordeling geven over het feit dat wij verkeerd zijn ingelicht betreft in dit laatste geval de derogatie aanvraag.
Klachten kunnen verstuurd worden naar cie.lnv@tweedekamer.nl, daarna kan na beantwoording het dossier naar de Nationale Ombudsman verstuurd worden. Het wordt iets van de lange adem, maar zonder eerste klacht, wordt het in een verder stadium moeilijk om schade te claimen. Die van mij is al verstuurd, wie volgt?!

Deel dit topic

« Terug naar discussielijst

Deel ook jouw kennis en inzicht

Hebben de thema's opbouwen , derogatie , lnv , overheid , schade , rvo , wetgeving en contact geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de melkveehouderij kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!