Illustratie van:
8

Massey Ferguson 6170 - 4 wd storing ?

Goeiedag,
Onze 6170 heeft afgelopen zomer een nieuwe computer gekregen omdat de omkeer en powershift niet goed meer functioneerde.
Sindsdien schokt die heel erg met optrekken omdat de 4wd dan uitgeschakeld word. Dit was voor die tijd ook al, en is mij verteld dat het zo hoort maar het is nu veel erger. Het wiel rolt, staat stil en rolt weer verder.
Als de 4wd aan staat trekt die wel normaal op. 4wd functioneerd verder goed.
Is iemand hier bekend mee of weet waar ik het moet zoeken?

Ter info:
De 6170 komt uit 1997, heeft elektrische omkeer en ongv 7800 uur. 400 uur geleden alle filters vervangen, motorolie ververst. Hydrauliek olie toen niet.

Groet, Hylke

Deel dit topic

Reacties

+2
Voor het uitschakelen van de 4wd is oliedruk nodig. Dit geeft een drukval in het lagedruk systeem. Laat dit opmeten. En laat ook de accumulator rechts naast de versnellingsbak controleren, de druk in de accumulator is 10bar.
Je kunt 4wd aan bij stilstaan of 4wd in de laatst gebruikte stand aanvinken bij het configureren van de computer bij de dealer.
Mogelijk dat je banden zachter staan of andere banden/wielen combinatie dat de overbrengingsverhouding verandert tussen voor en achter?!?
Schommelbussen van de vooras zijn versleten dat de vooras voor en/of achterover kantelt bij wegrijden.
@mfrijder oké. Dat eerste wist ik niet. 4wd blijft ook aan als je de trekker uit zet en daarna weer opstart idd.
Nee banden is niks aan veranderd dus zal t wel niet aan liggen. Die bussen zijn ook nog wel goed weet ik uit ervaring met een 3085 die ze behoorlijk versleten had
Dit klinkt als een probleem in de lagedruk, de oorzaak wil wel eens de 4x4 zijn. Onder de trekker zit een asje die de 4x4 as aandrijft. Om dat asje zitten 2 zuigerveertjes met daarover weer een busje. Als dat asje draait slijten als het ware de 2 zuigerveertjes en gaan olie verspelen van het lagedruk systeem. Waardoor de oliegestuurde koppeling niet meer te doseren is en soms zelfs niet van zn plek wil komen als het olie ook nog eens warm is.

De oorzaak dat de koppeling wel te doseren is met de 4x4 ingeschakeld en/of de pto ingeschakeld is komt doordat het lage druk systeem van de trekker deze koppelingen als het ware uitgeschakeld houd. (Als de trekker uit is, zijn alle koppelingen ingeschakeld)
Wij hebben dit ook al eens gehad met een paar trekkers rond de 7000-10000 uur

Ik zou er niet mee door rijden totdat je weet wat de oorzaak is, de kans is ook aanwezig dat de dynashift niet goed gaat schakelen en dat die in 2 versnellingen gaan lopen en uiteindelijk vast gaan lopen. Dit kun je met het rijden van de trekker niet merken. Als dat gebeurt moet de trekker middendoor en moeten de platen vervangen worden. Dat is niet goedkoop
@MASSEY-MOOI alleen de 4wd wordt met oliedruk uitgeschakeld, de andere koppelingen worden met oliedruk gekoppeld. De Dynashift staat in stand D mechanisch gekoppeld.
@MASSEY-MOOI Aftakas koppeling en rijkoppeling zijn uitgeschakeld als de motor niet loopt of in ieder geval geen oliedruk aanwezig is in het lagedruk systeem.
Alleen de 4wd koppeling en dynashift groep D zijn ingeschakeld als er geen oliedruk aanwezig is.
@mfrijder @KMMF oke dat wist ik niet

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 6170 en hebben de trefwoorden massey ferguson , ferguson , hydrauliek , massey , storing , motorolie , vervangen , filters , hydrauliek olie , vierwielaandrijving en powershift geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
8
DEELNEMERS
4
WEERGAVES
0